Bayram tebrik ilanlarınızı İNANDIĞINIZ, GÜVENDİĞİNİZ gazetelere veriniz

Ekmeğin kaçağı nasıl oluyor?

Ekmeğin kaçağı nasıl oluyor?
    14 Mayıs 2020

    Ekmeğin kaçağı nasıl oluyor? Belediye basını haline dönüşmüş olan ...

    Ekmeğin kaçağı nasıl oluyor?

             Ekmeğin kaçağı nasıl oluyor?
             Belediye basını haline dönüşmüş olan yerel basın organlarında bugün; “Bolu’da, kaçak ekmek üretimi yapıldığı iddia edilen metruk binaya düzenlenen baskında Irak uyruklu 3 kadın yakalandı, ekmeklere el kondu” şeklinde, Irak uyruklu ekmek yapan kadınları adeta linç eden bir haber yayımlandı. 
             Bu kadınlara baskın yaparak bunu bir marifetmiş gibi belediyenin hortumcu yerel basın borazanlarına servis edenlere ve Bolu Belediye Başkanı’na soruyoruz; 
             Bolu’da birçok Iraklı aile var ve bunların kültüründe ekmek bu şekilde pişirilip yeniyor. 
             Hijyen kurallarına uyulmadığı gerekçesiyle kadınların yufka ekmeği ürettikleri yeri mühürlediyseniz şayet, bu durumda Anayasa’nın eşitlik ilkesine aykırı davranıyorsunuz. 
             Bizim Bolu’nun köylerinde kadınlarımızın evlerinde yaptıkları ve pazarlara getirip sattıkları köy ekmeklerinin çok mu hijyen ortamlarda yapıldığını sanıyorsunuz. Halka satılan ekmek ve diğer açıkta satılan süt ve süt ürünlerinin tamamını gidin denetleyin bakalım nelerle karşılaşacaksınız, şaşarsınız! Bütün evlere mühür vurmak zorunda kalırsınız. 
              Kermeslerde kadınların yerlere yayılıp gözleme yaptıkları ortamları bir göz önüne getirin. Bir daha kermeslerin lokantaya dönüştürülmesine kesinlikle izin veremezsiniz. 
              Hele hele İzzet Baysal Caddesi’nin orta yerlerinde, hijyen kuralları adına içinde su musluğu bile olmayan naylondan uyduruk seyyar mekanlarda satılan yiyeceklerin temizlikle, hijyenle alakası olmadığını hepimiz biliyoruz. 
              “Kaçak ekmek imalathanesinde yapılan ekmeklerin kentte yaşayan Irak ve Suriye uyruklu vatandaşlara satıldığı öğrenildi” diye habere nokta konulmuş. 
              Ekmeğin de kaçakçılığa konu olduğunu ilk defa duyuyoruz. 
              Şayet vergi vermeden ekmek üretimi yapıldığı gerekçesiyle KAÇAK deniliyorsa, evlerinde ekmek ve diğer köy ürünleri yapıp pazarda veya kapı kapı dolaşarak satış yapan köylülerin hepsi kaçakçı mıdır o zaman?
              Biz Türkler nasıl ekmeği somun halinde tüketmeye alışmışsak, Araplar da lavaş şeklinde yemeyi seviyor ve tüketiyor.
             Bizim vatandaşlarımız, Avrupa’da ve başka yabancı ülkelerde kendi kültürümüze uygun şekilde beslenip yaşama özgürlüğüne sahipse, Bolu’da ikamet etmesine izin verilmiş Arap vatandaşların da kendi kültürlerine göre alışık oldukları ekmeği üretmek istemeleri gayet doğal bir hak olmalıdır. Sonuçta ekmek üreten de Araplar, yiyen de yine Arap vatandaşlar… 

              Burada esas amaç yabancı düşmanlığı olabilir mi? 
     

    • MEHMET19 Mayıs 2020 . 17:40

      ben ilk defa bakıyorum bu gazeteye hiç siyasi gözetmeden neyse onu yazıyorlar gerçekten hiçte alışık olmadığımız bir durum teşekkürler
    • Yaklaşım17 Mayıs 2020 . 18:28

      Gerçekten rahatsızlık verici bir haber sunuş şekli olmuş. Burada Belediye Basın işleri biraz daha dikkatli yapmalı! Bu arada yabancı bir ülkenden gelip sağlık koşulları uygun olmayan bir ortamda üretim yapma hakkını kimse elde edemez. Bolulu emekçiler ile vatanı için vergi veren insanlar ile oğlunu vatanı için askere yollamış şehit anaları ile karşılaştırma yapılması olmamış. Türkiye vatandaşı herkes sağlıklı ürünler üretmeli ve üretmesi için yetki
    • zeki narin16 Mayıs 2020 . 19:37

      Belediyenin bu tutumunu esefle kınıyorum haberde anlatılan gibi ise.Herkes ekmeğini yapıyor garip gurabanın ekmeğiyle oynamayın.
    • ERDAL ATEŞ16 Mayıs 2020 . 10:10

      DEVLETİMİZ DOGRUSUNU BİLİR
    • Hasan Perçin 15 Mayıs 2020 . 23:09

      Kimsenin malina namusuna sarkmamışlar harama el uzatmamışlar ekmeğini yapmış oturup yemiş garibanlar su salgın günlerinde Yayılmaması icin dışarı bile çıkmadılar vatansever gibi davrandılar.. zaten Vatansız garipler birde siz vurun yakışır
    • mehmet15 Mayıs 2020 . 13:53

      sosyal demokrat olmanın geregi olmasa gerek. Faşizanca ırkçı bir yaklaşım. Solculuğun nereden nereye geldiği insanca yaşamanın mümkün olmadığı bir dünya düzeni. Bu olayı yaptıranları, haber olarak piyasaya verenleri kınıyor ve lanetliyorum. Bu işleri insanlıktan nasibini almamış kişiler yapabilir. Amerikada zencilerin, kızılderililerin ölmesine göz yumanlar bugün Türkiyede aynı işe soyunanlar aynı kişilerdir. Yalnız bunları solculuk ve sosyaldemokratlık
    • Derbeder15 Mayıs 2020 . 13:17

      Kaçak üretimmiş! Hasretle beklediği evlatları gelecek diye köylerimizde, evlerin altında ruhsatsız "kaçak!" gözleme, bazlama yapan çilekeş, anadolu kadınları, analarımız, ninelerimiz var. Gidin onları da mühürleyin, tutuklayın.
    • Deli Ömer15 Mayıs 2020 . 13:05

      Ulan zaten insanlar aç, aç. Yazık be! Yuh olsun ervahınıza! Kaçak ekmek üretimiymiş. Ona kaçak denmez. Esas kaçakçılarla, hırsızlarla dolu şu namuzsuz dünyada, hayatta kalma, hayata tutunma mücadelesi sadece insanların yaptığı. Sanki uyuşturucu, hırsızlık, fuhuş vs. yapmışlar.
    • İbrahim kıymaz 15 Mayıs 2020 . 13:01

      Bırakın insanlar kendi kültürlerinin gereği ekmeklerini yapsınlar ticari bir amaç yok bunu birde marifet gibi sunmak yanlış mübarek günde
    • Koray15 Mayıs 2020 . 12:33

      Şu harika yazınız için tekrik ediyorum sizleri. Sanki uyuşturucu imalathanesi bastılar. EKMEK bu ya EKMEK
    • Ali Yılmaz15 Mayıs 2020 . 12:22

      Bir an senin yazdığına inanamadım, nedense.. yüreğine duyguna sağlık..
    • Kıbrıscklı15 Mayıs 2020 . 10:42

      Bu konu ancak bu kadar izah edilebilinir. Köylü kadını bu işi meslek edinmiş bir pazarda 150 200 ekmeğe ekmek demiyor. 7-8 liradan satıyor. pahalı olarak .sanki vergi veriyor. neymiş un pahalı imiş. tamam pahalı ama senin algın vergin yok. bırak hijenliği. ne alattin ne tanjü denetim yok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
    • harbici15 Mayıs 2020 . 09:55

      Gerçekten ağzına diline yüreğine sağlık. Bir yazı ancak bu kadar gerçekçi ve muhteşem olabilir. Belediyeyin yıldızını cilalayıp parlatmak adına yapılmış eylemler. Belediyenin alkışlanıp parlatılacak başka bir icraatı yok zahir.
    • Nevzat Hoca15 Mayıs 2020 . 08:53

      Aynen... Bir düşmanlık var burada!..Ayıptır be!
    • berk15 Mayıs 2020 . 05:00

      Yazıdan dolayı sizi kutlarım..iki garibanın ekmeği ile oynayanlardan çıkar mazlumların ahı sizi boğar.. belediye arap şeyhine villa ruhsatı vermek için bolulu emlak satmak için zengin araplara paspas oluyor... yakışmadı boluya boluluya iki garibanın ekmeği üzerinden şov yapmak... tıpa tutuyarsa süslü püslü tabela altında ki belediyeye 1 kuruş kira ödemeden parklarımızı işgal eden kafelere, lüx yeme içme yerlerine fırınlara baksın ardiyeleri pislikten geçilmiyor başkanın kurdelasını kestiği yerler...ayıp be utanın iki kadını kaç ekmek yapıyorlar diye utanmadan afişe etmişsiniz.
    • Ali cangül15 Mayıs 2020 . 04:38

      Bu objektif haber ve duyarlılıgınız adına size teşekkür derim
    • Murat turan 15 Mayıs 2020 . 00:48

      Kamuran Alagözoğlu ağzına sağlık. Nasıl olsa o garibanların arkasında duran yok. Önüne gelen düşman kesiliyor. Seni tebrik ederim.
    • Hikmet Ertan 15 Mayıs 2020 . 00:47

      Çok doğru bakmışsın konuya. Yazık bu insanlara
    • Ayıptır günahtır 15 Mayıs 2020 . 00:30

      Şu insanları sanki eroin kaçakçısı gibi fotoğraflarını çekip basına servis ederek akılları sıra teşhir etmek her şeyden evvel insanlık suçudur. Mübarek ramazanda ayıptır günahtır.
    • İLHAN TAŞDELEN14 Mayıs 2020 . 23:49

      IRKÇILIK RUH HASTALIĞIDIR.