Olsun be aldırma Yaradan yardır... Sanma ki zalimin ettiği kârdır... Mazlumun ahı indirir şâhı... ELBETTE HERŞEYİN BİR VAKTİ VARDIR... (Yunus Emre)

Donkişot haklı çıktı !

Donkişot haklı çıktı !
    3 Mart 2019

    Yapıldığı günlerde yürüyen merdivenlerin çok ucuz malzemelerden yapıldığını göstermek için tepkisini fiili olarak ortaya koyan ve Donkişot gibi merdivenlere saldıran Kayhan Acıkol haklı çıktı.

    Donkişot haklı çıktı !Donkişot haklı çıktı !

          Donkişot haklı çıktı !
          Yukarı Çarşı’ya çıkan yürüyen merdivenlerin uzun bir süreden beri çalışmadığını geçtiğimiz hafta haber yapmıştık. Bolu Belediyesi’nden bu konuda hiçbir açıklama yapılmazken, edindiğimiz bilgilere göre, Çin teknolojisi ile ucuz malzemelerden yapılmış olan yürüyen merdivenlerin tamirinin mümkün olmadığı ifade ediliyor. Yeni baştan yapılması gereken yürüyen merdivenler için ise 1 milyon lira gibi bir bedel istendiği belirtiliyor. 
           Yapıldığı günlerde yürüyen merdivenlerin çok ucuz malzemelerden yapıldığını göstermek için tepkisini fiili olarak ortaya koyan ve Donkişot gibi merdivenlere saldıran Kayhan Acıkol haklı çıkmış oldu.    
      
          20 Nisan 2012 tarihli haberimiz; 
         “Merdivenler kötü yapıldığı için tepkiliydim!”

          Bugün, "Yürüyen merdivenlere, Donkişot gibi saldırdı" başlıklı haberimizden sonra Gazetemize yazılı ve fotoğraflı açıklama gönderen olayın Kahramanı Kayhan Açıkol, yürüyen merdivenlerin baştan savma bir şekilde yapıldığı için başından beri tepkili olduğunu, Belediye'nin gözü önünde yapılan bu rezaleti görmemesini hayretler içinde izlediğini belirterek, bugünkü olaydan dolayı da Belediye'nin kendisinden davacı olmasını, aksi halde görevi kötüye kullandıkları gerekçesiyle kendisinin belediyeden davacı olacağını belirtti. 
          Açıkol'un yürüyen merdivenlerde fotoğraflarla tespit ettiği hatalarla beraber açıklaması aynen şöyle;   
          "Haftalar öncesinden yürüyen merdivenlerin işçilik ve teknik olarak çok baştan savma yapıldığını görüp belediye yetkililerinin bu konuda lakayt ve nemelazımcı zihniyetine gazeteci ve köşe yazarı olarak içerliyordum.
          Berber esnafa teşekkür ediyorum      
          Bu gün cuma duasından sonra merdivenlerin perişan ve kötü halini görünce iyice öfkelenerek taa başından beri cıvatası takılmayan ve fotoğrafta belli olan kısmı ayağımla dürterek; 'nasıl yapıldığı buradan belli zaten' diye tepki gösterdim. Benim bu hassasiyetimi yanlış anlayan ve olaya tepki gösteren Berber esnaf arkadaşa aslında teşekkür ediyorum. Çünkü onun tavrı olayın büyümesine ve belediye yetkilerinin dikkatinin merdivenlere çevrilmesin, dolayısıyla da kamuoyunun bilgisine sunulmuş oldu.

           Bu kötü yapıya lakayt kalınmıştır           
          Asıl olayın püf noktası Gözünün önünde kötü yapılmış ve bu kötü yapıya lakayt kalanlardan ve sorumlu olanlardan biri olan Belediye Başkan yardımcısı İHSAN AĞCAN'ın işimizle alakalı olarak sarf ettiği cümledir. Sayın AĞCAN'a göre ancak makine mühendisi olan biri kopmuş düşmüş ve kötü yapılmış bir imalattan anlar.
          İHSAN AĞCAN'a Şahsımızın Ticaret Odası kayıtlarına bakması ve 1992 yılında Bolu TİCARET ODASI'NDA Sanayici ve İmalatçı kimliğimizi görmesini tavsiye ederim.
          Keşke İHSAN AĞCAN haddini bilseydi de o ucube işin Kendi sorumluluğunda olduğunu ve böyle bir rezaleti vatandaşın değil kendisinin engellemesi gerektiğini idrak etseydi.
          Benden davacı olmaya davet ediyorum, yoksa görevi kötüye kullandıkları için ben davacı olacağım 
          Bolu Belediyesi'nin gözü önünde böyle bir rezaleti görmek Belediye adına Sözün bittiği yerdir.
          Ve belediye yetkililerini benden davacı olmaya davet ediyorum yoksa görevi kötüye kullandıkları için ben davacı olacağım.
                                                                     Kayhan AÇIKOL"

            Habere gelen yorumlar:
    Zeki acarsoy23 Nisan 2012 . 22:40
    Kayhan bey e laf söyleyenler önce gitsin Mengen-yeniçağa arasında daha üç ay önce bitirilen yolun halini görsün. Trilyonlar döküldü doble yol yapıldı bakın bakalım 40 km hızla gidecekmisiniz.Milletin parasını çar çur edenlere ses yok ama isyan edenlere küfür çok.İbrahim bazişeh doğru yazmış ALattin YILMAZ dubaları nereye çaksa alkış alır....Dubalamaya devam bu halk bundan hoşlanıyorr
    DUYARSIZLIK23 Nisan 2012 . 20:27
    İnsanlardaki zihniyet şu kardeşim yanlış varsa git şikayet et.. peki seni kim dikkate alıyor o kadar yanlışlardan ders alındımı. Para devletinya biz karışamayız. Yol yap 2 ay sonra kaz sonra tekrar yol yap. Kardeşim kurumlar arası işbirliği nerde kurumlar başka bir millete me hizmet ediyor. O boşa giden paraların hesabını kim soracak, hiç içiniz yanmıyor mu bakıyorum bol bol laf tenkit var ama işe gelince değişen birşey yok. Bu yaşanan olayda böle işte. Yap, tenkit et sonra tadilat yap. Kafalar, zihniyetler, sosyal duyarlılık ve devletçilik anlayışı olmazsa bu kafalarda bu memlekette bişey değişmez ve değişmiyorda. Biz burada konuşuyoruz da ne oluyor. Yapılanlar ortada paramızla rezil oluyoruz. Vatansever Kayhan beyi de kutluyorum. HELAL OLSUN
    İbrahim başizeh23 Nisan 2012 . 18:16
    Anlaşılır şey değil.Fotoğraflarda bile net şekilde görünüyor ki daha bir hafta olmadan merdivenler dökülüyor. Yorum yapan insanlara bakıyorum hala bir şey anlamamışlar. İnsan kör olur ama bu kadar DA olmaz ki.Bence Allattin yılmaz dubaları sadece yol kenarına ÇAKMAMALI. BOLULARDA BU ZİHNİYET OLDUĞU SÜRECE O DUBALARI NEREYE ÇAKSA İTİBAR GÖRÜR.....!!! SAYGILARIMLA
    Genel Bakış23 Nisan 2012 . 01:34

    Ya kardeşim birde şu olayı anlamadım. Doğalgaz ile ilgili yıllık plan yapılırken, kazılan yolların asfalt çalışması ne olacak bu konu unutuluyor mu? Paran yoksa 5 yerine 3 km hat döşe ama yolları da böyle bırakma. Sonra başkan diyor bu sene bilmem ne kadar fazla doğalgaz hattı döşenecek diyor. Döşemeyin kardeşim ya nereye döşüyosun bolu tarlaya döndü. Kabusa çevirdiniz memleketi. BUNLARI KONUŞUN BEYLER GÖZLERİNİZE GIŞAVET PERDESİMİ İNDİ

    Genel Bakış23 Nisan 2012 . 01:17

    Ben olaya tarafsız bir bolulu olarak bakıyorum. İzlenimlerimi şöyle açıklamak isterim. Millet olarak tepkisiz ve sorumsuz bir milletizki duyarlılığı fazla olan bir insanı anlamak mümkün olmuyor. Burada olayı yaşayan vatandaşın bizlere göre daha duyarlı olduğunu görüyorum. Sonrasında yaptığı açıklamanın gayet mantıklı ve delillere dayalı olduğunu görüyorum. Bu eksiklere neden göz yumuldu sorusunuda sormadan geçemiyorum. Neden gözyumulur? 
    Bunu birde kendinize siz sorun. Adamlar memleketin altını üstüne getiriyor duyarlı bir vatandaşın hareketine takılıyorsunuz.Yürüyen merdivenler yıkılmışmı bir tekmeyle bırakın bu işleri beyler. Bu olayı şak şakcılığa vurmuyalımda olaya bakalım. Altgeçitlerin durumu belli bunu olsun adam gibi yapsaydınız ya
    Cafer22 Nisan 2012 . 16:06

    BU toplumumuzun ayıbı eğitimsizlikten başka birşey değil.Sana orayı teklemeye kim hak veriyor ki sen daha orayı koruyacağına terbiyesizlik yapmışsın.Tepkiliysen dilekçeyle bildirmelisin tekmeleyerek değil.Bugun tekmeleyenler yarın tekmelenirler unutma.
    vatandaş22 Nisan 2012 . 15:27

    siz gazetecilere bile laf anlatılamıyorken kalkıpta muhtara başkana millet vekiline başbakana mı laf anlatacağız önce kendiniz terbiyeli olun sevmezsen sevme sana orayı tekmeleme hakkını kimse vermedi. dua et uyaran vatandaş polisi çağırmış. ya onun kafasından 2-3 kişi olsalardı vay haline! dün b.ktun bugün koktun muhabbetine katılma sende. haddini bil!!!
    Hakan22 Nisan 2012 . 11:09

    Tepkisiz bir millet koyun gibi güdülmeye mahkumdur. değilmi bi vatandaş, adam tekmelemek okadar kolaymı?sen kimsin ne ayaksın? Kayhan aibimizin ayağına diline kalemine sağlık.
    bi vatandaş21 Nisan 2012 . 18:50

    kamu malına beğenmediysen zararmı vermen lazım bende senin tipini beğenmedim diye tekmelememmi lazım
    Kamil21 Nisan 2012 . 10:37

    Dün öğleden sonra merdivenlerin başına kadar iki kişinin kontrolünde gelen yaşlı bir bey amca, bir süre merdivenlerin başında durduktan sonra yanındakilere; biz yine yürüyerek çıkalım dedi. Yanında iki genç insan olduğu halde yürüyen merdivenlere binmeye cesaret edemedi. Ve zorlana zorlana merdivenleri tırmanmaya başladı. 
    Bu merdivenler yaşlı ve sakat insanlarımıza kolaylık ollsun diye yapılmıştı. Ama dün gördüğüm bu olayda merdivenlerin esas işlevini yerine getiremediğine bizzat şahit olarak yaşlı adamın o haline üzüldüm.
    "ucûbe" demişlerd21 Nisan 2012 . 10:11

    Konu "tarihî dokunun içine etmek" ise eğer, yeni bir örnek görmek için lütfen Belediyeönü'nden Saraçhane Câmii istikametine doğru bir bakıverin. Arka plândaki "ucûbe" ne ola acep?
    MESUT mesut21 Nisan 2012 . 09:42

    Bu yurumuyen merdivenler tarihi dokunun içine etmiş, Tarihi dokuya hiç uyuşmayan o bölgenin manzarasına koca buyuk bir metal yıgını oluşturuldu.Birde BoLUNU İKLİM ŞARTLARINDA NE KADAR ÇALIŞIRSA BU DANDİK YURUYEN MERDİVEN.Amaç yürüyen merdivense çalışmak zorunda, 15 gün yaşlılarımıza iyilik yapılacaksa bir anlamı yok merdiven yapmanın. Ayrıca yaşlılar olduğu gibi sakat arabasında olan engelli vatandaşlar nasıl çıkacak? Daha izole DOKUyu bozmayacak şekilde asansör yapılsaydı daha uygun olurdu sanırım. Kayhan bey Şu yollarıda bir dava  etseniz  :)
    Mustafa Yılmaz21 Nisan 2012 . 09:03

    Eskiden yapılanlarda hiç mi hata yok?. Bu ucube şehir yapılanması sadece bu başkanın mı hatası? Mimarların, mühendislerin, müteahhitlerin hatası yok mu? Bundan önceki başkanların hatası yok mu? Bürokratik kralların haberi yok mu? Siz gazetecilerin hatası yok mu? Şov yapıyorsunuz. Ayıp. Birazcık özeleştiri yapıp utanın.
    Bolulu21 Nisan 2012 . 00:58

    İşin yapılış şekli yanlış kış mevsiminde bu iş olmaz ne kadar olsa bile hatalar olabilir.Belediye başkanı bencil birisi kafasına koyduğunu yapmak istiyor o cengaver mimar arkadaşlar var boluda sallayıp duran onlar nerde a ha tarihi bozan bir yer itiraz etsenize kimseden ses yok iş güzel yada çirkin yapılış yanlış tarihi bir anıtın önüne bu yakışmadı.O roma devrine sahip olan lar nerdesiniz kayıplara karıştınız bu BOLU nun şeklini bozan bir yapıdır mimar arkadaşlar nerdesiniz bir ses çıkarın bence siz ses çıkarmazsınız işleriniz yürümümez  sınırım.
    bolu21 Nisan 2012 . 00:28

    sen kimsin ya gazeteci  nerenini gazetecisinin
    ismail fidan20 Nisan 2012 . 22:42

    sn. açıkol kardeşimizin tepkisi doğru çünki bir insanın hayatına mal olmadan önlem almak önemli,ayrıca basından izlediğim kadar merdivende kaza yapanlar ve yaralananlar olmuş. aslında yetkililer niye kızıyor çünki insan kendi yaptığı yanlışı göremez. o konuda uyarı iyidir. noksanlar ve yanlışlar düzeltilir. akıl akıldan üstündür.kayhan bey böyle bir konuyu gündeme taşıdığı için teşekkür ederim.yetkililerde bu konuda çalışmasını yapar,noksanlar düzelir.saygılarımla.
    Yazıcalı20 Nisan 2012 . 22:10

    Sizi tebrik ederim. Görmek ile bakmak arasındaki fark bu işte. Demek ki o merdivenin yapılmasında emeği geçen herkes bakmış. Ama siz görmüşsünüz. Herkesin sizin gibi olması lazım. Ankara^'dan selamlar.
    Yusuf Mert20 Nisan 2012 . 20:27

    Yapılan bir şeyin değerini bilin. Hatalı noktalar varsa söyleyin düzeltsinler. Böyle öldüresiye de saldırmayın her yere. ben de kullandım ne kadar eleştirilse de evet rahatlık sağlıyor. Eksikleri yok mu mutlaka var. Onları belirtin. ben bir tanesini belirteyim. Üstünün mutlaka kapatılması lazım. Yağmur, kar durumlarında bozulmasın..
     

    • hıghlander11 Mart 2019 . 21:34

      ''insanlar layık oldukları şekilde yönetilirler. Hadis-i şerif meali... (Çünkü duyarsız ve sorumsuz ve vicdansız insanlardan oluşan toplum, ancak içlerinden yine böyle, bana neci vasıflarda yönetici ve bürokratlar çıkarırlar)
    • emar8 Mart 2019 . 19:27

      Kars'ta kac tane yürüyen merdiven görmüşte Boludakini eleştiriyor