Bayram tebrik ilanlarınızı İNANDIĞINIZ, GÜVENDİĞİNİZ gazetelere veriniz

Bolu Belediyesi, Beylik midir? 

Bolu Belediyesi, Beylik midir? 
    20 Aralık 2017
    Bolu Belediyesi, Beylik midir? 

        Bolu Belediyesi, Beylik midir? 
          Mimarlar Odası Ankara Şubesi, olay bir şekilde sona eren Gölcük Tabiat Parkı'nın ihalesi için ilk iptal girişimini yaparak yargıya başvurdu. Şube Başkanı Tezcan Karakuş Candan Belediye Başkanı Alaaddin Yılmaz'a zehir zemberek sözlerle yüklenerek; “İnsan olanın vicdanı el vermez ! Bolu Türkiye Cumhuriyeti kanunları çerçevesinde bir Belediye midir, yoksa beylik midir?” dedi. 
     
          Bolu'nun turizm merkezi olan Gölcük Tabiat Parkı'na dağ köşkü, bungalovlar ve göl gazinosunun yapılmasına ilişkin ihalenin iptali için il girişim Mimarlar Odası Ankara Şubesi Başkanı Tezcan Karakuş Candan'ndan geldi.  
           Mimarlar Odası Ankara Şubesi'ne bağlı olan Bolu'da, Gölcük Tabiat Parkı'nın dağ köşkü ve bungalovlar yapılması ve göl gazinosunun işletmeye devredilmesine ilişkin ihalenin iptali için yargıya başvurdu. Konu hakkında açıklama yapan Ankara Şube Başkanı Tezcan Karakuş Candan; “Hepimizin belleklerinde yer eden doğa harikası Gölcük Milli Parkı'nın işletmesinin özelleştirmeye devredilmesi, konaklama kapasitesinin arttırılması için yapı yapılması doğru bir yaklaşım değil. İhalenin iptal edilmesi için dava açtık” dedi.
           “Hem kiracı, hem kiraya veriyor”
            Candan, belediyenin ihaleye yapmaya yetkisi olmadığını belirterek “Hem kiracı, hem kiraya veriyor” dedi ve şu şekilde ekledi; “Milli Parklar Kanunu'nun hem işletme hem de izinler bölümünde belediyelere bir yetki verilmemiştir. Bolu Belediyesi kendi mülkiyetinde olmayan Orman ve Su İşleri Bakanlığı'nın mülkiyetinde olan ve hepimize ait bir değer olan Mili Parkı mal sahibi gibi ihaleye çıkartmaz. Bu ihale yasa dışıdır. İhaleye girende ihaleyi yapan da suç işlemektedir. Nerede görülmüştür, kiralanan yerin başka bir kiracıya devredildiği. Gölcük, Belediye Başkanı'nın malı değil, halkındır. Kiracılığını bilecekse bilsin, yapamıyorsa bakanlığa devretsin.”

          “İnsan olanın vicdanı el vermez !”
           Candan, Gölcük'te yapılacak olanlara insan olanın vicdanının el vermeyeceğini söyleyerek; “Gölcük Tabiat Parkı'nda yapılacak inşai faaliyetlerle telafisi mümkün olmayan zararlar verilecektir. Bugün orman peyzajının dönüşümünü hızlandıracak yatırım kararları aslında su-toprak ve insan ilişkilerinin düzenlenmesini önleyerek, yüzey su kaynakları-deniz, göl, akarsu, ıslak alan-yer altı suyu kaynakları, topraklar, ormanlar, çayır, mera, yayla ve madenler, mülkiyeti, üretken ve mekansal kullanım hakları, ekolojik dengenin korunması, yeryüzünün üretkenliğinin ve yaşana bilirliğinin sürdürülmesini ortadan kaldırmaktır. Ekosistemin sürekliliği, ekolojik dengenin korunması zorunluluğumuzdur. Yapılacak inşai faaliyetler ekosistemin bütünlüğünü bozacak. Yaban hayatı tahrip edilecek, konaklama kapasitesinin arttırılması ile toprak, su ve hava kirlenmesi ve benzeri çevre sorunları yaratacaktır. Gölcük'e telafisi mümkün olmayan zararlar verilmesine insan olanın vicdanı el vermez” ifadelerini kullandı.
          “Bolu, Belediye midir, Beylik midir?”
           Candan, son olarak “Bolu Belediye Başkanı'nın kiracısı olduğu kamusal bir alanı kanuna aykırı şekilde ihaleye çıkartması, kamusal alanı özelleştirmeye çalışması, Bolu Beyliği gibi davranmasının cevabını yargı verecektir” diyerek, “Bolu Türkiye Cumhuriyeti kanunları çerçevesinde bir Belediye midir, yoksa beylik midir?” sorusunu sordu.
     

    • serkan uzun21 Aralık 2017 . 18:05

      akp milletvekilleri bu işe ne diyorlar acaba merak ettim hiç sesleri çıkmıyor.
    • EMİNE YAZGAN21 Aralık 2017 . 12:32

      DOĞA KATİLLERİNE DUR DESENE BOLU!!!!!!! UYUMA.UYUMA.
      YAZIKTIR GÜNAHTIR!!
      YİNE BAŞKANA RANT!!!YİNE BAŞKA KİŞİLERE GELİR KAYNAĞI.:( :(

    • Ahmet21 Aralık 2017 . 12:23

      Bolu Mimarlar odasının sesi çıkabilir mi ? Hepsinin inşaat/taahhüt işleri vardır. Ruhsat - İskan alacağı işleri vardır. Nasıl ses çıkarsınlar Belediye'ye. Türkiye'de Belediye meclislerine üye seçimlerinde, kesinlikle yap-sat inşaat işi yapan mimar/mühendis/müteaahhit üye olamayacak. Belediye Başkanı'nın partisinin meclis üyelerini bırak, muhalefet partilerinin meclis üyelerinin de alınan kararlara muhalefet haklarını kullanmadıklarını görüyoruz. Kullansalar başlarına ne geleceğini iyi biliyorlar, ruhsatı nasıl alacak, iskanı nasıl alacak,projeleri nasıl onaylanacak yada 18 uygulamasından nasıl yararlanabilecekler v.s. v.s. Allah gözünüzü doyursun artık.
    • asuman dinçsoy21 Aralık 2017 . 11:04

      Ankara Mimarlar odasını anladıkda Bolu Mimarlar odası nerde?
    • sanayici21 Aralık 2017 . 10:51

      İnsan hakkettigi gibi yaşarmış. Bu dönem seçilirsem ustalık eserleri bırakacam demişti belediye başkanı.Evet ustalık eserini en son olarak gölcük e mum dikerek taçlandırdı.Yargıdanda bişi çıkmaz. Emin olun 2 güne bu netleşir orda evler yapılır ve ilk giden o evlere yine bolulular olur. Seçime gelirsek önceki seçimde oldugu gibi bu gider başkası  gelir kemal sunalın dedigi gibi giden geleni aratırmış bi faşo ağa gider başka aga gelir.  Ancak şu bir gerçektirki bu dünyada yaptıklarını ya öbür tarafta çekersin yada bu dünyada çolugun çocugun çeker İnşallah öbür taraf olmadan bu dünyada görürsün başkan Tüm bolu sana ve ailene dua ediyor.Çolugundan çocugundan çıksın diye. Çünkü bizim çocuklarımızın gelecegini satıyorsun gölcükte...
    • AHMET21 Aralık 2017 . 10:43

      GÖLCÜK VE ABANT'A GEZİYE GELEN TÜM ÜLKE YURTTAŞLARIMIZA SESLENİYORUM, HANİ ÇOK GÜZEL  HARİKA DEYİP ARAÇ KUYRUKLARI OLUŞTURUYORDUNUZ. ŞİMDİ TAM ZAMANI, ÜLKEM HALKINDAN DA TEPKİ BEKLİYORUZ.BU GÜZELLİĞİN İÇİNE EDECEKLER BİR DAHA GÖREMEYECEKSİNİZ... TEPKİ  İÇİN DE KUYRUK OLUŞTURUNUZ LÜTFEN. ANKARALILAR İSTANBULLULAR ORALARDA BULUNAN DERNEKLER NEREDESİNİZ. NEDEN TEPKİ GÖSTERMİYORSUNUZ. YOLUNUZUN ÜZERİ GEÇERKEN UĞRAYIP SOLUKLANIVERİYORDUNUZ..GÜZELLİK ELİNİZDEN KAÇIYOR ONA GÖRE...
    • AHMET21 Aralık 2017 . 10:43

      GÖLCÜK VE ABANT'A GEZİYE GELEN TÜM ÜLKE YURTTAŞLARIMIZA SESLENİYORUM, HANİ ÇOK GÜZEL  HARİKA DEYİP ARAÇ KUYRUKLARI OLUŞTURUYORDUNUZ. ŞİMDİ TAM ZAMANI, ÜLKEM HALKINDAN DA TEPKİ BEKLİYORUZ.BU GÜZELLİĞİN İÇİNE EDECEKLER BİR DAHA GÖREMEYECEKSİNİZ... TEPKİ  İÇİN DE KUYRUK OLUŞTURUNUZ LÜTFEN. ANKARALILAR İSTANBULLULAR ORALARDA BULUNAN DERNEKLER NEREDESİNİZ. NEDEN TEPKİ GÖSTERMİYORSUNUZ. YOLUNUZUN ÜZERİ GEÇERKEN UĞRAYIP SOLUKLANIVERİYORDUNUZ..GÜZELLİK ELİNİZDEN KAÇIYOR ONA GÖRE...
    • Vatandaş21 Aralık 2017 . 10:25

      Bolu belediyesi Alaattin paşa nın Dere beyliğidir, istediği yerde at koşturur.istedinin suyunu kestirir.daha olmadı evinin önüne üstüne yeraltı çöp alanı açtırır.ferman kendisinde fakat seçimde halk cevabı belediyelere,ve millet vekillerine verecektir.
    • Ahmet21 Aralık 2017 . 08:35

      Burada en büyük suçlu Orman ve Su İşleri Bakanlığı'dır. Çünkü 29 yıllığına Bolu Belediyesine kiraladığın güzelim Gölcüğümüzü,kiraya verdiğin Belediye 22 yıllığına kiraya veriyor. Bu nasıl bir kira sözleşmesidir ki, kiralayan kiraya veremez diye bir madde içinde yok.

      Bir gayrimenkulü 1.000 TL'ye kiralasam sonra aynı gayrimenkulü 2.000 TL'ye başka birine kiralasam ve her ay 1.000 TL bedavadan gelir elde etsem, bana kiraya veren kişi kanunen beni gayrimenkulden çıkartabilir mi? Cevap Evet. Eeee sormazlar mı şimdi adama, Balanlık'tan kiralayan Belediye nasıl oluyor da aynı yeri kiraya verebiliyor? Böyle sözleşmenin de böyle kanunun da.
      Bakanlık yada yargı olaya el koymaz ise şayet vatandaş olarak bizler 2019'da sandıkta el koyacağız emin olun
    • ertuğrul21 Aralık 2017 . 08:16

      Yapılan ihale yasal değildir,vicdanı olan böyle bir şey yapamaz Allah tan korkun be, gece olunca nasıl uyuyabiliyosunuz.Ben BOLU luyum diyen herkez tepkisini göstermelidir. BOLU UYUMA GÜZEL MEMLEKETİNE SAHİP ÇIK.
    • vekil20 Aralık 2017 . 23:59

      vekil galiba .. temmuzu anlatmaya gitmiş vakit bulamıyor
    • konfiçyus derki20 Aralık 2017 . 23:28

      belediyeler halka hizmet için vardır.gölcük konusunda tüm partiler bir araya gelmelidir.Bolu halkı bu kiralama işine sıcak bakmıyor bu çok acık. bu isi siyasetin dışında tutarak gölcük gibi doğa harikası bir yeri şimdiye kadar olduğu gibi belediye hizmetleri içersinde düşünerek sorun çözülmeli gölcüke bir tek çivinin dahi çakılmasına izin verilmemelidir.bu konuda yetki sahibi kişilere yıkıcı dil kullanmaktan vazgeçilmelidir bu her şeyden çok  bolu halkına zarar vermektedir.
    • Mualla Esenler20 Aralık 2017 . 22:48

      Bu konuda Bolu halkının yanında duran tek siyasi parti olan CHP'yi kutluyorum ve Bolu il örgütüne teşekkür ediyorum. Diğer siyasi partiler neredeler? Hepsine yazıklar olsun. Tanju Özcan Bolu halkının yanındayken AKP'li Ali Ercoşkun nerede? CHP dışındaki diğer partileri bolu halkının yanında olmaya davet ediyorum. Unutmayın, başka Gölcük yok.
    • Kadir Akbaş20 Aralık 2017 . 22:32

      Bolu Belediyesinde Gölcük'ün ihale edilmesinde kimin eli varsa Allah belasını versin. Sürüm sürüm sürünsün.
    • Adem 1420 Aralık 2017 . 22:26

      Kurtarın Gölcüğü bu rantçıların elinden. Eğer bir defa dokunurlarsa, bir daha çıkmazlar oradan.
    • Vatandaş20 Aralık 2017 . 22:25

      O milletin tarım arazilerini parsel parsel satdı.kim se tık demedi.aynısı Düzce'de olsa taş üstünde taş kalmaz,kimse cesaret edemez.