Basın Konseyi dışında, hiçbir gasteci cemiyetine üye değiliz

Vatandaş hortlambaç istemiyor!

Vatandaş hortlambaç istemiyor!
    14 Haziran 2024

    Vatandaş hortlambaç istemiyor! Halk arasında ‘hortlambaç’ olarak bilinen hız ...

          Vatandaş hortlambaç istemiyor!

           Halk arasında ‘hortlambaç’ olarak bilinen hız kesici tümsekler Bolu’da öyle çok abartılı hale geldi ki, düne kadar ihtiyaç olduğunu düşünenler bile artık isyan ediyor. Belediye ise Timur’un filleri hikayesindeki gibi dur durak demeden önüne gelen her yere araçları hortlatarak neredeyse ortadan ikiye ayıracak derecede, amortisörlere zarar veren sert hortlambaçlar yapmaya devam ediyor.  

            Yukarı Soku Mahallesi sakinleri imza toplayarak Belediye’ye ve ilgili bütün kurumlara imzalı dilekçe verdiler. Ancak ‘Tümsek istemiyoruz’ diye yazdıkları dilekçenin aksine Bolu Belediyesi peş peşe daha fazla tümsekler yapmaya başladı.

              Vatandaşların Vali’ye yazarak istedikleri tümsek konusundaki talepleri aynen şöyle;

             “Bizler Yukarı Soku Mahallesi sakinleri olarak tümseklere itiraz ederken, sağ olsun belediyemiz aynı güzergaha 2 tane daha tümsek koymuş... Biz buradan sesimizi Bolu Valiliği’ne duyurmaya çalışıyoruz... Sayın Bolu Valimiz Erkan Kılıç, ilimizde son günlerde gündem olan Yukarısoku Mahallesi Karadere Caddesi üzerine İl Trafik Komisyonu kararı olmadan yapılan bu tümseklerden bizler Üstyaka halkı olarak rahatsız olduğumuzu ve araçlarımızın bunlardan çok zarar gördüğünü defalarca dile getirdik. Muhtarlarımız dilekçe yazdı. 18 tane muhtarımızın ve birde Üstyaka Çele Birlik Kooperatifi’nin mührü imzası varken, aynı güzergaha iki tane daha tümsek yapılması vatandaşı tamamen çileden çıkarmış durumda.. Sayın Valimiz bizler Üstyaka halkı olarak bu rahatsızlığımızı bir kere daha dile getiriyor ve bunların kaldırılmasını yüksek makamınızdan arz talep ediyoruz” dediler.

    • Aydın 23 Haziran 2024 . 11:21

      Her yerde mantar gibi zıplama koymuşlar...Ben koydum oldu...Siz yetki verdiniz,biz kafamıza Göre takılıyoruz...Diye bir uygulama
    • Ustyakalı18 Haziran 2024 . 01:05

      Arkadaşlar sahipsiz bi ilde yaşıyoruz.......?????
    • Bolulu 17 Haziran 2024 . 21:17

      Belediye nin hattını arayıp bildirin. Mahkemeye vereceğinizi belirtin. Anında traşlıyolar. Yeni yapılanlardan durarak ancak geçiliyor. 20-30km ile bile geçseniz aracı patlatırsınız.
    • Ustyakalı17 Haziran 2024 . 15:19

      Bolulu 14 Gardaş bunlar üstyaka karşı kasıtlı yapılıyor..CHP Oy verenler bu tümsrklerden geçerken ellerim kırılsaydıda bunlara oy vermeseydim diyor...
    • bolulu17 Haziran 2024 . 12:32

      gerekli ağalar gerekli 50 ile gidilecek yerde millet 51 le bile gitse bile gerekli. kurunun yanında yaş ta yanıyor ama millet sizin gibi kullanmıyor. ben o hortlambaç tan uçan adam gördüm bir daha da uçamaz.
    • Misafir17 Haziran 2024 . 00:20

      Medeni şehirde işaret ,çizgi kullanılır,Geri kalmış şehirlerde engel ,tümsek kullanılır
    • Aladağ16 Haziran 2024 . 21:50

      Üç beş tane araba kullanmayı bilmeyen zibidi yerine çektiğimiz çileye bak. Şehir içinde hızlı gitmek gibi bir huyum yok. Lakin bu dümbelekler yüzünden adım başı hız kasisi var.
    • HAS BOLULU16 Haziran 2024 . 14:04

      İlkel bir sistem Bolu yakında bu tümseklerle anılacak. Trafik akışı tümsekle çözülmez. Üstelik çoğunun önünde uyarı tabelası yok. Arabası olan geçerken geçmişlere rahmet okuyor
    • KalbiYorum16 Haziran 2024 . 13:16

      Yahu sen Avrupalı mısın da tümsekler kalksın istiyorsun? Biz bilmiyor muyuz bizimkilerin ne olduğunu. Başka yerden gelmiş gibi yorum yapmayın. Sürücü, yaya geçidine hızlı geliyor. Sarı çizgiyi geçiyor tırtıklı çizgilere kadar geliyor. Neredeyse yayayı ezecek. Kimi mahlukatlar da var ki yayanın daha karşı kaldırıma geçmesine bile tahammülü yok, yayayı solluyor arkasından geçmeye çalışıyor. Hiç mi görgün yok, hiç mi kural tanımazsın. 5sn kazanacaksın diye trafiği ve insan hayatını tehlikeye sokuyorsunuz. Biz de sürücüyüz ve ailemiz var. Ailemin veya başka vatandaşların hayatı tehlikeye gireceğine, benim aracımın aksamları bozulsun. Demem o ki, tümsek yükseklikleri artmalı ve yaya geçitlerine mutlaka ama mutlaka entegre edilmelidir.
    • Bolulu1416 Haziran 2024 . 02:03

      Yukarı sokuda okulun önünde var normal ama birde 50 metre geriye alakasız iki tane daha yapıldı ve çok yüksek neye göre yapılıyor anlamadım heryer tümsek madem yaptınız gece görünecek şekilde boyayın kedi gözü yapın araçlar mahvoldu biz belediyedekiler gibi devletin aracını kullanmıyoruz. Biraz insaf ya
    • Kaan16 Haziran 2024 . 00:39

      Gerekli gardaş senin aracın yok sanırım sen istediğn yere koydurabilirsin..,....
    • Vatandaş16 Haziran 2024 . 00:21

      Tümsekler beni rahatsız etmiyor 30 km hızla şehiriçi nde seyrediyorum. İlkel mi evet tümsek yerine tüm sokak caddelere kule radarlar konulsun fotoğrafı ile beraber cezayı göndersinler. Bolu da 15 günde tüm radar maliyeti çıkar.
    • Yavaş gidin16 Haziran 2024 . 00:15

      Valla mecbur bu tümsekler, zira bazı sürücüler eğitilemiyor.
    • Geri kalmış illerde tümse15 Haziran 2024 . 21:43

      Geri kalmış İlkerde Tümsek-engel,medeni İllerde İşaret kullanılır.derhal kaldırılmalıdır
    • Gerçek15 Haziran 2024 . 19:34

      Vatandaş olarak destek veriyorum.Şehir içinde kendini bilmez soytarılar hız yapıp insanlara zarar veriyor.Bir çocuk kolay yetişmiyor ve anne babanın yaşam kaynağı.Çocuklar her an yola atlayabiliyor farkında olmadan bir topun peşinden gidebiliyor.Ama kendini bilmez bir araç sürücüsü zarar verebiliyor.O yüzden önlem almak iyidir.
    • sürücü15 Haziran 2024 . 18:45

      Tüm yaya gecitlerinden 1mt önce KOCAMAN tumsekleri istisnasız destekliyorum. İnsan gibi geçilirse hiç bir sorun çıkmaz. Ama hayvani ve serseri gibi hele hele yaya geçidine hızlı girilirse şikayet etmeye devam edersiniz. YAVAŞ GARDASIM YAVAŞ.
    • BEN OLSAM15 Haziran 2024 . 16:22

      la gardaşım medeni bi insan olsak bunlar olmazki insanlıktan nasibini almayanların yüzünden olmuyormu dinsizin hakından imansız gelirmiş misali bu adam yaya geçidine yaklaşırken bile gaza basıyor da adam öldürmüyormu....Bırak yapılsın ben olsam daha yükseğini yaparım...bir türlü öğrenemedik araç park etmesini , şehir içinde 30 km yle gidilmesini....
    • Dürüst15 Haziran 2024 . 12:26

      İlk önce şu sorulmalı 'neden tümsek konulması gerekiyor'.. Nedeni trafik kurallarına riayet edilmediği için ise cevabıdır. Toplum olarak trafik kuralları hiçe sayıldığı için bu tümsekler çok yerinde caydırıcı bir önlemdir ve artırılması kanaatindeyim. Bu tümsekler mal ve can kaybının azalmasına pozitif etkisi olduğu kesindir. Bu uygulamayı destekliyor ve daha da artırılmasını kesinlikle doğru buluyorum. Saygılarımla..
    • Emekli vatandaş15 Haziran 2024 . 12:14

      Kurallara ve insana saygılı olmayı öğrenirsek tümseklere gerek kalmaz,şu halde tümsekler ihtiyaçtan doğuyorki yapılıyor.
    • Haklı 15 Haziran 2024 . 11:35

      Bolu halkı bıktı artık bu tümsekleden arabalarımız çok zara görüyor
    • Karaderecad15 Haziran 2024 . 08:25

      Şehrimizde artan sayıda görmeye başladığımız hız kesici tümsek uygulamalarını genel olarak destekliyorum. Hem yaya olarak hem de taşıtla geçtiğim Karadere caddesi, Yukarısoku yolu özelinde ise tümsek uygulamalarını tamamen destekliyorum. Nedeni ise kanunda (Karayolları Trafik Yönetmeliği) belirtilen, şehir içi yerleşim alanlarındaki hız sınırının (hemen hemen tüm taşıt türleri için 50 km/saat) Karadere caddesi üzerinde, araç türü motosiklet, otomobil, otobüs, kamyon farketmeksizin, sıklıkla, ihlal edilmesidir. Bir okulun da bu cadde üzerinde varlığı mevcuttur, yayaların karşıya geçebilmesi için de geçitler vardır, ki bu da yolun bir kısmında 50 km/saat sınırından daha düşük (örn. 30 km/saat) bir hızda ilerlenmesi gerekliliğini işaret eder. Ek olarak, geçmişte Karadere caddesi ve caddeye bağlanan yollar üzerinde yaya-bisiklet-ağır vasıtaları içeren malesef ölümlü veya yaralanmalı kazalar da meydana gelmiş, bu kazaların bir nedeni de yüksek hız olmuştur. Yorumlarda bir başka vatandaşın da belirttiği üzere şartlar zorunluluklar yaratır. Gönül ister ki trafiğin seyri bu tümseklere maruz kalmadan devam edebilsin, ancak Karadere Cd. veya benzer başka bir güzergahta, yolu rutin olarak kullanan taşıtların hız alışkanlıkları değişmediği müddetçe, hız kesici tümseklerin varlığı olumlu bulmaktayım.
    • Vizyoner Belediyecilik15 Haziran 2024 . 00:50

      En baştan en aşağa bi bakın. Siz hiç bu kadar vizyoner adamı bir arada gördünüzmü.
    • Mehmet15 Haziran 2024 . 00:34

      Evet yavas gidersen bisey olmaz demesi kolay masraf bosuna ne geregi var bukadar kasisin? Yollar bozuluyo zaten tirlar zorlayino.
    • bolulu14 Haziran 2024 . 23:22

      yavaş gidersen bir şey olmaz.
    • Bolulu 14 Haziran 2024 . 23:22

      81 İlin tamanını gezdim bolu belediyesi gibi halkını tümseklerden atlafan bi belediye görmedim....
    • Üstyakalı14 Haziran 2024 . 23:19

      Belediye vatandaşını hortlaklardan atlatmayı çok seviyo sanırım.....
    • Asım14 Haziran 2024 . 22:41

      Bu işin artık iyice cılkı çıktı yukarı soku'dan aşağı sokuya kadar 6 tane tümsek var el insaf taş devrinde mi yaşıyor bu belediye
    • Mehmet14 Haziran 2024 . 22:30

      Gercekten abartili hepiniz cok ama cok haklisiniz dünyada yok böyle bisey bosuna masraf oraya attiginiz malzemeyle cukurlari kapatin.
    • Hüsnü14 Haziran 2024 . 22:24

      Biktik vallaha bu kasislerden heryere kasis gereksiz. Yerlere kasis ne geregi var arabalarimiza yazik.tek Boluda bukadar abartili niye Tanju Bey buna izin veriyor anlamadim kemdisi gecmiyor herhalde anlamiyor.
    • Boş yapma 14 Haziran 2024 . 22:17

      Devrim:Boş yapma 100 metre aralıkla 4 tane tümsek var gördün mü orayı da yok eğitimsiz toplum falan diye ezbere konusuyorsun
    • ADAM14 Haziran 2024 . 22:09

      bunları yapanlar kulaklarının çınlamasını çok seviyorlar. standardının üstünde yapılan hortlambaçdan geçerken insanlar hiç akla gelmeyecek kelimeleri saydırıyor..
    • Vatandaş14 Haziran 2024 . 22:08

      Vatandaş kaldırmayı bırak belediye desdek hizmetler vatandaşla resmen dalga geçiyo kaldıracaklarmış ama altına yama yapacak malzemeleri yokmuş...İlk okul talebesini bile kandıramazlar
    • Üstyakalı14 Haziran 2024 . 22:05

      Bolu belediyesi bu halkı tümseklerden atlatmaktan zevk duyyor..Bilahsa üst yaka tarafını.....
    • Mehmet14 Haziran 2024 . 21:16

      Özellikle okul önlerine daha fazla yapılmalı
    • Gerekli14 Haziran 2024 . 20:46

      Vatandaş olarak uygun her yere yapılmasını talep ediyorum.
    • Devrim14 Haziran 2024 . 19:42

      Toplumun eğitim seviyesiyle ilgili bu. Eğitimli, medeni bir toplumda o hortlambaçlar sürücülerin kafasının içinde olduğu için bunu bir de yola yapmaya gerek yoktur. Oradan zaten yavaşlayarak geçer eğitimli insan. Ama kafanın içinde hortlambaç yoksa ve oradan geçerken yavaşlaması gerektiğini bilecek kadar evrilmemişse o kafa, belediyenin elinde başka seçenek kalıyor mu? Uygar toplumlar, polisleri kafalarının içinde olduğu için, ayrıca denetlenmeye ihtiyaçları olmadığı için sarsıntısız bir yolculuğa layık, cahil toplumlar ise kurallara uymadıkları için böyle hortlaya hortlaya gitmeye müstehaktırlar. Bakın, kaldırımları bile üzerine araçlar tünemesin diye elli santim yüksekliğinde yapmak zorunda kalıyor belediye. Bu uygarlık seviyesiyle ilgili. Zorunlulukları şartlar yaratır.
    • Aynen14 Haziran 2024 . 19:13

      Standart yokki.siteler camiin giiden cevre yolu,sanayi son blok vs vs.30 km hızla farketmeden geçin bakalım