Basın Konseyi dışında, hiçbir gasteci cemiyetine üye değiliz

"Bütünüyle HUKUK hiçe sayılmıştır"

"Bütünüyle HUKUK hiçe sayılmıştır"
    6 Haziran 2024

    Bolu Barosu Kadın Hakları 9. Yargı Paketi Kanun Teklifine ...

          Bolu Barosu Kadın Hakları 9. Yargı Paketi Kanun Teklifine dikkat çekti : 'Hukuk hiçe sayılmıştır'
          Bolu Barosu Kadın Hakları Komisyonunundan yapılan açıklamada, 9. Yargı Paketi Kanun Teklifi taslağında, kadına evlenmeden önceki soyadını evlendikten sonra tek başına kullanabilme hakkı tanınmayarak ; Anayasa, Anayasa Mahkemesi' nin kararı, uluslararası sözleşmeler ve hukuk ilkelerinin hiçe sayıldığı belirtildi.

          Bolu Barosu Kadın Hakları Komisyonu'ndan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: 

           "Bilindiği üzere AYM 22/02/2023 tarihinde, Türk Medeni Kanununun “Kadının Soyadı” başlıklı 187. Maddesinin birinci cümlesinin Anayasa' ya aykırı olduğuna ve iptaline karar vermiştir. Anayasa Mahkemesi bu iptal kararında; “Kadının evlendikten sonra kocasının soyadını almasının ailenin ortak bir soyadına sahip olmasını mümkün kılan tek seçenek olmadığı, aile bağlarının korunup güçlendirilmesi amacının kuralla öngörülen farklı muamelenin makul nedeni olarak kabul edilmesinin mümkün olmadığı gibi tespitlerde bulunularak, kadının evlenmeden önceki soyadının evlendikten sonra da tek başına kullanılamamasının eşitlik ilkesini ihlal ettiği” ni vurgulamıştır. 

               Soyadı bir kimsenin kimliğinin ayrılmaz bir parçasıdır ve soyadını taşımak yalnızca bir yükümlülük değil, Anayasa' nın 20. maddesi kapsamında bir HAK niteliğindedir. AİHM de kişinin soyadını kullanma hakkının Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 8. maddesi kapsamında yer aldığını açıkça kabul etmiştir. Ancak Hukuk sistemimizdeki düzenlemeler gereğince evlenince ve boşanınca sadece kadın soyadını değiştirmek zorunda kalmaktadır. Bu durum Anayasa ve Uluslararası Sözleşmeler ile güvence altına alınan temel hak ve hürriyetler ile eşitlik ilkesinin görmezden gelinmesi anlamı taşımaktadır.

                 9. Yargı Paketi Kanun Teklifi Taslağında AYM’nin iptal hükmüne ve Yargıtay' ın da aynı yöndeki kararlarına rağmen, iptal edilen hükümdeki birkaç kelime değiştirilerek ve  kadına evlenmeden önceki soyadını evlendikten sonra tek başına kullanabilme hakkı tanınmayarak ; Anayasa, Anayasa Mahkemesi' nin Kararı,  Uluslararası Sözleşmeler ve hukuk ilkeleri yani bütünüyle HUKUK hiçe sayılmıştır. 

                Yine aynı yargı paketi kapsamında, 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun kapsamında, şiddet uygulayan hakkında verilen tedbir kararının ihlal edilmesi halinde verilen tazyik hapsi kararlarına yönelik itiraz yolu açılmaktadır. Bu düzenleme 6284 Sayılı Yasa'nın KORUYUCU, ÖNLEYİCİ ve HIZLI ETKİ ETME niteliklerini işlevsiz hale getirirken, şiddet mağduru kadınları da tümüyle saldırıya açık ve hukuken savunmasız bırakacaktır.  Ülkemizde hâlihazırda büyük bir sorun haline gelen kadın cinayetleri ve kadına yönelik şiddetin önlenemez şekilde artmasına neden olacaktır. 

                Bu kapsamda Bolu Barosu Kadın Hakları komisyonu olarak, 9. Yargı paketi taslağında yer alan bu düzenlemelerin karşısında duruyoruz. Hukukun üstünlüğü ve ilkelerini savunuyor, eşitlikçi ve şiddete karşı bir toplum için hukuk mücadelemizi sürdüreceğimizi bildiriyoruz."

                 Bolu Barosu Kadın Hakları Komisyonu

    • Ticaretli9 Haziran 2024 . 12:02

      Yukarıdaki konudaki yorumundan ve kadınlarımıza verdiği değerden dolayı Metin Çelik'i tebrik ederiz.
    • ALİ Yalçın7 Haziran 2024 . 15:24

      sanki gören de sanır ki önceden kadın kendi soy ismini kullanıyordu da AKP değiştirdi....madem çok elzemdi de medeni kanunu getiren ATATÜRK neden o zaman kanuna yazmamış..vallahi bu güruh kadar cahil yoktur
    • Muhtar7 Haziran 2024 . 11:43

      bende öndeki koltuklarda yayılarak oturablirmiyim
    • Metin Çelik e cevap7 Haziran 2024 . 10:54

      Eğer bu yasalaşsaydı erkeklere de boşanıp imam nikahıyla ömür boyu yaşama hakkı verilsin.Hiç olmazsa kadını aldatmada cesaretlendiren kanunlarla erkek boşanırken uğraşmak zorunda kalmaz.Nafakaydı tazminattı mal paylaşımı gibi olaylarla mahkum edilmezdi.Sarı öküzü vermeyip aslanların iştahını kabartmamak lazım.Sonra eşitlik ilkesi kalmaz.Kadın her zaman haklı olur.Bu arada kadın başımızın tacıdır yanlış anlaşılmasın ama kanunu kendi çıkarlarıyla kullanan sinsi kadınlarda az değil.Ateş düştüğü yeri yakar.Metin Çelik muhalefet yapmak için boş yazmış senin eşin senin soyadınlamı yaşıyor yoksa çift soyadlamı.İşi yobazlığa vurmak gereksiz.Mantık var.Erkekleri pasifleştirmeyelim kadınları şımartmak uğruna…
    • Fahrettin7 Haziran 2024 . 10:50

      Ya, sığır çobanı, sen git sığırlarını otlat. Nerden görüyon dağda bayırda sen o deri koltukları filen?Hem, sen bi çobansın, tuşlu telefon kullanmıyon mu sen? Ne işin va akıllı telefonunan senin? Senin sürünün liderleri önden gidip çayırın en güzel otları yemiyorlar mı? Eee! Aha!! Senin sığırlá ekine daldı şerefsüzün. Korucu geliye valaha, ceza yazacak. Koş koş seğirt.. Elinde değneği yok, sığırlara çan da dakmamış, neriye gitdüklerinden habarı yok. Bak hâlâ gafa telefonda, bunu okuycın diye uğraşıyo güneşin ağnacında. Tövbele töbesi.. (Ha! bu arada; gurbanlıkları gaça veriyon?)
    • Guguk7 Haziran 2024 . 10:25

      "Bir erkeği eğitirseniz bir adamı eğitirsiniz. Bir kadını eğitirseniz, bir kuşağı eğitirsiniz" Erkek kadının soyadını alsın! Nası iyi mi!? Ööuuüüğ.. Olu mu öyne şeyy!.. Ne bekliyorsunuz? Bireysel haklara, özgürlüğe doğru gidiş mi? Sağ siyasetle elbette kitlesel muhafazakârlığa ve feodaliteye doğru gideceksiniz. Metin Çelik haklı.
    • sığır çobanı7 Haziran 2024 . 09:59

      Herkes sandalyede oturuyor da o öndeki 3-5 kişi niye deri koltukta oturuyor? Protokol dedikleri insanların bir yerlerinden uydurduğu saçma sapan bir ritüeldir. Yani ne anlamalıyız buradan? ''Biz öndeki 5 kişi arkadaki diğer insanlardan daha üstünüz ve daha rahat koltuklarda oturma hakkına sahibiz'' mi demek istiyorsunuz? O kadar komik görünüyorsunuz ki...
    • Deniz7 Haziran 2024 . 09:44

      Uluslararası sözleşmeler ve hukuk ilkeleri hiçe mi sayılmış? Türkiye'de! Hangi uluslararası sözleşmeler ve hukuk ilkeleri!? :) Komik olmayın!
    • DEVLET MEMURU7 Haziran 2024 . 09:39

      soy erkek den devam eder toprağa hangi tohumu ekerseniz o çıkar tohumun adı ile yaşar toprağın adı ile değil
    • Bilir Kişi7 Haziran 2024 . 09:22

      Zinanın suç olarak sayılması gerektiğini savunmamışsınız.Oysa 6284 sayılı kanunla kadına şiddet önlenmiyor kadına evliyken başkalarına kaçma hürriyeti sünüyor.Kadının sözü beyandır ilkesiyle erkeğe uzaklaştırma,evliliklerde erkeğin haklarını savunmasız bırakmaktadır.Bu kanun bence kadın cinayetlerini azaltma amaçlı değil çoğaltma amaçlıdır.Kadını şımartmaktadır.1 ay evli kalıp boşanan kadınlar ömür boyu nafaka ve tazminatı hakettiği sürece evlilik birliğine sahip kalamazlar.Çekişmeli boşanmada bile erkek kendini savunamamaktadır.Bir vatandaş olarak bu soyadına takılan siz avukatlar haksızsınız.Kadınlar o zaman imam nikahıyla yaşasınlar.Hiç olmazsa resmiyet olmadan özgürce kızlık soyadını taşırlar.
    • gerede kahramanı 7 Haziran 2024 . 09:19

      baro o kadar sorun varken kendisine gidip abuk subuk dertler edinmesin. yarın da çocuğun biri annenin biri babanın soyadını alsın eşitlik olsun diye hezeyanda bulunurlar. bunlar aile, kültür, geleneğe düşman. baro şöyle bi açıklama yapalım da dostlar alışverişte görsün demiş. madem canları sıkılmış gitsinler, avukatların stajyerlerine emeklerinin karşılığını ödemesi yönünde çalışsınlar. hak hukuk diyorsunuz staj ayağına çocukları karın tokluğuna köle gibi ayak işlerinizde çalıştırıyorsunuz. o kadar komisyon karşılığı birbirine iş paslayanlar, barolar birliği reklam yasağı yönetmeliğini delik deşik edenler varken derdiniz bu mu cidden? "hukuk mücadelenize" , apaçık YÖNETMELİĞE yani hukuka aykırı şekilde tabela asan avukatlara karşı yaptırımda bulunarak başlayın bence.
    • Cemile cevap7 Haziran 2024 . 08:50

      Bu bahsettikleriniz toplumsal alışkanlıklardır, değişebilir. Yani yeni durumu da alışılabilir.. Değişim sizi neden bu kadar korkutuyor?
    • Bolulu147 Haziran 2024 . 07:16

      Soy ismini almazsın ama malına mülküne nafakaya çökmeye geldımı solugu mahkemede alırsınız. Madem soyadına karşısın mal mülk herşeyide ölünce emekli maaşı vs bütün haklardan da feraget edin. En azından erkekler boşandıgında bunlarla uğraşmaz
    • Metin Çelik7 Haziran 2024 . 01:15

      İktidarın bu ve benzeri yönde Yaptığı düzenlemeler . Cumhuriyete ve değerlerine yapılan saldırının bir başka biçimidir. Kadınlar evlilikte neden kocasının soyismini alsın ki. Saçma sapan bir uygulamanın bir başka örneği belki bir çok ülkede benzeri özellikler taşıyabilir ama. Saçma sapan bir zorbalıktan başka bir şey olamaz. Bir insana hayat veriyorsunuz büyütüp en zor koşullarda ve zamanda eğitim ve öğretimini tamamlıyorsunuz genç bir insan olarak mesleğini yapmak ve kazanç sağlamak için Yılları geride bırakıyorsunuz Sonra evlilik Neymiş Soy ismi Kocasının Soy ismi olacakmış Bu Zorbalıktan Başka bir durum olamaz bu uygulamaya son verilmelidir. Bir kocanın soy ismini aldırmaya zorlamak toplum içerisinde kadını değersizleştirmek anlamına gelmektedir oysa ki Yaşam içerisinde Özellikle Ailede en zor işleri kadın yapmak zorunda kalıyor . Neden Bu toplum böyle istedi diye . Peki kimler istemekte Tabii ki YOBAZLAR. Gericiler ve eğitimsizler. Kadını köle gibi kullanmak Akılsızların sığındığı bir sonuç esasında. Bulaşıkları, Çamaşırları, evi çevreyi kadın temizlesin Yemek yapsın çocuk yapsın büyütsün beslesin. okutsun çalışsın ohh erkek Ne yapacak Kahvede kumar oynayacak içki ve sigara içecek evin egemeni olacak. Bu yapı Bu çağda Yıkılmalıdır. Şimdi Ben biliyorum Yobazlar saldıracak ama saldırsınlar önemli değil.
    • Cemil6 Haziran 2024 . 23:32

      Erkeğin soyismini almak sizi bukadar rahatsız ediyorsa nikahsız da yaşayabilirsiniz..ailede çocuklar ve babanın soy ismi aynı,anne ayrı.insan kendini yabancı ve dışlanmış hissetmezmi..?çocuklar kendini babaya ait hissedecek anne nötr kalacak..hiç mi düşünmezsiniz..??!!!