BolununSesi, ne belediyeden, ne de devletten 1 krş. almadan, tenezzül bile etmeden yaşayan TEK gazetedir

Öğretmenler her gün okulda olmalı

Öğretmenler her gün okulda olmalı
    19 Aralık 2021

    Öğretmenler her gün okulda olmalı Çok kızan olacak ama ...

         Öğretmenler her gün okulda olmalı

         Çok kızan olacak ama yazayım... 1989'dan 2021 yılına kadar MEB bünyesinde eğitimci olarak görev yaptım. Branşım elektrik olduğu için 32 yıl boyunca haftada 40-60 saat arası ders verdim. Bundan da hiç şikayetçi olmadım. Zira beni kimse zorla çalıştırmadı. Memnun olmasaydım istifa edebilirdim...

         Mesleki-teknik okullarda saat 17’den sonra açık meslek lisesinin dersleri de olur. Hafta sonları ise okulda teknik konularla ilgili (bilgisayar, elektrik, elektronik vb. gibi) kurslar açılır. İşte bu nedenle teknik derslerin öğretmenleri haftada 40-60 saat ders işler.

        Dünyanın tüm ülkelerinin uygulamasını bilmiyorum. Ancak Kanada’da öğretmenlerin dersi olsun olmasın haftanın her 5 günü okulda bulunduğunu bir dergide okumuştum.

         Bizim ülkemizde 1 milyondan fazla öğretmen bulunmaktadır. Genel bilgi dersi öğretmenleri haftada en az 15 saat, meslek derslerinin öğretmenleri ise en az 20 saat derse girmekle yükümlüdürler.

         Eğitimdeki başarı basamağında dünyanın 215 civarı ülkesi arasında 90-100. sırada, PISA ölçümlerinde hep sonlarda yer alan Türkiye’nin atılıma geçmesi için öğretmenlerin haftanın 5 günü okulda olması şarttır.

        Şu anki uygulama 1950’li yıllardan kalma olup, üretimden, tasarımdan uzak ve sürdürülebilir değildir.

         Bazı genel bilgi dersi öğretmenleri haftada 15 saat yani 2 iş günü ders verir. Bir yılda "36 hafta öğretim yapıldığı" için öğretmen senede 72-80 gün mesai(?) yaparak 12 ay maaş alır.

         Öğretmen maaşları ekonomik veriler ışığında yeterli değildir. Ancak, haftada 2 gün çalışarak maaş almak da etik değildir.
    Eğitimciler çalışmaktan kaçınırsa toplum da aynı şekilde tembelliğe yönelir.

         Bu önerime eğitim iş kolu sendikalarının çok yüksek maaşlı yöneticileri hayır diyecektir. Haftada 2 gün çalışanlar da yüksek perdeden tepki gösterecektir.

         5 yıl da KKTC’de çalıştım. Orada “ek ders” kavramı da yok. Ada’da 36-40 bin öğrenci, 6-7 bin öğretmen vardır. Bu eğitimciler de haftada sadece 12-18 saat ders vererek(!) günlerini geçirmektedir.

         TC ve KKTC’de eğitimcilerin dünya gerçeklerini / standartlarını önlerine koyma vakti gelmiştir. Haftanın 5 günü okulun dersliklerinde, atölyelerinde, laboratuvarlarında, kütüphanelerinde çalışan öğretmenler olduğu vakit Finlandiya gibi olabileceğiz...

    Ali Özdemir
    Uzm. Elek. Öğret-Yazar
    www.aliozdemir.net
    0505 220 83 85
    19.12.2021 

    • Saçmalamış25 Eylül 2023 . 18:17

      Hakkını ver haftada herkes 5 gün giderki gidyoruz senin dediğini yapabilen kaç öğretmen var ? öyle 15 saat felan kalmadı… hem geçineme hem laf ye .. fazlasını alıyoruz saati 57 tlden alıyoruz aynen çok para … finlandiyadaki imkanı ver öğretmene sonra karşılığını iste hocam
    • Şakamısın sen6 Ekim 2022 . 09:49

      Yeterli sınıf olmayan okulda o kadar öğretmeni yığınca Finladiya mı olacağız.
    • Şaşkınım17 Eylül 2022 . 07:58

      32 yıl 32 yıl deyip durmussunuz hocam da 10 yıldır meslek dersi ogretmeniyim yıldım. Evet 4 gun gidiyorum okula.5. Gun koordinatorluk günüm.bel fitigi başlangıcı vertigo ne ararsaniz buldum.siz cok rahat sartlarda calismis yata yata o dediginiz dersleri vermissiniz ucretinide gece gunduz almışsınız. Ben 32 yil bu sartlarda dayanabilecegimi zannetmiyorum.Sen 7 gun gidersin kitaplarca yazi yazacak zaman bulursun ben 4 gun giderim oturacak zaman bulamam.maasini kim hakediyor?
    • Akıl Fikir1 Ocak 2022 . 21:24

      Sizi tanıyan biri olarak şunu söyleyebilirim. SAÇMALAMIŞSINIZ. Bence soruşturmalar sonucu öğretmen olarak il dışlarına gönderilmenizin hırsını ilgililerden değil de işini layıkıyla yapan öğretmenlerden çıkarmak istemişsiniz.
    • Ali Özdemir29 Aralık 2021 . 21:45

      Bu yazıyı para için yazmadım. 63 kitap yazdım. Bunların geliri bana yetiyor. Hiç bir eseri olmayanlar akıl veremez. Çapsız insanlar sadece satasir. 10 satır düzgün metin üretemeyenler eğitimde öğretmen faktörü hakkında akıl veremez...
    • Emeklisiniz27 Aralık 2021 . 23:21

      Keşke herkes emeki olana kadar, sizin gibi gelir elde edip de böyle yazılar yazabilecek kadar dertli olabilseydi; emekli olunca!!!
    • Emeklisiniz27 Aralık 2021 . 23:18

      Bu yazar sadece maaşını alanlardan dert yanmış. Maaşına (20 saat ders maaşı üstüne) 40 saat daha ders verip de haftada 60 saat ders yapıyormuş; yani 2(iki)kat maaş alıyormuş, şimdi alamıyormuş. Derdinini anladınız...
    • Emeklisniz27 Aralık 2021 . 22:08

      "Cahil, ukala" yazıya yorum yapanlar arasında yoktur. .Seçme bir konu oldu.
    • Emeklisniz27 Aralık 2021 . 21:33

      Emekli olana kadar ki kazandığınız parayı, emekli olunca alamıyorsanız; öğretmen düşmanları, paraya düşkünler, meslektaşlarınına gün geçinçe sırt çevirenler yüzündendir. 20 saat üstünede 40 saat ekders alacaksın, bunun gece-hafta sonu ücreti var. Sadece maaşını almak zorunda kalanlara yatıyorlar diyeceksin; az yiyorlarda ondan!!!
    • Emeklisiniz27 Aralık 2021 . 21:17

      Meslek Lisesi öğretmenlerinin maaş karşılığı haftada 20 saat derstir; yani 20 saat dersle maaşını hak eder. Haftada 40-60 saat ders veren bir meslek lise öğretmeni maaşına ek (haftada 50-20=30saat ortalama ile) ayda en az 2400 Türk Lirası alır. Emekli olunca da maaşa kalır. Emekli olmadan dert yanmazlar!
    • şaşkın27 Aralık 2021 . 11:33

      Neredeyse her yorum yazan okuruna laf yetiştiren bir gazete YAZICISIna ilk kez şahit oluyorum.YAZAR dediğin okurundan UZMAN olduğu alanda üstündür, o yüzden Üstte yazısını yazar biz okurlarda ya da sizin tabirinizle cahillerde alt tarafta sizin yazınız hakkında yorum yaparız,birbirimizle tartışırız. Buradan eleştirilere laf yetiştirirsen, hem yazdıkların ikinci planda kalır hem de bizden bir farkın kalmaz. Şimdi kararını ver üstte mi yazmak istiyorsun yoksa altta m
    • Aladağ 26 Aralık 2021 . 18:12

      Yüklenmek işin kolayına kaçmaktır Ali hocam. Son yirmi yılda ülkenin milyarları gereksiz alt yapı projelerine harcandı. Oysa bunların yerine eğitimde neler yapılırdı. Bugün ne yüksek öğretim, ne mesleki eğitim, ne ilkokullar, ne ortaokullar ne de liselerde doğru düzgün eğitim var. Ama bunun tek müsebbibi öğretmenler değil.
    • Ala326 Aralık 2021 . 18:08

      Ali hocam kusura bakma ama sen de kolay yolu seçenlerdensin. Bugün boluda bulunan okulların çoğu fiziki imkan olarak son derece yetersiz. Devlet için eğitim sadece öğretmen ve sınıftan ibaret. Veliler içinse aman çocuk akşama kadar okulda kalsın yeter. Çok az okulda spor salonu var, olanlar da yetersiz. Okulların bahçesi yok Ali hocam. Olan bahçelerde de beton var. Salon yok okullarda. Laboratuvar yok, işlik yok. Materyal yok. Sadece öğretmen var. Bir de öğrenci. Böyle b
    • Ali Özdemir26 Aralık 2021 . 13:28

      32 yıl öğretmenlik yaptım. 1980 yılından beri gazete, dergi, web gibi mecralara amatörce yazı yazıp yollarım. Sorunları faş edince beleş yaşayanlar hemen hakarete başlar. Haftada sadece 15 saat ders anlatıp 5 gün serbestçe yaşayanlar bundan çok rahatsız oldular. Şaşırmadım. 7 yıl okul müdürlüğü yaptım. Kar yağınca "OH BE OKUL TATİL EDİLECEK" diyenleri de gördüm. ÇARE: İşin yapmayanları meslekten uzaklaştırmaktır.
    • Makalesi olmayan ama dokt26 Aralık 2021 . 11:28

      Makale yazmayanın cahil olduğunu iddia eden 32 yıllık sayın öğretmenim..Branşa göre söylediklerinizde zerre haklı değilsiniz.Tamam ben 5 gün okulda durayım,okulda destek eğitim odası yok,kütüphane yok,yetenek dersleri için sınıf yok.Gideyim, geleyim ama öğretmenler odasında çay içeyim.Ama 5 gün okula gittiğim için Finlandiya seviyesine ulaşalım.Keşke o kadar kolay olsa.Önce fiziki şartlar eşitlensin,kaynaklar ehli ellerden çıksın, sonra öğretmenlerin çal
    • Emeklisniz25 Aralık 2021 . 00:18

      Bir imama haftanın yedi günü, hergün sekiz saat camide bulunacaksın diyemezsiniz. Her mesleğin görev ve sorumluğu farklıdır. Bir öğretmene de "bir öğretmenin yakıştırmasıyla" az iş yapıyor, çok maaş alıyor diyemezsiniz. Kendisiyle çelişeni, kendisine bıranınız!!!
    • Ali Özdemir24 Aralık 2021 . 19:00

      Bu ülkede düşünmeden ahkam kesenler ne yazık ki çok... Devlette hiç bir işe gitmeden maaş alanlar var. Yok diyen uykudadır. 32 sene MEB'te çalıştım. 15 saat yani 2 gün okula gelip 5 gün boş duran binlerce öğretmen var. Bunu ben düzeltemem... Öğretmen 5 gün okulda olmalı... Ona göre maaş ödenmeli... Şu anda emekliyim. İlkokul mezunu işçiden az maaş alıyorum. Bu da düzeltilmeli...
    • Emeklisiniz24 Aralık 2021 . 00:17

      Benim yorumlarımla yazarın yorumlarının denk gelmesi, gazetenin güncelleme zamanıyla ilgilidr. Makalem yok, cahilim, ukalayım... Bir meslek grubunu hedef alarak küçük düşüremezsiniz ya da aşağılayamazsınız. Ne demek "çok az çalışarak maaş alanlar var" kanunu yönetmeliği belli. Siz belli ki okulunuzda bir öğretmene meyillenmişsiniz, ona buradan elinizden geleni yapıyorsunuz. Makalem yok, olanlarla da ilgim yok'
    • Köroğlu 23 Aralık 2021 . 15:03

      Yukarıdaki yazı, onlarca kitap ve makale yazan ve Milli Eğitimden emekli olan bir kişiye hiç yakışmamış. İnsan, akıllı, çalışkan olabilir, amma, kişileri küçük görmek, pek hoş değil.
    • Okur 23 Aralık 2021 . 10:24

      Sayın editör bu şahsın okurlarınıza hakaret etmesine daha ne kadar izin vereceksiniz. Bu gazeteye yakışmayan bir kişilik. Sizin için ne kadar önemli bilmem ama Bir okurunuzu kaybetmek üzeresiniz
    • Öğretmen23 Aralık 2021 . 09:19

      Hocam estağfurullah, sizi gıyaben biliyorum. İşinizi ne kadar düzgün yaptığınıza, çalışkanlığınıza, akademik başarınıza ve bahse konu fikirlerinizin doğruluk payı olduğuna inanıyorum Lakin benim rahatsız olduğum konu bu yazıyı okuyanın aklına "öğretmen yan gelip yatıyor, yattığı yerden maaş alıyor" algısı oluşur kaygısıyla yorum yazdım. konu daha geniş platformda, tüm detaylarıyla işlenmiş olsa bence yanlış anlaşılmalara mahal vermezdi. İncit
    • Ali Özdemir22 Aralık 2021 . 18:02

      Ne desem boş. Ben cahilim diyeyim susayım. Ömründe 1 sayfa makale bile yazmamış şahıslar bana akıl veriyor... 32 sene MEB'te çalıştım. Hala çalışıyorum. Yorum yazanlar öğretmenlik yapmış olsa böyle fikirleri savunmazlar... Cahiller böyle oluyor. MEB bünyesinde çok az çalışarak tam maaş alanlar var. KONU BU. MEB bu gidişi düzeltmeli. Derdim bu... Evet yine söylüyorum bar BİLİR: 63 kitap yazdım. Eserlerim tüm dünyada satılıyor. Siz değer vermeyebilirsiniz.
    • Raif Bilir22 Aralık 2021 . 01:01

      Burada bu konuyu konusuyoruz, Ali bey sıkışınca bize yaşından, yazdıgı ders kitaplarından vs bahsediyor.. Bize ne beyefendi sizin kitaplarınızdan, içi boş fikirlerinizden..!!!
    • Aladağ 21 Aralık 2021 . 21:03

      Ali hocam bir kere daha vurgulamak isterimki siz meslek liselerinde çalışan öğretmenler ile ilkokul ortaokul ve liselerde çalışan öğretmenler arasında dağlar kadar fark var. Bunun dışında bakanlıkta ve milli eğitim müdürlüklerinde çalışıp bilfiil derse girmeyip ek ders alan bir sürü personel var. Milli eğitim konusunda konuşulacak çok şey var. Ama sizin yaptığınız hoş değil, ortaya bir öneride bulunuyorsunuz, insanlar eleştirince de kenara çekiyorsunuz.
    • Bolulu Köroğlu21 Aralık 2021 . 18:42

      Sayın Hocam, Türkiyedeki endüstri ağırlıklı meslek liselerinin, atölyelerinin araç ve gereçleri ve mesleki eğitim müfredat programları yetersiz durumdadır. Çocuklar ancak mesleki eğitim gördükleri işyerlerinde teknolojik araçları kullanıyor. Buna rağmen öğrencileri kontrol eden meslek dersleri öğretmenleri, hayatlarından memnun, çeyrek maaşa yakın ek ders cüreti alıyorlar. Çağın gereği mesleki eğitimde yenilik yapılmalıdır. Saygılarımızla
    • Öğretmen21 Aralık 2021 . 15:57

      Her meslek grubunda işini iyi yapmayan/yapamayan insanlar olabilir. Velinin, kasabın, bakkalın, ev sahibinin önüne öğretmeni atıvermişsiniz gibi algıladım ben. Üzüldüm adınıza. Maalesef ülkemizde hemen tüm Meslek gruplarında aldığı maaşı hatta gördüğü saygınlığı hak etmeyen (örn. Muharem Sarıkaya) insanlar var. Belki de meslek grupları içerisinde oran düşük olsa bile işini en iyi yapan öğretmenlerdir. Kendi mesleğinizin saygınlığını düşürmeseydi
    • Öğretmen21 Aralık 2021 . 15:51

      Hocam haklı olduğunuz taraflar olmakla birlikte altı doldurulmamış görüşlerinizle ve sistemsel problemler nedeniyle bu şekilde çalışan öğretmenleri toplumun önüne atmanız bence doğru olmamış. Siz de biliyorsunuz öğretmen okul dışında da çalışıyor yazılı, sözlü, veli iletişimi, ders hazırlığı vs. az iş yapmıyor. Az iş yapan sadece maaş alıyor çok iş yapan (sizin gibi) maaş kadar ekders alıyor. Konu çok teferruatlı irdelenmesi gereken bir konu on d
    • Raif Bilir21 Aralık 2021 . 15:27

      İstediğimiz kadar yanlışları yazalım burada yorum olarak.. sonuçta yorum gider yazı kalır. Bosuna yorum yazıyoruz anlayacağınız.!!!
    • Bolulu 21 Aralık 2021 . 14:01

      Her kim olursa olsun, çalışmadan bedava maaş alıyorsa, bu kişilere ve buna göz yuman yöneticilere yazıklar olsun. Aldıkları paralar Allah nezdinde zehir, zıkkım olsun.
    • Bolulu21 Aralık 2021 . 12:57

      Okulların hepsini özelleştireceksin devlet yapmayacak bu işi o zaman ek ders vs senenin yarısı tatil neticede herkes vatan millet sakarya sanki dünyayı kurtarıyorlar. Hiç kimse bedava bir iş yapmaz öğrenciye bir şey öğretiyorsun o işindir. Öğretmenliğin kutsallığı unutulmamalı.
    • Ali Özdemir 21 Aralık 2021 . 12:52

      1 sayfa makalesi bile olmayan insanlara bir bilgi öğretilemez. Kim ne derse desin... Ben sadece fikrimi yazdım... SON SÖZ: Bu ülkede hiç çalışmadan maaş alan kim varsa yazıklar olsun... Her meslekte bedava yaşayan var... Öğretmenler rol modeli olmalı.
    • Bolulu vatandaş21 Aralık 2021 . 12:06

      Tamam, öğretmenler tam gün okulda hazır bulunsunlar. Amma aynı, Meslek dersleri öğretmenleri gibi ekstra haftada 30,40 saat ek ders ücreti verilsin. O zaman, meslekçi öğretmenler ile kültürcü öğretmenler arasında adalet de sağlanmış olur.
    • Okur21 Aralık 2021 . 10:19

      Siz gerçekten bir "yazar"olsaydınız yazdığınız" şeye"tepki göstermenin demokratik bir hak olduğunu bilir, sizi eleştirenlere,okur yorumları kısmından cevap vermediniz.Eğer gerçekten bir yazar olsaydınız, yazdığınız şeyi,adını vermediğiniz bir yerde okuduğunuz tek bir makale ile (Kanada okullarındaki uygulama)değil,daha sağlam kaynaklarla ve kaynak ismi vererek desteklerdiniz eğer gerçekten bir yazar olsaydınız okurlarını,yazdığınız Şeyleri eleştiriyor diye, okurlarınızı aşağılamaz ve onlara
    • Ali Ozdemir21 Aralık 2021 . 07:19

      Bu ülkede bir ukala sınıfı var. Fikirlerden korkarlar. Her meslek ovulur de eleştirilir de... Haftada iki gün çalışma doğrudur deniyorsa ben yazımı geri cekecegim... Laf kalabalığı yapan sahte klavye çınarları ile ugrasilmaz.
    • Emeklisiniz20 Aralık 2021 . 22:35

      Öngörüsüz, gündeme ayak uyduran,grubu bulundupu meslektaşlarını zor duruma dğşğrmekten çekinmeyenç Öğretmenlerin toplumsal algıda daha da deeğersizleşmesine fırsat sağlayan, paraya değer veren, maddi unsurları her şeyden önce görenlere yazıklar olsun.
    • Ali Özdemir20 Aralık 2021 . 21:03

      Yazıda dile getirdiğim hususlar bir çok kimseye dokunuyor. 32 yıl MEB'te çalıştım. Yaşım 54. 63 de kitap yazdım. Cahilim. Türkçem kıt... Ne desem boş. Anlamak istemeyenler sadece sataşır... Öğretmenlerin 1000 derdi var. Bunları çözecek ben değilim. Sadece haftada 15 saat ders verip 15 ay maaş alan onbinlerce öğretmen var. Konu bu... Saçmalayanlara sağlık dilerim. www.aliozdemir.net
    • Emeklisiniz20 Aralık 2021 . 20:55

      Ya da ben şu soruyu sorayım: Özel okullar "eğitimde fırsat eşitliği" ilkesine uygun mudur? Kulüp adı altında açılan "özel ders dersaneleri" fırsat eşitliğine uygun mudur? Gayri resmi özel ders veren, ders verdiğine dair vergi kaydı bulunmayanlara ne derdiniz? Herkes devlet okulunda okusun, haricindeki tüm yapılar ve girişimler yasaklansın! En iyisi bu, o zaman hafta da hiçbir gün okula gitmek zorunda kalmaz dert yananlar...
    • Emeklisiniz20 Aralık 2021 . 20:55

      Ya da ben şu soruyu sorayım: Özel okullar "eğitimde fırsat eşitliği" ilkesine uygun mudur? Kulüp adı altında açılan "özel ders dersaneleri" fırsat eşitliğine uygun mudur? Gayri resmi özel ders veren, ders verdiğine dair vergi kaydı bulunmayanlara ne derdiniz? Herkes devlet okulunda okusun, haricindeki tüm yapılar ve girişimler yasaklansın! En iyisi bu, o zaman hafta da hiçbir gün okula gitmek zorunda kalmaz dert yananlar...
    • Emeklisiniz20 Aralık 2021 . 19:57

      Finlandiya'da öğretmenlerin ortalama maaşı 3000 Euro, 60000(altmış bin Türk Lirası), en düşük öğretmen maaşı. Bu ortalama dikkat edelim, En düşk öğretmen maaşı da 36.000 Türk Lirası. Bizim öğretmenlerimiz bu maaşları alsalar; ekonomik durumu olmayan, eğitim eksiklikleri bulunan öğrencilere gece de ders verirler, ek ücret istemeden. Gerçekci olunuz!
    • Emeklisiniz20 Aralık 2021 . 19:01

      Finlandiya'da özel okul var mı? Bir dersliğe kaç öğrenci düşüyor? Öğretmenler günde kaç ders veriyor? Finlandiya milli geliri ve eğitime ayrdığı pay ne kadardır? Eğitimde ki başarısında müfredatının diğer ülkelere benzememesi ne kadar etkili olmuştur? Finlandiya'nın okul sayısıyla Türkiye okul sayısını biliyor musunuz? Finlandiya'da taşımalı eğitim var mıdır? İşletme, kamu yönetimi gibi lisans mezunları vb. gibi ya da bunlar bulunamadığı
    • Emeklisiniz20 Aralık 2021 . 18:52

      Bırakında gençler çalışsın artık, nedir bu hırs. Finlandiya ile üllkemizi kıyaslayamazsınız. Öğrenci mevcudu, genel nüfus oranı, ülkenin ekonomik durumu, halkın eğitim seviyesi, aile bağları vs. Bunları gözardı ederek; öğretmen üzerinden çıkarım yapamazsınız, yapıyorsanız o sizin gelirinze bağlıdır.
    • Geredeli20 Aralık 2021 . 15:52

      Bir gün de şu imam ve müezzin efendileri yazsanız. Bir günde kaç saat mesai yapıyorlar?
    • Aladağ 20 Aralık 2021 . 14:02

      Bu konularda en son söz hakkı meslek lisesi öğretmenlerinindir. Fiili olarak derse girmeden, şeflik, stajer öğrenci takibi gibi yerlerden ek ders aldığınız yetmezmiş gibi atölye derslerinde sınıfları bölerek ya da aynı sınıfa birden fazla öğretmen girerek iş yükünüz hafifliyor. Bunun daha döner sermayesi var. Okullarda ne zorluklar çektiğimizi uzun uzun anlatmayacağım. Ancak bu zorlukları meslek öğretmenleri çekmiyor o kesin. Ekonomik olarak halimiz ortada.
    • GÜNGÖRMÜŞ 20 Aralık 2021 . 13:18

      ALİ BEY BU MEMLEKETE SİZİN GİBİ DEĞERLİ EĞİTİMCİLERİN ÖĞRETMENLERİN İDARECİLERİN DAHA ÇOK OLMASI LAZIM HER ALANDA DAHA ÇOK OLMASI LAZIM SİZLER GİBİ VERDİĞİ EMEĞİN HİZMETİN HATTA VERDİĞİ ÜRÜNÜN KARŞILIĞINI HELALİNDEN ALAN KİŞİLER ÇOK AMA DAHA ÇOK OLMASI DİLEKLERİMLE...
    • Bolu ve Türkiye sevdalısı20 Aralık 2021 . 12:17

      Öğretmenler her gün girecekleri derse göre en az 2-3 saat hazırlık yapmaktadır. Ayrıca sınav sorusu hazırlama, sınav kağıtlarını okuma ki çok dikkat gerektiren bir iştir, ödev değerlendirme, rehberlik, eğitsel kol, bürokratik iş ve işlemler, ders notu girişi, karne işlemleri, zümre, kurul ve diğer toplantılara katılma vb vb vb . En önemlisi verdiği 45 dakikalık ders 3 saat çalışmaya bedel bir zihni, fiziki ve psikolojik güç gerektiriyor. Saygılarımla.
    • Raif Bilir20 Aralık 2021 . 12:10

      Evet biliyorum.. Yonetici olarak girsenizde girmesenizde aldığınız Yönetici ücretini yine Ekders olarak alıyorsunuz.... İnsanlar yanıltmayın.. 2 gün okula giden öğrtmen yoktur. Her öğrt en az 3 gün okula gitmektedir.. Ezberden konusuyorsunuz.. Gitmediği 2 gunde almadığı ekders ucretidir.. Yani ayda 2000 Tl.. Konunun hassas noktası budur.. Siz de bunu cok ıyı bılıyorsunuz.. Care bulur bulmaz, o MEB in işidir..!!
    • Bolulu20 Aralık 2021 . 12:07

      maaşlar 30 gün üzrinden yapılır işe gelmeyen kişiye maaş yapmak suç sanırım bu nasıl oluyor. Yani işe gelmeyen birini gelmiş gibi göstermiş olmuyormusun.
    • Ali Özdemir20 Aralık 2021 . 11:31

      Sayın Raif Bilir, Sistemin HUKUKSUZ olduğunu herkes biliyor. Siz kabul etmeyebilirsiniz. 32 yıl MEB'te çalıştım. Neyin ne olduğunu biliyorum. MEB düzenleme yaparak çare bulur. Haftada 2 gün çalışıp 4-7 bin TL maaş alanlar var. 8 yıl müdürlük yaptım. Cahil değilim. Halen özel bi kolejde çalışıyorum. Konuyu saptıranları akl-ı selime davet ediyorum.
    • Raif Bilir20 Aralık 2021 . 10:59

      Ayrıca Öğretmenlik mesleği diğer mesleklere benzemez. Öğretmen girdiği ders yoğunluguna göre emek verir. Yani 5 gun, saat 9-5 calısıp yan gelip yatmaz.. Gecesini-gündüzünü verir okula dersine. Tenefuste öğrencisini takip eder, ogrencisinin aşılarını dahi o takip eder, gerekirse haftasonunu bile feda eder. Ve en az 3 gününü okulda geçirir. aldığı aylık temel ucrette tüm bunların karsılıgıdır.. 5 tam gun okula giden Öğr ise, Extradan 30-40 saat ek ders karsıl
    • Raif Bilir20 Aralık 2021 . 10:55

      Ayrıca Öğretmenlik mesleği diğer mesleklere benzemez.. Öğretmen girdiği ders yoğunluguna göre emek verir. Yani 5 gun, saat 9-5 calısıp yan gelip yatmaz.. Gecesini-gündüzünü verir okula dersine. Tenefuste öğrencisini takip eder, ogrencisinin aşılarını dahi o takip eder, gerekirse haftasonunu bile feda eder. Ve en az 3 gününü okulda geçirir. aldığı aylık temel ucrette tüm bunların karsılıgıdır.. 5 tam gun okula giden Öğr ise, Extradan 30-40 saat ek ders karsı
    • Raif Bilir20 Aralık 2021 . 10:02

      Yazar, kendi yöneticilik durumundan dolayi Sadece kendi penceresinden yanlış bir değerlendirme ve kıyaslama yapmaktadır. Ayrıca ders saatini dolduramayan öğretmenler diğerlerine göre ücret alamadiklari içindir bu durum . Verin. O zaman onlârin da 40-60 saat ekderasini, onlarda 5 gün gelsinler . !!!!!!
    • Raif Bilir20 Aralık 2021 . 09:57

      Meb de, tüm öğretmenler standart olarak ders yogunlugu âyniymis gb değerlendirmektedir..Oysa çoğu öğretmen, özellikle ilk ortâ ve lise kademesinde, mesleki eğt gb 40-60 saat değil, 15 saat dersi bile dolduramayip ek ders alamamaktadır .temel ücrete mahkum olan bu öğretmenlerimižin fazladan dersi olmadığı günlerde de okula gitmeleri ek bir gereksiz külfet getirecektir.. ve bu durum onların kendi tercihleri değildir..
    • Bolulu20 Aralık 2021 . 09:50

      Bir çalışşan 7.5 saat çalışırsa ve 30 gün maaş alıyorsan sabah 8 aksam 5 okuldan ayrılamman lazım.Bu nasıl oluyor böyle olmuyor sanırım 2 gün işe git 5 gün gitme.
    • Finlandiya20 Aralık 2021 . 09:36

      Ali Bey sorun öğretmeninmiş gibi analiz yapmışsınız. Öğretmenin arkasında duran, onlara maddi manevi destek veren yöneticiler var mı? Ülkenin temeli olan öğretmenlik, bugün herkesin yapabileceği (!) önemsiz bir meslek haline getirilmiş. Kusura bakmayın ama yazdıklarınız çok yüzeysel...
    • Kamaz20 Aralık 2021 . 09:20

      Öne eğitime ve üretime dayalı planlama yapılmış bir eğitim sistemi olmalı gerisi laf laf,eğitim sisteminin hali ortada,muhakeme gücü bitirilmiş, basireti iğdiş edilmiş bir nesil yetiştirilyor.
    • Geredeli20 Aralık 2021 . 08:01

      Özel okullarda, dershanelerde asgari ücretle, düşük ücretle çalışmak zorunda kalan öğretmenlere bakın. İşsiz güçsüz atama bekleyen yıllarını çaldığımız öğretmenlere bakın. İki yılda bir Bakan değiştiren siyasilere bir bakın. Yoksul çocukları vakıflara (!), derneklere (!) teslim eden sisteme bir bakın...Dayak yiyen, covid - 19 nedeniyle hayatını kaybeden sağlık çalışanlarımızın aldığı komik maaşlara, bir bakın. 4 - 5 yerden binlerce maaş ala
    • Raif Bilir20 Aralık 2021 . 00:13

      "Ali bey'den Masallar", 2021 finali.. :)
    • Vatandaş 19 Aralık 2021 . 21:37

      Pandemi dönemi okullar açılmasın diye dua eden öğretmenler gördüm Çocuklar değil kendilerini düşündükleri için Okula gitmekten korkarken alışveriş merkezinde gezmekten korkmayan Milli Eğitim bakanı değişti de okullar açıldı Yoksa yıllarca okula gitmeseler açılsın demezlerdi
    • AİBÜ lü 19 Aralık 2021 . 20:33

      Ali bey yerden göğe kadar haklısınız. Üniversitede haftada sadece bir gün kampüse çıkan o da odasında boş boş oturup geri gelen araştırma görevlisi ayda 4 gün sözde işe giderek ayda haketmedi 10 bin lira maaşı cukkalıyor. Sorarsan üniversitede araştırma görevlisi. Yazık günah bunlara verilen paralara.

    Yorum yazın

    İsim (Gerekli)
    Yorumunuz (Gerekli)

    Sayfada yer alan yorumlar kişiye ait görüşlerdir. Yapılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu değildir.

    Erpiliç

    GÜNÜN SÖZÜ

    Ey kahraman Türk kadını, sen yerde sürünmeye değil, omuzlar üzerinde göklere yükselmeye layıksın.

    SON YORUMLAR
    Sağlık İlaç Gıda Takviyesi