“Eleştiri belki güzel bir şey değildir, ama gereklidir. Ağrıyla aynı işi görür. Çünkü ağrı da vücutta bir arıza olduğunu haber verir.” Winston Churchill

Belediye'den zırnık yok ! Sığınmacılara Kızılay'dan destek

Belediye'den zırnık yok ! Sığınmacılara Kızılay'dan destek
    24 Nisan 2021

    Belediye'den zırnık yok ! Sığınmacılara Kızılay'dan destek İlimizde geçici ...

          Belediye'den zırnık yok ! Sığınmacılara Kızılay'dan destek      

          İlimizde geçici ikamete tabii tutulan ve birçoğu muhtaç durumdaki sığınmacılara, Belediye Başkanı Tanju Özcan'ın ırkçılık ve ayrımcılık şovenistliği yapması nedeniyle Bolu Belediyesi tarafından hiçbir şekilde yardım yapılmıyor.  

           İlimizde sığınmacı olarak ikamet eden Afganlı, Suriyeli, Iraklı, Somalili, Sudanlı vatandaşların içinde muhtaç durumda olan ailelere, Kızılay Bolu Şubesi tarafından gıda ve giysi yardımı yapılmaya devam ederken, Bolu Belediyesi'nin Hayır Çarşısı ve Aş Evi'nden ise sadece yerli halka yardım yapılması, vicdanlara sığmıyor.    

           Kızılay'dan Ramazan yardımlarını almak için kuyruğa giren yabancı uyruklu vatandaşların görüntüleri yürekleri sızlatırken, Bolu Belediye Başkanı Tanju Özcan'ın "Ülkemde Suriyeli istemiyorum" şeklindeki, ırkçılıkç ve ayrımcılık içerikli şovenist söylemleri sonucu, Bolu Belediyesi'nden sığınmacılara yönelik en küçük bir yardım yapılmıyor.  

            İlimizde sığınmacı olarak ikamet eden Afganlı, Suriyeli, Iraklı, Somalili, Sudanlı vatandaşların içinde muhtaç ve acınacak durumda olan ailelere, Kızılay Bolu Şubesi tarafından gıda ve giysi yardımı yapılmaya devam ediyor.

            Irkçılık ve ayrımcılık yapan Bolu Belediyesi'nin yabancılara zırnık vermemesi nedeniyle bu durumu bilen ve tepki gösteren birçok varlıklı insan da, kendi imkanları ile muhtaç durumdaki aileleri kendileri tespit ederek, yardımlarını kendi elleri ile yapıyor.   

    • Levo30 Nisan 2021 . 11:46

      Artık donsunler ne işleri var hala
    • tolga28 Nisan 2021 . 15:13

      ufuk bey, belediyenin para yardımı yapma zorunluluğu olmayabilir ama karnı aç olan bi kişiye bi aş evi açıp yemek vermek bu bir insanlık görevidir bu bir zorunluluktur karnı aç olana aş evi açıp yemek vermek yemek aç doyurmak bu ewrensel bi insanlık vazifesidir, belediye bünyesinde acil suretle bitane düzgün 3 öğün yemek çıkacak aş ewi açılmalı fakire fukaraya yolda kalmışa garip gurabaya
    • Erdoğan Güçbilmez28 Nisan 2021 . 12:13

      Her ülkenin önceliği kendi insanıdır. Burada Suriyelileri istemeyenleri faşistlikle suçlayan akıl yoksunu zır cahiller eğer çok meraklılarsa alsın kendileri baksınlar. Dünyada hiç bir ülke 8 milyon göçmeni kabul etmez ve bu yükü kaldıramaz. "Hacı dayı" rumuzu ile yazan zavallı; insanlar işsiz, aç, askıda ekmek derdinde... Durum böyleyken ne işi var Iraklı'nın Suriyelinin benim ülkemde?
    • Hacı dayı28 Nisan 2021 . 08:56

      Ey faşistler insan düşmanları, diğer insanlardan kıskandığınız bu dünya size kalmayacak geberip gideceksiniz .bırakın Allah’ın mülkünü diğer insanlardan kıskanmayı siz o kadar iğrenç yaratıklarınız ki göçmenlerden öncede Düzcelilerden Zonguldaklılardan Bolu’yu kıskanırdınız
    • UFUK28 Nisan 2021 . 00:51

      Belediyemizin göçmenlere yardım etme gibi bir yükümlülüğü yoktur. Öncelikli yardım yapılacaksa bu memleketin öz evladına yapılır. Suriyelilerin derhal Suriye'ye gönderilmesi şarttır.
    • elma ile armut27 Nisan 2021 . 14:46

      yaw elmayla armudu birbirinden ayırmak lazımmm görüşlerin haklı taraflarıda var haklı olmayan taraflarıda. birincisi araplar artık ülkelerinde savaş yoksa yawaş yawaş gidecekler ewli ewine köylü köyüne, ikincisi boluda yada türkiyenin herhangi biyerindeki herhangi bi insan bu arapta olsa yahudi de hristiyanda karnı aç olanın karnı doyurulur bi kap yemek bi ekmek bi su verilir bu insanlık vazifesidir savaşta bile esirin karnı doyrulur o ayrı, insanlarında karnı açken
    • Akıl Sahibi27 Nisan 2021 . 13:34

      Belediye 2 karılı veya daha 25 yaşında iken burada doğmuş 3-4 çocuğu olan mültecilere bakmak zorunda mı?
    • Haluk USTA26 Nisan 2021 . 23:52

      Değerli Bolulular lütfen gözünüzü açın. Burada önemli olan göçmene yardım edilmesinden daha önemli şeyler var. Ülkemizin geleceğine yönelik nüfus yapımız bozuluyor ve toplum Araplaştırılıyor. Bunu yapan da AKP iktidarıdır. Ben bu politikanın AKP'nin sonunu getirdiğini düşünüyorum. Akılları varsa bir an önce göçmenleri Türk halkının başına bela etmezler ve kendi memleketlerine gönderirler.
    • Selcan Soylu26 Nisan 2021 . 20:18

      "Yeshill" rumuzu ile yazan ve yazım kurallarından haberi olmayan kişi.... Senin tanımlamanla ifade edeyim; Bolu'nun tapusu diye bir şey yoktur. Suriyelileri de Bolu'ya veya güzel ülkeme sokmaya kimsenin hakkı yoktur. Bir savaş vardı ve geçici sığınma amacı ile buraya geldiler. Bunların bakımı için 100 milyar dolar harcandı. Şimdi savaş bittiğine göre artık memleketlerine gönderilmeleri gerekmektedir. Hiç bir iktidar ülkeye 7-8milyon göçmen sokamaz. Umarım
    • Yeshill26 Nisan 2021 . 16:44

      Sonradan görme faşist müsveddeleri, Allah sanki Bolunun tapusunu kendilerine tahsis etmiş gibi hezeyan içinde yorum yazmış.. Allah layığınızı versin ne diyeyim...
    • eytli26 Nisan 2021 . 14:53

      Bizim emekliliği hak ettiğimiz halde yasa ile emekliliğimiz geri atılıp bize ödenmesi gereken paralar bunlara ödeniyor. bu insanlar yüzünden biz emekli olamıyoruz. Bu insanlar ülkelerine gönderilmelidir. Ama bu insanlar bedavaya alıştı .
    • Gurbetçi26 Nisan 2021 . 11:22

      Bunları toplumumuzun başına bela edenleri Allah cezalandırır inşallah...
    • balıkçi26 Nisan 2021 . 10:29

      Ne suriyeliler gider,ne iraklılar,nd de digerleri bunlar bu toplumu asimile operasyonudur,kimse yešil doğayı ,cennet parçası,bedava beslenmeyi bırakıpta çöle gitmez bunu.unutun,adamlar bol bol çocuk yapiyor, Türkçeyi bilmeden sınıf geçiyor ,hatta kolayca üniversiteye gidiyor,niye gitsin bu insanlar,gerisini düšünün,düşünün
    • Ersan Türk 26 Nisan 2021 . 08:56

      Suriye de savaş bitmiştir. Suriyeliler gönderilmelidir
    • Muhsin Özkan25 Nisan 2021 . 19:01

      "Saniye" rumuzu ile yazan kişinin görüşlerine tamamen katılıyorum. Çok doğru özetlemiş... Sonuç; AKP iktidarının bir an önce göçmenleri ülkelerine geri göndermesi gerekmektedir.
    • Kamil Koç 25 Nisan 2021 . 17:30

      Boluspor’da neler oluyor asıl ?
    • Sade25 Nisan 2021 . 14:03

      Bolu lu olmaktan utanmanin esigine getirdiniz..... Musluman olmaktannn sizler utaninda....
    • Insan25 Nisan 2021 . 14:00

      Tok acin halinden ne anlasin.. Tanju bey bir gunlugune niyetlenin oruca...
    • Saniye (2)25 Nisan 2021 . 13:59

      . Evine alacağın misafirin için ailenin görüşlerini almaz mısın? Evine gelen muhtaç birisi dahi olsa uzun süre kalacak olsa izin verir misin? Ailen izin verir mi? Lütfen mantıklı düşünelim. Bu kişilerin artık misafirlikleri kalmamıştır. Yapıları ve dokuları bu toplumla uyuşmamaktadır. Ülkemizi yöneten AKP iktidarının bir an önce bunları ülkelerine geri göndermesi gerekmektedir. Aksi takdirde bu toplumun geleceğine karşı suç işlemiş olacaktır. Tarih ve top
    • Saniye (1)25 Nisan 2021 . 13:59

      “Bolulu” rumuzu ile yazan kişiye; Ülkemizde güney doğudaki sınır geçişleri çok düzenli olmadığından ne yazık ki Suriyeli ve Iraklı göçmen sayısı resmi rakamların çok üzerinde. Afganlıların sayısı ise daha az. Ama önemli olan şu; eğer bu konuda devlet bizim paramızla bir iş yapacaksa vatandaşına soracak… Diyecek ki ben şu kadar göçmen almak istiyorum. Böyle yapmadığına göre benim paramı harcayamaz. Harcarlarsa hakkımı helal etmem. Sen evine kaç g
    • Empati25 Nisan 2021 . 13:58

      Herkesi sadece bir saniye Empati yapmaya davet ediyorum
    • Hollanda dan25 Nisan 2021 . 13:57

      Cok korkarimki ac kalsak bolu halki (belediye si) bize bir yudum ekmek vermiycek hale gelmis.. Bolu ya gelmek ten korkar haldeyiz.. Hollanda lilar bize ikinci sinif gozuyle baksada ac birakmiyor lar en azindan... Kafir dediklerimizden daha asagilik bir toplum haline mi geliyorum.. Tanju bu citayi coktan asmis ta Allah halkimiza akil fikir versin... Aminnnn
    • Vatandas25 Nisan 2021 . 13:50

      Eyy Belediye Baskani... Mubarek Gunde Utanmalisin!!!!
    • Musluman25 Nisan 2021 . 13:49

      Allah hatirlatmak icin salgin hastalik gibi dertler veriyor ama bizim milletimiz akillanmiyor,,, Bir ayagimiz mezarda diger ayagimiz yogun bakimda... Doysun artik gozunuzzzz
    • Gurbetci25 Nisan 2021 . 13:46

      Uzun yillardayiz yurtdisindan yim.. Uzulerek izliyorum ki,, "gavur" dediginiz insanlari bile vicdansiz merhametsizlikte gecmis "sehrim" insani...
    • GY-Y25 Nisan 2021 . 13:41

      Lütfen bana gariban bir sığınmacı gösterin. Hepsi makyajlı, üstü başı yerinde. Heryerde onlara ayrıcalık var. Tamam mübarek ayda hayır yapalım da, neden kendi yardıma muhtaca değilde bunlara???
    • EY MÜSLÜMANLAR25 Nisan 2021 . 12:35

      KAÇTIM MÜSLÜMANLARDAN SİĞİNDINDM MÜSLÜMANLIĞA. Muhammet İkbal ne güzel söylemiş. Ya arkadaşlar bizler ne zaman böyle vicdansız hale geldik. Yorumlarınıza bakarken Müslümanlığımızdan şüphe eder oldum.
    • ++GÜLBAHAR++25 Nisan 2021 . 12:29

      Suriyelileri bu ülkeye kim soktuysa o kendi cebinden yardım etsin. Bu ülkenin işçisi, memuru, işsizi, emeklisi perişanken Tanju Özcan neden Suriyelilere yardım etsin?? Başkanımızı seviyoruz ve onun yanındayız. Suriyeliler gitsin Suriyeye...
    • Bolu halkı25 Nisan 2021 . 12:25

      Ramazanda fakirlere zorda olanlara yardım fitre zekât diye birşeyler var Irkçılığınızı kininizi lütfen sair zamanda dile getirin
    • Hadit suresi 1825 Nisan 2021 . 12:22

      Sadaka veren erkeklere ve kadınlara ve ALLAHA ÖYLE GÜzEL ÖDÜNÇ VERENLERE verdikleri kat kat artırılır.. Birde onlara pek hoş mükafat vardır der. KURAN. Allah verdiğiniz safakaları kendini insana karşı borçlandırırken be vicdansızlar ALLAHIN size verdiği nimettendemi utanmıyorsunuz.
    • Ramazan25 Nisan 2021 . 12:14

      Şu Mübarek Ramazanda Allahın bize emanet ettiği Göçmenlere söylenen yazılan yazılara yazıklar olsun. Bizim ne Türklüğümüz nede Müslümanlığımız kalmış. Mazluma ezilmişe garibanlara gerçek Türkler ve Müslümanlar böylemi davranmalı? İnsanlığımızı unutan zavallılar olmuşuz.
    • Aydın İNCE25 Nisan 2021 . 12:03

      Bu ülkeye 7-8 milyon Suriyeliyi halkın görüşünü almaya gerek duymadan sokan AKP iktidarı ülkenin kaynaklarını kendi insanlarına harcamak yerine bunlara harcıyor ve kul hakkı yiyor. Ayrıca ülkemizin nüfus yapısını bozarak ‘araplaşmaya’ neden oluyor. Kişisel kanaatim bu insanların bir gün bile tutmadan derhal ülkelerine gönderilmelidir. Belediye Başkanımızın bu konudaki tutumu da gayet yerindedir.
    • bolulu25 Nisan 2021 . 10:28

      Bu insanları Afanistan'a geri göndermek demek ölüme göndermektir. Taliban orada ölüm kusuyor. İnsanlar napsın sadece ve sadece ölümden kaçıyorlar.
    • dede24 Nisan 2021 . 22:50

      Bolulular toplasan 200 garibanın peşine düşmüş kovucu olmu...caddenizde aylkalakdolaşaar dediğiniz bin liralık eve 2 bine verip 3 liralık arsanızı 10 liraya satıp villa ruhsatı verip villalar diktirdiğiniz ıraklı aranlı suryeli vs...lerin çocukları yanı velinimetleriniz ey bolulular
    • sağ duyu24 Nisan 2021 . 21:47

      Belediye başkanımız dogrusunu yapıyor çünkü secim vaadini yerine grtiriyor yalnız suriyeliler olmasa bizim fakirlerin durumu daha da vahim nedeni kendilerine verilen yardımı begenmedikleri zaman bizim içimizdeki garibanları onlar daha net ğörüyor ve yardım ediyorlar bizim fakir ğariban istemesini bilmez oy verileceği zaman hatırlanır oyunu kendi iradesiyle kullanır vergisini zamanında öder veya gecikme faiziyle öder ğazcı ŞÜKRÜ amcamızın söylediği ğibi ALLAH
    • Bolulu1424 Nisan 2021 . 21:45

      Kamuran bey gerçekten Bolu'nun sorunları konusunda çok çaba sarf ediyorsunuz ancak bu göçmenler konusunda sizinle aynı fikirde değilim, bayramda memleketine giden geri donmesin zaten. Avrupa ülkelerine gideceklerse bizler basamak değiliz, bizim fakir fukaranın hakkını yedikleri yeter, misafirliginde bir sınırı var. Şimdiye kadar baktığımız helal olsun ama artık yeter.
    • SURİYELİLER SURİYEYE...24 Nisan 2021 . 21:17

      Suriye'de savaş bitmiştir. Suriyeli, Iraklı ve Afganlılar derhal ülkelerine gönderilmelidir. Bizim paramızı bunlara harcamaya kimsenin hakkı yoktur.
    • Kamuran Alagözoğlu 24 Nisan 2021 . 20:53

      Bu yıllar önce bilim adamlarının tespitleri doğrultusunda gerçekleşen bir iklim değişikliği göçüdür. Bilim adamları; "Bugün yaşamı güçleştiren sıcak alanlar dünyanın sadece yüzde 1’ini oluşturuyor. Küresel iklim değişikliğinin önü alınmazsa bu oran 2070 yılında yüzde 19’a çıkacak. Peki, oraları yurt edinmiş milyonlarca insan nereye gidecek? Cevabı bugünün iklim göçmenleri verebilir." diyor. Bu arada savaş nedeniyle ülkelerinden kaçanların geri dönmeye başladıkları görülüyor. Ayrıca şu an Türkiye'deki sığınmacıların hemen hemen hepsinin tek hedefi Avrupa ülkelerine veya Amerika veya kanadaya kapağı atmak. Tarım Bakanı bizzat söylüyor; "Afganlı çobanlar olmasaydı, Türkiye'de hayvancılık çoktan bitmişti diyor. kümes bakıcıları onlardan. Hasta bakıcıları onlardan. Hepsi ülkelerinde ölümden kaçıyorlar. Ne yapsınlar. Birleşmiş Milletler'de ülkemizi tampon bölge yaptı. Bunlara harcanan paraları gönderiyorlar. Siz göçmenleri orada tutun bu tarafa salıvermeyin diyorlar. Ne yapalım bizde Yunanlılar gibi botlarını mı batıralım. Şiddet mi uygulayalım.
    • Yaren1424 Nisan 2021 . 20:45

      Biz aynı durumda olsak açlıktan olsek dönüp bakmaz bunlar zamanında atalarımız bunlar yüzünden savaşta ingilizlere esir düştü coguda şehit oldu bu hainlere yaptığımız iylikler yeter artık madem bayrama ülkelerine gidebiliyorlar geri gelmesinler.
    • Selcan Soylu24 Nisan 2021 . 20:13

      Suriye'de savaş bittiğinden Avrupa ülkeleri bayram nedeniyle memleketlerine dönen Suriyelileri Almanya'ya kabul etmedi. Bu insanların artık burada bir işleri yok. 7-8 milyon Suriyeliye biz bakmak zorunda değiliz. Nüfus yapımızı bozan ve toplumu rahatsız eden bu göçmenlerin ülkelerine gönderilmesi gerekir. Yeter gari!..
    • bir zamanlar24 Nisan 2021 . 20:06

      suriyelilerin hepsi gelsin ben bakarım diyen zat lar nerede. uyuyolar mı, mübarek ayda zekatlarını verseler bari
    • Mustafa 24 Nisan 2021 . 18:19

      Laikçi faşist kafaya sahip CHP’lilerin bırakın mülteciyi, kendileri gibi olmayana tahammülü yok. Bir taraftan Suriyeliler niye vatanları için savaşmayıp Türkiye’ye sığınıyor diyorlar, diğer taraftan Suriyelileri katleden Esed’e dostluk grubu gönderiyorlar, pyd’yi laik olduğu için!!! terör örgütü olarak görmüyorlar, bunlara karşı savaşan Türkiye’nin desteklediği Özgür Suriye ordusunu terör örgütü olarak göstermek için her yolu deniyorlar.” Alma m
    • Mert yıldız24 Nisan 2021 . 17:54

      Belediye haklı caddede aylak aylak gezeceklerini ülkelerine dönsünler. Bayrama gidip ziyaret yapıyorlarsa demek sıkıntı yok. Ömür boyu onlarımı besleyecez bi sürü fakir insanımız var onlara yardım etsinler.
    • dede24 Nisan 2021 . 16:50

      iki garıbana zırnık vermeyiz diyen zengin araplara inşaat ruhsatı vermek için hoplayan belediye..evini arsasını satmak için arap oryantalini ezberleyen bolulu..her kes kendine yakışanı yapar...
    • İ-H-G24 Nisan 2021 . 16:38

      Suriyede savaş bitti 5 yıldır 100 milyar dolar harcanmış.Tanju başkan haklı kendi garibanlarımız aç.