“Eleştiri belki güzel bir şey değildir, ama gereklidir. Ağrıyla aynı işi görür. Çünkü ağrı da vücutta bir arıza olduğunu haber verir.” Winston Churchill

BolununSesi eleştirirken herkes sus-pus du!

BolununSesi eleştirirken herkes sus-pus du!
    12 Nisan 2021

    BolununSesi eleştirirken herkes sus-pus du! Alaaddin Yılmaz Bolu halkını ...

        BolununSesi eleştirirken herkes sus-pus du!

     

     

            Alaaddin Yılmaz Bolu halkını çeşitli kurnazlıklarla bu peşin ödemeli sözde akıllı saatlere mecbur ederken, BolununSesi Gazetesi olarak bizden başka eleştiren, muhalefet eden olmamıştı.

             O günlerde Alaaddin Yılmaz’a karşı tek bir laf edemeyen iktidarı-muhalefeti, sözde gazetecileri herkes sus-pus olmuştu.

              O günlerde de, bu günlerde de doğruları yazmaktan çekinmeyen sadece BolununSesi vardı.     

              Ve işte BolununSesi arşivinden konuyla ilgili bir yazı;

             Akıllı saatler kafayı yedi!

             Yıllar önce yazdık ve şöyle dedik; Düşünebiliyor musunuz; bir gusül abdesti alacak kadar bile su akıtacak kontörü kalmamış, ama vatandaşın canı çekmiş, niyetlenmiş bir kere. Ne yapsın? Sonuç mâlum. Eee, bu halde, değil Belediye'ye gelmek, kapıya bile çıkamaz. Gusül abdesti alacak suyu yok, evindeki son su kredisini de kullanmış ve sular kesilmiş, Belediye'ye gidecek durumu da yok. Evet Sayın Alaaddin Başkan, bu durumda vatandaş ne yapmalı sizce? Kimi saygıyla anmalı? Kime hürmetlerini sunmalı? Yoksa böyle durumlarda teyemmüm mü gerekir?

           Akıllı(!) saatler kafayı yemeye devam ediyor!

           Alaaddin Yılmaz’ın Bolu halkına attığı kazıklarından biri olan akıllı(!) kontörlü su saatleri, birer birer kafayı yemeye devam ediyor. Akıllı saatlerin içindeki pillerin bitmesi halinde kafayı yiyen su saatleri, yüklenen kontörle su miktarı bitmemiş olmasına rağmen, suyu kesiyor. Vatandaş umumi bir su kesintisi olduğunu sanarak, suların gelmesini boşuna bekliyor. Bu şikayetlerle Bolu Belediyesi su İşleri Servisi’ne başvuranların sayısı her geçen gün artamaya devam ediyor.

           "Vatandaş mundar gidecek" ve "Gusül abdesti meselesi başkanı bozar”

            Gazetemizin Sahibi Kamuran Alagözoğlu siyasi muhaliflerinin sözde gazetecilerin bile gündeme getirmediği bu konuyu "Vatandaş mundar gidecek" ve "Gusül abdesti meselesi başkanı bozar" başlıklı 1 er sene ara ile yazdığı yazılarla gündeme taşımış ve bu uygulamanın er ya da geç aklın ve mantığın yolunda bir kararla düzeltileceğini savunmuştu. Su saatleri konusu; son günlerde şikayetlerin artmaya başlaması ile Bolu Belediye Meclisi’nde sık sık gündeme geliyor.

            Mahkemenin kararı Aladdin Yılmaz’a sinek vızıltısı gibi gelmişti !

            Akıllı olduğu söylenen dijital su saatlerinin kullanımı, Sakarya Bölge İdari Mahkemesi tarafından durdurulmuştu. Bolu Belediye Meclisi su sayaçları ile ilgili olarak 15.01.2007 tarih ve 11 sayılı kararıyla dijital sayaçların kullanımını ön gören çalışmayı başlatmıştı. Ön ödemeli sayaç sistemi de denilen bu uygulama ile tüm yeni su aboneleri, saati kullanılamaz raporu alan aboneler, resmi kurumların tamamı ve kendi isteği ile kullanmak isteyen tüm aboneler de bu sistemin uygulanmasına karar verilmişti. Bu konu ile ilgili yapılan itirazlar değerlendirmeye alınmazken, Karacaağaç Mahallesi'nde oturan İsmail Uludağ isimli vatandaş, Sakarya 1. Bölge İdare Mahkemesi'ne dava açmış ve sonucunda konu mahkeme tarafından haksız bulunarak iptaline karar verilmişti. Ancak mahkemenin bu kararı da Aladdin Yılmaz’a sinek vızıltısı gibi gelmiş, yanlış uygulamadan geri dönülmeden su sayaçları değiştirilmeye devam edilmişti.

             Yalakalıkta sınır tanımayan gazeteler(!)

              İdare Mahkemesi doğru bir karar vermişti. Bir de insanların sadece bir tek firmaya mecbur ve mahkum edilmesi söz konusuydu. Yani dijital saati Manas denilen firmadan almak zorunda bırakıldık. Daha ucuza alabileceğiniz bir ürünü daha tekel olduğu için daha pahalıya almak zorunda bırakıldık. Ve teknik servis hizmeti de aynı firmaya verilerek Tek bir firmaya mahkum edildik. Bolu halkına yapılan bu zulüm ve soyguna katlanmak zorunda bırakıldık. Bolu’da bütün bunlar yaşanırken, sözde muhalefet partileri konuya sessiz kaldı. Dün Alaaddin Yılmaz’ın, bugün ise 180 derecelik dönüşle Tanju Özcan’nın yanında yer alan yalakalıkta sınır tanımayan gazeteler(!), Dün de, bugün de bu konuda tek bir eleştiri yapmadılar, yapamadılar.

     

    • adilce24 Nisan 2021 . 14:20

      ÖNCEKİ YORUMUN DEVAMI;..................,senin bu iş vazgeçemediğin ayı geyik heykelciğine benzemesin. ŞEKLİN DE İFADE EDİLECEKTİ
    • adilce23 Nisan 2021 . 15:27

      Akıllı saatler en ideali ama o hizmeti 24 saat yürütebilecek adam! içinden adamlar! çıkabilirse olur.Çünkü mekanik sayaçla da su hırsızlığı+okuma parası+bakım parası(yapılmadığı halde) iyi bir ücret çıkar.Başkan boşuna mı saatleri bedava takacam naraları atıyor.Alaattin zorbalıkla taktırdı.piyasada bir sürü dijital üreticisi var,sen de git vatandaşa zalimlik yapmadan,israf etmeden, kazık attırmadan taktırabilirsin,senin bu iş vazgeçemediğin ayı geyik
    • Editör arkadaş 17 Nisan 2021 . 10:05

      Bu gazetenin sütunları doğruları görebilen, doğruları yazabilen herkese açıktır. Yalakalar gitsin yalakalıklarını körler sağırlar birbirini ağırlar gazetelerinde yapsın. Herkes layık olduğu yerde...
    • Turan'a16 Nisan 2021 . 19:04

      Dayıcığım sana ne benim kartlı sayacımdan. Ne tatilinden bahsediyorsun? Köye gidersin, yaylaya gidersin, iş için vs için il dışına çıkarsın. İşte o zaman normal sayaç patlar yada musluk su kaçırır veya taharet musluğu bozulur. İşte o zaman kartlı sayaç içindeki para kadar zarar verir. Ama normal sayaç binlerce lira zarar verir.
    • Turan16 Nisan 2021 . 11:28

      Akıllı sayaçtan hiç memnun değilim 18:00 ve 09:00 arası kredin bitsebile suyun kesilmeyeceğini söylemişlerdi ben bu sıkıntıları yaşıyorum ve hiç ekonomik değil eski sayaçlarda suyun kesilme derdi yoktu sayaç okuma bedeli bence çok değil en azından 20 - 30 kişi sayaç okuma işçisi olur bu memleketin insani ekmek yer manası zengin edeceğimize , bi arkadaş yazmış evde olmadığım zaman su patlarsa kredim bitene kadar akar evime zarar gelmez diye dayıcım tatile gider
    • Emar13 Nisan 2021 . 19:10

      Kartlı su sayacını daha faydalı bulanlardanım. Şöyle ki, birkaç günlüğüne il dışına gittiğinizde su saati patlarsa yada su saatnden sonra su hattında su kaçağı olursa saat yazmaya devam eder. onbinlerce su faturasıyla ve su basmış evle başbaşa kalırsınız. Ya da evinizi kiraya verirsiniz kiracı su parası ödemez, siz ödemek zorunda kalırsınız.
    • Bolulu13 Nisan 2021 . 13:09

      Bu projeleri belediye yapmadı, AKP Merkez bu projeleri yandaş firmalar ile hazırlayıp mecburi kılıyor. Karşılığında Belediyelerde, İlde kafasına göre takılıyor. Merkez rahatsız etmiyor.
    • Bolulu Köroğlu13 Nisan 2021 . 12:59

      Bolu Belediyesinin, sayaç ayırımı yapmadan, hukuki ve adalet yönünden bütün su tüketicilerine aynı birim fiyatı uygulaması gerekir. Kamu hizmetinde devamlılık ve hukuki sorumluluk esastır. Mağduriyete uğrayan akıllı sayaç sahiplerine,sahip çıkmalı. Sayaç değiştireceğine, ilgili firma hakkında yasal yaptırım uygulanmalıdır. Bolu halkı siyaset çekişmesine alet edilmemelidir.
    • HASAN13 Nisan 2021 . 10:46

      SANIRIM HESAP HATASI YAPMİŞ GİDEN SEVGİLİ BAŞKAN TÜRKİYEDE PARANIN MALİYETİ AYLIK 0,70 İKEN 100 TL SU ALDIGINIZ ZAMAN YÜZDE 1,5 BAYİ KART YÜZDE 4 EDER 5,5 YÜZ TL SU ALDIGINIZ ZAMAN 5,5 TL ARACILARA BOLU HALKI PARA ÖDEDİ BIRAKIN MEKENİK DİJİTAL ŞURDA DURSUN
    • YANLIŞLAR13 Nisan 2021 . 10:19

      devlet kurumlarında devamlılık esastır eski dönemde varsa kusur ,suistimal vb bunları yargıya verirsin bunu halktan çıkartmazsın bakım masrafı %25 pahalı su bedeli ödersiniz diye halka zorla değişim dayatılmakta ben parasını peşin ödeyeceğim hem bedeli peşin ödediğimden borç alacak takibim olmayacak sonrada suyu pahalı ödeyeceğim .eski sisteme döndürülüp okuma personeli muhasebe personeli borcunu ödemeyenlere hukuksal takip için yeni birimler ve personeller al
    • YANLIŞLAR13 Nisan 2021 . 10:14

      zamanında yanlış yapıldı vatandaşa 450 tl para ödetilip dijital kartlı su sayacına geçmesi için halk zorlandı mecburen itirazlara rağmen 450 tl ödeyip dijital sayaca geçtik o dönemde içeride hesaba yatırdığımız depozito (güvence bedeli) bedellerine itairazlar sonunda bedelsiz su yüklemesi yapıldı fakat ödediğimiz depozitonun ve faizinin karşılığı değildi.şimdi ise eskiye döndürmek için %25 pahalı su ile halk tehdit edilmekte
    • Ah Geredem13 Nisan 2021 . 01:44

      Gerede de manas firması ile konturlu su verimi devam etmektedir. Sahi nedir bu manas sevgisi merak ettim
    • Bozuk Saat12 Nisan 2021 . 21:29

      Millet çağ atlıyor, Bolu Belediyesi 20 yıl öncesine gidiyor tabi bu vizyon meselesi.Biz dijital saate zamanı da 450 TL verdik, yerine 100 TL'lik 1970 model manuel mavi bir saat taktılar.Saatleri okumak için en az 50 eleman çalışır, onların parası da faturalara eklenir,zaten Türkiye'nin en pahalı suyu Bolu'da.
    • bolulu12 Nisan 2021 . 21:14

      Bolu belediyesi değişen sayaçların farkını geri ödemelidir vatandaş mağdur edilmemelidr . Sonuçta bu sayaç bedelleri belediyenin kasasına girmiştir .
    • vatandaş12 Nisan 2021 . 20:50

      2012 yılında yeni ev aldık bize akıllı su sayaç almak zorundasınız dediler.Bizde mecburen aldık .Şimdi eski sayaçlarla değişimi yapılıyor .2012 yılında eski sayaçlar 30tl gibi fiyattı biz akıllı sayaçlara 280tl para ödedik .Bizlere yazık değilmi boşu boşuna bu parayı ödettiler ve şimdi eski sayaca geçerseniz yüzde 25 indirim deyip tekrar başka bir dayatma ile karşı karşıya kaldık .yazık bu vatandaşa o zaman sayaç farkınıda geri ödeyin
    • adilce12 Nisan 2021 . 20:45

      başkan efendi,biriniz dayatmayla akıllı saatler halk söğüşlenerek takıldı,sen akıllı adamsın! %20..zamla ve zoraki değiştirme baskısıyla söğüşlemeye adımları atmaya başlıyorsun,çünkü her okuma +bakım vs ücreti vatandaşı kaz yapmanın danişkası,sen iş bilir üretken kişi olsan firmayla oturur çözüm bulursun,zorldığın mekanik saatler su kaybını daha da artıracaktır,halkı yolman da kolaylaşacaktır!!!!!!!!!seni yönlendirenler yanlış yapıyor
    • dede12 Nisan 2021 . 18:19

      tüketicinin tercihine bırakılmalıdır, isteyen akıllı isteyen deli saat kullansın. ben senede bir defa su yuklerim 500 tl başka para vermem...diğer sayaçta 12x6=72 tl okuma bedeli..efendim %25 ucuz olacakmış..kaç aya..salgında yapılan 1 aylık indirim gibi mi..kaç yıl taahhüt verecek indirime..kiracı işi de akıllı olan en mantıklısı...bakımı mı belediye mecbur yaptırsın..parasını almış
    • bir vatandaşa12 Nisan 2021 . 17:45

      Çok doğru yazmışsınız.Belediyenin görevi mevcut sistemin düzgün çalışmasını sağlamaktır.50.000 Saati değiştirmek değildir.Meskenler için sayaç türüne göre farklı fiat uygulaması eşitliik hakkına aykırıdır.
    • Bolulu12 Nisan 2021 . 15:10

      BAYİLERE 2 TL VERİYORSUN SU YAZMA PARASI 6 Dİ SANIRIM TL O NE OLACAK BİR KİŞİ 200 SU YAZSA 1200 GÜNLÜK YÖMİYE VER GAZI BAŞKAN UÇALIM.
    • Osman Çakar12 Nisan 2021 . 14:32

      Ben dijital saati mekanik sayaçla ücretsiz olarak değiştirdim,çok da rahat ettim.Hem yanlış ölçüm yapılmasından,hem su yükleyen bayilere gereksiz komisyon ödemekten hem de olur olmadık zamanlarda su bitmesinden kurtulmuş oldum.Daire içinde ki saatlerle ilgilide belirli bir tarihe kadar belediye gelip dairenin dışına ücretsiz olarak taşıyor diye biliyorum.
    • Bolulu12 Nisan 2021 . 13:32

      Fabrikası yan tarafımızda Ankara da. Perakende satışı 70TL iken Bolu da 280TL isteniyordu. Alıp getirsen kutusunda Belediye takmıyordu. İlla Bolu da 280TL bayılman gerekiyordu, Sayaç bedeli olarak.
    • Sevgi12 Nisan 2021 . 13:02

      Daire içine konulan saatlerle ilgili bir çözüm önerisi var mı
    • İ-H-G12 Nisan 2021 . 12:15

      Alaattin Yılmaz baskı yaparak dijital sayaç taktırmak zorunda bıraktı.Tanju da yakın zamana kadar aynı dijital sayaç talktırdı ne zaman akıllı saatler fazla su verince ayıldı.bu sefer dijital sayaçları toplatmaya başladı.Mekanik sayaç taktıranlara yüzde yirmibeş indirim yapacağını açıkladı.Dijital sayaç taktırmak zorunda kalan abonelere de aynı indirimi yapması gerekir.
    • Bolulu12 Nisan 2021 . 11:30

      kartlı su saati en iyisi su kacağı olsa faydalı kiracı evsahibi için süper neyi kötü bu günkü kafa yanlış yazma parası yok ne güzel tanju başkan yanlış yapıyor analog saate geçerek
    • Bir vatandaş12 Nisan 2021 . 10:38

      Akıllı saat takılması uygulamasında az direnmedik ama susuz kalmayalım diye zaruraten taktırdık, bu nasıl bir anlayış madem ki taktıran taktırdı bunlar için bedeller ödendi belediyenin görevi gerek kendi personeli ile veya ilgili şirket personeli ile sayaçların periyodik kontrollarını sağlamaktır. Ben böyle istiyorum olmamalıdır.