“Eleştiri belki güzel bir şey değildir, ama gereklidir. Ağrıyla aynı işi görür. Çünkü ağrı da vücutta bir arıza olduğunu haber verir.” Winston Churchill

Çağ dışıydı, pandemi bahanesiyle yasaklandı

Çağ dışıydı, pandemi bahanesiyle yasaklandı
    9 Nisan 2021

    Çağ dışıydı, pandemi bahanesiyle yasaklandı Bolu İl Umumi Hıfzısıhha ...

          Çağ dışıydı, pandemi bahanesiyle yasaklandı        

            Bolu İl Umumi Hıfzısıhha Meclisi tarafından salgınla mücadele ve toplum sağlığı açısından risk olabileceği açısından bu Ramazan ayında davulcuların faaliyetlerine izin verilmemesine karar verildi.

            Bolu Valiliği İl Umumi Hıfzısıhha Meclisi tarafından yapılan toplantıda, koronavirüs salgınıyla mücadele kapsamında, toplum sağlığını korumak, salgının yayılım hızını kontrol altında tutmak ve kamu düzeni açısından oluşturduğu riski yönetmek, sosyal izolasyonu temin etmek ve fiziksel mesafeyi koruyabilmek amacıyla pek çok tedbir kararı alınarak uygulamaya geçirildiği belirtildi.

           Toplantıda alınan kararlara ilişkin; Bolu Belediyesinin talebi üzerine İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisi’nce bu yıl Ramazan ayında, ayında davulcuların faaliyetlerine izin verilmemesi kararı alındı.

            Alınan kararda, “Ramazan davulcularının ramazan ayı süresince ve özellikle ayın son günlerinde yoğun şekilde kapıların zilini çaldıkları, hane sakinleriyle sık sık muhatap oldukları, vatandaşlardan bahşiş isteme, bağış toplama ve almalarının bir gelenek olduğu; oysa bu hareketlerin virüsün bulaşma riskini fazlasıyla arttıracağı, ilgili kuramların temsilcileri tarafından, kuramlarınca yerel imkânlarla ücretleri ödense dahi söz konusu bağış toplama, bahşiş isteme, kapı zili çalma vb. olayların önüne geçilmesinin mümkün olamayacağı ve bu durum kontrol altına alınamayacağından, diğer yandan sahura kalkmak isteyen vatandaşlarımız için, yaşanan teknolojik gelişmeler sebebiyle sahura kaldırılmalarına herhangi bir ihtiyaçlarının bulunmadığı, nitekim bugüne kadar böyle bir talebin idari birimlere hiç ulaşmadığı, kaldı ki son yıllarda bölgede görülen Ramazan davulcularının geleneksel özellikleri taşımadıkları vb. hususlar göz önünde bulundurularak; salgınla mücadele ve toplum sağlığı açısından risk olabileceği sonuç ve kanaatine varıldığından, bu Ramazan ayında davulcuların faaliyetlerine izin verilmemesine karar verilmiştir” ifadeleri yer aldı.

    • Değişim 18 Nisan 2021 . 05:08

      Siz hiç 1950-60-70 model arabaya binip Ankara'ya İstanbul'a gitmeye kalkıyor musunuz? Neden son model arabalara biniyorsunuz. Neden son model telefonlar kullanıyorsunuz da eski muhtar telefonlarını kullanmıyorsunuz. O cep telefonlarında ezan okuyanından tutun, türlü türlü alarm sesleri ile dakkası dakkasına uyandırılmak varken, hala daha ben davulla uyanacağım demek, davul kafalılıktan başka nedir?
    • Eşref 13 Nisan 2021 . 12:05

      İnsanoğlu bütün geleneklerini muhafaza etmeye kalksaydı hâlâ mağara duvarlarını çiziktiriyor olurdu. Geleneği içinde bulunulan zamanın gerekleri yaşatır. O gerekler ortadan kalkınca onun ömrü de biter. Vakti dolunca insanın ömrünün de bittiği gibi. Zamanında kaz tüyüyle yazmak gelenekti diye cebimizde kaz tüyüyle hokka taşımıyoruz değil mi? Vakti dolan hiçbir şey zamana direnememiştir.
    • Nur13 Nisan 2021 . 03:06

      Yerinde karar olmuş. Eski ramazanlarda manilerle belirli bir ritim ile çalinirmis. Son yıllarda çalınan davullar işkence gibi gürültüden başka bir şey dağıldı.
    • Okur13 Nisan 2021 . 01:48

      Yüzyıllardır uygulanan nadir geleneklerimizden birisidir. Ramazanda davul çalınması. Bu eski geleneklerin uygulanması günümüzün kıymetini anlamamızı daha iyi sağlar. Toplulukların kültürüne sahip çıkma isteği geleceğine de sahip çıkacağına işarettir. Bu tür geleneklerimiz (gerek yok, çağdışı, rahatsız oluyorum) gibi basit sözcüklerle reddedilmez. Kültürel geçmişe sahip çıkmamak geleceği boşvermektir. Çağdışı olan bu boşvermişliktir.
    • Bir vatandaş12 Nisan 2021 . 10:53

      Malum, Ramazanda davul çalınarak vadandaşı sahur için uyandırmak ülkemizde bir gelenek idi bu gelenek günüzmüzde istismarcılar tarafından bir fırsatçılığa dönüşmüştü, bu geleneğin köylerimizde yaşatılması köy halkının kendi içinde kısmen de olsa bir sosyallaşma olacağı kanaatindeyim. Ramazan-ı şerifiniz mübarek olsun.
    • Osman Çakar12 Nisan 2021 . 09:29

      Gerçekten çok yerinde bir karar olmuş.Pandemiden sonra da yasağın devam etmesini artık bu gereksiz davul olayının tamamen kaldırılmasını dilerim.
    • ahahah12 Nisan 2021 . 09:14

      minareden çav bella' mı çalınsın?
    • Cemocan12 Nisan 2021 . 09:07

      Gereksiz olduğunu savunanlar, gece İzmir marşı çalsa sokağa koşa koşa çıkacaklardır kesin. Ramazanın geleneği vardır oda davulculardır. Saygı duymak lazım Pandemi nedeniyle zaten herşey yarım. Bari davulcular olsaydı da Ramazan olduğu unutulmasaydı
    • Koray11 Nisan 2021 . 21:30

      Bence pamdemiyle ne ilgisi war tek basina dawulcu dawul calacak, tamam bazen bira, gürültü olabiliyor ama bikac dakka en fazla, bu bi kültürdür, ne yapilabilirdi 30 gun degilde ramazanin son 15 günü uygulanabilirdi ama uygulanmaliydi, zorla bahsis alindigini soyleyen arkadasta hic oyle bisey olmaz kimse kimseden zorla bi kawgayla bisey istemez atmayin, wermek istemeyen wermez ama 5 tl wersen kimseye de dokunmaz
    • Gerek yok11 Nisan 2021 . 19:30

      Tüm ramazanlar da davul fuzuli gerek yok tamamen kaldırılsın
    • ali11 Nisan 2021 . 18:26

      çok yerinde bir karar gelenekmiş görenekmiş geçin bu işleri herkes istediği saatde sahura kalkar
    • orhan özer11 Nisan 2021 . 16:02

      ramazan davulu bir kulturdur yanlışık sizin zihniyetinzde
    • MONO RIZA11 Nisan 2021 . 10:32

      BETHOWEN ÇALINSIN
    • Vatandas 11 Nisan 2021 . 01:00

      Sadece pandemide değil temelli kaldırılmalı sahura kalkmak isteyen alarmı kurar istediği saate kalkar, çok doğru bir karar verilmiş.
    • Bozkurt10 Nisan 2021 . 21:12

      Çağ dışı bir gelenekti: Kapıda birkaç kişi.. Zil çalar: Zııırrr.. "Buyur: Davul parası topluyoz 25 TL" "Ben vermiyorum." "Bir ay boyunca boşuna mı davul çaldım ben, verecen birader" " Bana mı sordun ulan çalmasaydın, haraç mı kesiyorsun" Ve kavga başlar... Ohh... Hay Allah razı olsun bu kararı alıp halkı bu mafyatik ayak takımından kurtaranlardan.
    • Vatandaş10 Nisan 2021 . 14:30

      Çağ dışı olmasın diye ne desem bilemedim
    • zeki narin10 Nisan 2021 . 13:56

      Kutluyorum bu kararı.
    • Çağ dışı10 Nisan 2021 . 11:19

      Çağ dışıydı demenin nesini kınıyorsunuz? Çağ dışına çağ dışı denir. Yüzlerce yıl öncesinde uyanmak için insanlarda saatin olmadı devirlerden kalma saçma bir gelenekti. Ramazan sonunda herkesi evinde davul parası adında rahatsız ederek söğüşlemeye çalışmaları da başka bir saçmalıktı.
    • Mehmet Gündoğdu 10 Nisan 2021 . 09:50

      Bu kararı çok beğendim. Alanları kutlarım. Bu çağda davul çalarak insanları uyandırmak doğru değildi. Gelenek, görenek diyerek bugüne kadar uygulandı. Aranızda davul çalsın da kalkayım sahura diyen var mı acaba bilmiyorum ?. Yaşlıları, hastaları ve çocukları da zorla uyandırmak doğru mu ? Kapı zillerini sürekli çalarak bahşiş toplamak gece yarısı ne kadar doğru ?
    • sabahattin10 Nisan 2021 . 01:34

      Oh çok şükür birdahada uygulamayın Lütfen çağ dışı bir şey bu ben oruç tutan biri olarak bu saçmalığı kaldırana teşekür ediyorum
    • TURHAN10 Nisan 2021 . 00:45

      UYGUN GÖRÜLÜRSE BELEDİYE HOPÖRLERİNDEN 10 DAKİKA DAVUL BANTTAN ÇALINSIN. BELEDİYE MECLİSİNDE OYLAYIN. NE ŞİŞ YANSIN NE KEBAB
    • murat9 Nisan 2021 . 21:45

      Her geçen gün de atalarımızdan yadigar birçok geleneğin unutulmaya yüz tuttuğu günler devam ederken.. Davul çalmanın yasaklanmış olması pandemi dolayısıyla alınmış doğru bir karar olabilir. Ama Ramazan ayını vazgeçilmezlerinden davul çalınmasına ÇAĞ DIŞIYDI demenizi kınıyorum.
    • Çok yerinde bir karar 9 Nisan 2021 . 20:29

      Hastalığın yayıldığı ve insanların hastalıktan dolayı evlerinde olduğu bir dönemde çok yerinde bir karar olmuş. Kararı alanlara teşekkürler.