“Eleştiri belki güzel bir şey değildir, ama gereklidir. Ağrıyla aynı işi görür. Çünkü ağrı da vücutta bir arıza olduğunu haber verir.” Winston Churchill

Nevruz kutlamak, doğanın içine etmek değildir !!!

Nevruz kutlamak, doğanın içine etmek değildir !!!
    25 Mart 2021

    Nevruz kutlamak, doğanın içine etmek değildir !!! Seben'de Nevruz ...

    Nevruz kutlamak, doğanın içine etmek değildir !!!Nevruz kutlamak, doğanın içine etmek değildir !!!

         Nevruz kutlamak, doğanın içine etmek değildir !!!

         Seben'de Nevruz kutlaması adına araç lastiklerinin bir tepeye yığılarak ateşe verilmesi sonrası tepeden yayılan simsiyah duman tepkilere neden oldu. Seben Belediye Başkanı Fatih Kavak ve Kaymakam Süleyman Bakan’ın da katılımıyla yakılan nevruz ateşi gökyüzünü siyaha boyadı. Yüksek tepede yakılan lastiklerin çıkardığı kara duman ilçe merkezinden de görüldü.

            Baharın müjdecisi Nevruz Bayramı, Seben ilçesinde Belediye Başkanı Fatih Kavak ve Kaymakam Süleyman Bakan’ın da katılımıyla düzenlenen etkinlikle kutlandı. Ancak araç lastiklerinin yakılması sonucu oluşan çevre kirliliği de tepkilere neden oldu. Nevruz kutlaması için sembolik bir ateşle kutlama yapılması gerektiğini belirten vatandaşlar, "araçlardan çıkma onlarca eski lastiğin tepeye yığılarak yakılması sonucu oluşan çevre kirliliği ile doğanın içine edilmiş ve nevruzun anlamıyla kamamen tezat oluşturmuştur" diyerek tepkilerini dile getirdiler.

            Belediye Başkanı Fatih Kavak ile Kaymakam Süleyman Bakan nevruz kutlaması için hazırlanan lastikleri birlikte tutuşturdular. Yakılan lastiklerin dumanı kısa sürede gökyüzünü siyaha boyadı. İlçe merkezinden de görülen siyah dumanlar ateş sönene kadar her yeri kapladı. 

     

    • Kenan Akca29 Mart 2021 . 15:26

      Fakir yapsa suç olur. Ekabir yapınca, mokunda boncuk arayan çok olur.
    • Aladağ 29 Mart 2021 . 12:28

      Hayır alınmış arkadaşlar, alınacak ne var burda. Kimse yanan ateşe hiçbir şey dememiş, sadece ateşte lastik kullanılmasını eleştirmiş. Dağda heryer çam, yükle bir römork odun git onu yak. O lastikler yanınca kalan teller, artıklar noldu acaba. Bir de 500 yıldır o ateş yanıyor diyorlar. Sizin son yirmi yıldır seçtiğiniz yol o ateşi söndürdü oldu siz müsterih olun.
    • Sebenli Nevruz Dumanı27 Mart 2021 . 19:49

      Gidin boluda oynayın, SEBEN'e karışmayın. Boluyu Bolu yapan SEBENLİLERDİR!!!. Ne sen ne ben, önce SEBEN
    • Sebenli 27 Mart 2021 . 14:01

      Oh çocum güç gurutman
    • Tebrikler27 Mart 2021 . 09:53

      Körle yatan, şaşı kalkarmış. Bolu köyüne bağlı seben mahallesi, ne bekliyorsunuz ki.
    • Hacı Mehmet 27 Mart 2021 . 09:48

      Hacım, batılı hortlatma değil, geleneği yaşatmak diyelim. Duyan da şaman ayini yapılıyor sanır. Siz terk etmiş olabilirsiniz ama bu ateş burada hiç sönmedi ve sönmeyecek.
    • PTT DUMANI27 Mart 2021 . 09:42

      PTT lojmanlarının dumanı cidden daha beter. İlgililerin bilgisine...
    • Dumanlı Seben27 Mart 2021 . 00:13

      Sebende fabrikaya gerek yok ki her akşam PTT binasında çıkan kömür dumanı yeter
    • Ahmet26 Mart 2021 . 23:50

      Sebenli sizin ruhunuz olsa lastik değil odun yakarsınız. Tıpkı 500 yıl önceki gibi.. Utanmadan öğünüyorsunuz
    • Sabahattin Yılmaz26 Mart 2021 . 20:42

      Seben de bu ateş hergün yansa doğa ve hava kirlenmez orada bulunan binbir çeşit ağaçlar zehiri hüpppp diye içine çeker nüfusu gittikce azalan Seben de yaşlısıyla genciyle 1440 rakım da 500 yıllık geleneği sürdürmeye çalışıyorlar. Haberi eleştiri olarak yapan arkadaşlar da bir gün hata yapacaklar içmiş olduğu sigarayı yere atarken yemiş olduğu çekirdeği yola atarken yere tükürürken veya soğuk bir kış gününde haber beklerken üşümemek için lastik yakar
    • Sebenli Nevruz Dumanı26 Mart 2021 . 17:35

      Siz gidin boluda ki fabrikaların dumanlarına, berk deresindeki kötü kokuya bakın sebendeki ne ki, bizim bacası tüten fabrikalarımız yok. Havamızda temiz. yüreğimizde. Yarım saat lastik dumanı çıkmış ne ki. Emin olun Sizin bu zihniyette yapmış olduğunuz haberden daha temiz oradaki duman. O ateş orada 500 yıldır yanıyor yinede yanacak, dumanlayacak.
    • haklı26 Mart 2021 . 11:03

      sayın belediye başkanı ve kaymakamımızı kutluyor. başarılarının devamını diliyorum. gerçekten makamlarının hakkını vermişler........
    • Deyalla26 Mart 2021 . 04:38

      Liyakat out, sadakat in. Deyalla
    • Mehmet Can25 Mart 2021 . 22:26

      Aladaglar basiniza yikiliyor.2 kamyon cam,koknar kesin yakin.Lastik yakmak neyin nesi.!
    • emanet.by 25 Mart 2021 . 20:15

      Bu kutlama değil, lastik yakma operasyonu! Şaşırdım mı, hayır!... İfrat ve tefrit!... Bizde elimizin, fikrimizin ayarı yoktur.
    • Aydın25 Mart 2021 . 17:04

      Belli makamlara gelmiş kişilerin doğayı bu şekilde kirletmeleri çok çirkin bir davranış olup, ilgilileri kınıyorum ve özür dilemeye davet ediyorum.
    • Emar25 Mart 2021 . 14:48

      Nevruzda ateş yakmak, dağın tepesine lastikten kule yapıp doğayı katletmek değildir. Sebenli kardeşlerimiz kaş yapayım derken göz çıkarmış. En kötüsü de bu doğa katliamını her yıl yapmaları.
    • Murat...25 Mart 2021 . 14:44

      Kutlamalara ve Törene denilecek birşey yok. Kutlarız / kutluyoruz..! Ama burada yazıldığı şekilde DOĞA KİRLİLİĞİNE Hayır diyoruz ve YANLIŞ yapılmış oluyor.
    • Halil Kaya 25 Mart 2021 . 13:46

      Bu olayı gördüm anlam çıkarmaya çalışıyordum ilçenin önde gelen iki yöneticisinin bunu yapmasını anlamak çok zor.Doğamıza sahip çıkacak yerde kirlenmesine sebeb olmak çok üzücü vatandaşdan üzür dilemeleri iyi olmazmı ne dersiniz.
    • vatandaş25 Mart 2021 . 12:41

      VATANDAŞ YAPSA HEMEN CEZAYI BASARLAR, ÇOCUKCA BİR ŞEY YAPILMIŞ...!
    • Hacı ahmet25 Mart 2021 . 11:56

      Bu insanlarda akıl yok mu acaba, nevruz nedir kardeşim biz nevruzları yüz yıllar önce terk ettik, ama birileri adet dedi, töre dedi şamanizmden gelmekte olan bu adeti memleketinde yeniden hortlattılar. Kutlayan kutlar ama çevreyi kirletmeden, sanki sevap kazandılar... Konunun ehli birileri çıkıpta bu şekilde batılı hortlatanlara Hz. İbrahim kıssasını anlatması gerek.