2021'de olursa bir şikayet, ölümden olsun…

Ayı.. Meselesi. 

Ayı.. Meselesi. 
    9 Şubat 2021

    Ayı.. Meselesi. Sıkıntı Ayı da değil bizde! Rusya Federasyonu'nun, ...

         Ayı.. Meselesi. 

          Sıkıntı Ayı da değil bizde! Rusya Federasyonu'nun, Almanya'nın başkenti Berlin'in, İsviçre'nin Başkenti, Bern'in, Dünyanın en meşhur  meydanlarından İspanya’nın başkenti Madrid’de Del Sol Meydanı'nın simgesidir. Adına Dünyanın en önemli film festivallerinden bir tanesi düzenliyor.  

          Dünya da en çok oyuncağı yapılıp satılan hayvan karakteridir. Yani büyük bir ekonomik güçtür! Öyle bir oyuncaktır ki Nobel Barış Ödüllü 26. ABD Başkanı Teodere Roosvelt’ ithaf edilmiştir, ilginç bir öyküsü vardır. Teodere isminin kısaltılmış Teddy’s Bear olarak yapılmış ve Teddy Bear (Oyuncak Ayı) olarak günümüze gelmiştir. 

          Güç ve güveni simgeler. Saatte 50- 60 Km hızla koşabilen, 100 Km yüzebilen, 2-3 Km.‘den koku alabilen, 335 Kg. ısırma gücüne sahip, bal ve havyar tutkunu, gerçek bir gurme olan muhteşem bir canlıdır Ayı! 

          Rusça da Medved, Ayı demektir. Medved bizdeki, Aslanım, Koçum yakıştırmaları gibi sık kullanılmaktadır. 

          Tarihin en iyi güreşçilerinden Olimpiyat Şampiyonu Aleksandr Medved, Eski Rusya Devlet Başkanı Dimtri Medevedev’dir Yani Rusya da çokça kullanılan bir isimdir.  Türkiye’de ise kaba saba, anlamında bir hakaret sözcüğü olarak kullanılmaktadır. Bu durumu akıl ve izanla açıklamak mümkün değildir. 

          Bolu yaban hayatı ekolojisinde yeri olan önemli bir türdür.  Dünyanın birçok şehrinde, park, yeşil alan ve caddelerde bölgeye ait hayvan türleri çeşitli yollarla sergilenir. Şehirlerin aksesuarlarındır hayvan figürleri. Sadece figür olarak düşünmekte yanlıştır. Eğitimdir aynı zamanda. Şehirlere değer katmak  güzelleştirmek Belediyelerin birinci dereceden görevleri arasında gelmektedir. Bolu Belediyesi şartları dahilinde ihtiyaç sahiplerine en çok yardım eden belediyelerin başında gelmektedir. Sapla samanı karıştırmamak lazım. 

          Bolu’nun en büyük bilim yuvası üniversitemizin kavşağına  adeta dalga geçer gibi MANTAR tasvirleri yaparken sesi çıkmayan güruh, Bolu yaban hayatının en önemli figürlerinden Boz Ayı’nın Bolu’da bir parkta temsiliyle dalga geçmektedir. Bence Boz Ayı yetmez, Kızıl Geyik, Su Samurları, Dörtdivan Akbabaları, At Yaylası’nın Yılkı Atları da, orijinal boyutlarıyla tasvir edilmelidir. Yok bize, Telekom’un Martılı, Yunuslu  telefon kulübeleri yeter diyorsanız onada saygı duyarım!  

         Cumhur Bandakçıoğlu 

    • Bir vatandaş14 Şubat 2021 . 14:22

      Heykel meykel, amaç gündemi meşgul etmek. Boş şeylerle uğraşmayın kardeşim daha dün birisi Köroğlu heykeli diye hem saçtı savurdu israf etti.
    • Serkan13 Şubat 2021 . 11:42

      Biz her değerimiz için heykel yaparsak işimiz var demektir Atalarımız hiç bir zaman heykel yapmamıştır,onun yerine halkın faydalanacağı çeşme cami okul yapmışlardır. Bu kadar aç insan varken halkın parasını kendi zevkleri için harcayanlar halk karşısında hesap vermelidir
    • VATANDAŞ RIZA11 Şubat 2021 . 09:10

      ŞEHİRLERDE BİR SÜRÜ AYI VARKEN RAHATSIZ OLMAYANLAR ..HEYKELİNDEN Mİ RAHATSIZ OLUYORLAR YADA MEVCUT AYILAR ASALETLERİNDEN Mİ KORKUYORLAR?
    • orhan10 Şubat 2021 . 18:22

      Nihayet doğruyu yazan birini okudum elinize sağlık, ayrıca Almanyanın Berlin şehrinin simgeside küçük sevimli beyaz ayı yavrusudur ve bunu kazanca çevirmişler maskotunu, kolyesini, flamasını yapmışlar hemde onur duyuyorlar bizimkilerde hakaret zannediyor,dünyayı gezmek, görmek hiç olmazsa internetden araştırıp bilgi sahibi olmak lazım.
    • Kocaoğlan10 Şubat 2021 . 14:01

      Yazıyı okudum. Çok güzel anlatmışsınız. Anlamayıp yorum yapanlar için söylenecek birşey yok. İnsanoğlu böyle işte. Konuşmak için konuşurlar. Okuduklarını anlamazlar. Yaşasın Ayı lar. Kahrolsun Ayı düşmanları.
    • Bolulu10 Şubat 2021 . 13:54

      Başkan, kendini yerel ve ulusal medyada gündemde tutmak için, bu tür olmayacak işlerle uğraşıyor olabilir. Daha ciddi işlerle uğraşmayı öneririz.
    • Jale10 Şubat 2021 . 12:10

      Cumhur bey, Bu olayı Bolu halkı olarak bize mal etmeniz, kanlıca mantarlarını öteleyip, ay biz yaban hayvanlarını seviyoruz diye avrupalı edaları ile anlatmak istediğiniz nedir? CHP olarak bu heykel merakınız nedendir? Tanju ve sizler istiyorsanız yaptırın ayı heykellerini, evlerinize bahçelerinize koyun seyredin. Ya nelerle uğraşıyoruz? Bu kafa ve zihniyet Devlet yönetimine talip. Gelde gülme.
    • Saçmalık10 Şubat 2021 . 11:43

      Belediye başkanı ne zaman saçma bir girişimde bulunsa belediyenin kasasından para çıkmayacak, sponsorlar halledecek diyor. Kim, niye böyle saçma bir heykele sponsor olur? Belediyenin artık bu saçmalıklara bir son verip düzgün projeler geliştirmesi gerek.
    • mehmet10 Şubat 2021 . 11:19

      Bize göre gücün ve güvenin simgesi AYI değil KÖROĞLUDUR.
    • can10 Şubat 2021 . 11:17

      aşçılar diyarı ile köroğlu yeter. cumhur bey yazdıklarınız rus kültürü için geçerli. Ayı sevenler ayı heykelini kendi bahçesine yaptırsın.
    • murat yılmaz10 Şubat 2021 . 11:07

      Cumhur bey yılkı atlarının, su samurlarının tasvir edilmesinde ve heykelinin yapılmasında hiç bir sorun olmaz. Hatta mantarında yapılmasına biraz kızmışsınız ama bence gayet normal ve sevimli oldu. Fakat ayı veya manda aynı sevimlilikte değil, sizin gibi vizyonel bildiğim birisine yakıştıramadım. Sempati duyulmayan hayvanların heykelinin yapılması ilerleyen zamanlarda oldukça dalga geçilen bir konu olur. Şehrin bu kadar kötü reklamını üstelik para vererek yapm
    • Aladağ10 Şubat 2021 . 11:01

      Bize aladağlar yeter mantar için. Çok uzağa gitmeye gerek yok. Bolu ile ilgili bu kadar tantanayı Bolu'yu bırakıp gitmiş birinin yapması çok komik. Biraz da biz Bolu'da yaşayanlar fikir sahibi olalım. Tanju Başkan iyice Bolu'nun gündeminden kopmaya başladı. İkide bir suni gündem yaratıp asıl sorunlardan gündemi saptırıyor. Bugün heykele kadar Bolunun bir sürü sorunu var. Asıl onlar kamuoyunun dikkatine getirilmeli. Ama tabi dert başka.
    • Leyla10 Şubat 2021 . 03:13

      Ayı heykelını neden sevmedınız onu anlıyamıyorum..neden kıcık kaptınız bu ayıya..aslında Abant ormanlarında da ayı vardır..Gecen sene Abant göle gıderken arabamızın önune abant yolunda bır tatlı ayı yavrusu çıktı..çok güzeldı...aslında Boluda bazılarının ayıya neden kıcık kaptığını anlıyorum da...rahmetlık Kemal Sunalın bır fılmı var ya O aklıma geldı..hanzo...
    • Deniz10 Şubat 2021 . 00:32

      Bolu demek koroglu demek
    • D.divan10 Şubat 2021 . 00:14

      Bolu'lulara bolu ayısı dedirtecek siniz
    • Metin mert9 Şubat 2021 . 23:42

      Gündemi ayı..bankamatik ile meşgul etmek yerine... Batdı çıktı...stadyum.. Hava alanı...hızlı tren....üniversite ye metro hattı yapımı ile meşgul ediniz
    • Ali9 Şubat 2021 . 23:29

      CHP Zihniyetinin heykel seviciliği nedir bir türlü anlamıyorum. Önce seçim öncesi verdiğin sözleri bir yerine getirsen diyorum sayın başkan... Haram olsun israf edilen paralar...
    • Cumhur Bandakçıoğlu9 Şubat 2021 . 23:13

      Aladağ , Mantar konusunda çok hafif gelirsin sen bana. Sen Aladağ da Mantar peşinde dolaşırken, Ben Toroslar da Kozan da, Akdağmadeni nde, Erfelek”de, Ilgaz”da Bulgaristan hatta İran da Mantar dan dönüyordum kardeşim. Bak Bolu”da bu işin çok ama çok profesyonelleri meşhur ikiizler vardır. Sen onlara beni bir sor bu konuda.
    • Cumhur Bandakçıoğlu9 Şubat 2021 . 22:58

      Uğur 14 Bey, benim Gürüh için kullandığım anlam, AYI dan anladığımız anlamlar kadar farklı.. Ben Farsça anlamıyla siz TDK karşılığıyla.... Mantar niye zoruma gitsin bunu nereden çıkarttınız?
    • Rıfat özturk9 Şubat 2021 . 22:50

      '' Daş düşebülü ayu çıkabülü'' cümlesini neden Bolumuza etiketlemeye çalışıyorsunuz yapacak başka işinizmi yok.
    • Aladağ 9 Şubat 2021 . 22:01

      Bırak bu işleri Cumhur. Kanlıca mantarı bizim kırmızı çizgimizdir. Yeri gelir ağustos ayından kasım ayına kadar kanlıca mantarı için ormanlarda gezeriz biz. Köşe yazısı yazarken dikkat et biraz.
    • Uğur149 Şubat 2021 . 21:28

      Cumhur bey ilk önce güruh kelimesi için özür dilemeniz lazım.Güruh kelimesi nin anlamını yazın da millet ona göre yorum yapsın kavsaktaki kanlıca mantarı sizin neden zorunuza gitti anlamadım kanlıca,alabalık, nilüfer, Köroğlu tasvirleri Bolu yu anımsatan simgelerdir
    • Boz Ayı9 Şubat 2021 . 20:50

      Aynı coğrafyayı paylsştığım insan abiler,yorumlarınızı okuyorumda yazık size be. Cehalet denizinde boğuluyorsunuz.. La sizin çoğunuz yüzmede bilmiyordur.
    • Furkan 9 Şubat 2021 . 19:51

      İşi gücü bıraktık bi o kaldı dimi millette bolu ayısımı dedirteceksiniz. Koya koya adam gibi bir şey koyun bence
    • çuf çuf9 Şubat 2021 . 19:11

      Bolu' da demir yolu mu var da karaçayır parkında tren var? parayı sıvayacak yer arıyorsunuz yazık valla. O kadar çocuk şu dönemde eğitimden uzak kaldı, yardım etsenize. . . ama yok parayı illa heykele sıvayacaz şekil yapacaz!
    • Bolulu9 Şubat 2021 . 18:30

      Ben boş lâflardan, süslü kelimelerden nefret ederim .
    • neco9 Şubat 2021 . 17:46

      sayın bilinçli kültürümüzde degilde dinimizde domuz makul sayılmazda ayıyı bu katagoriye nasıl soktunuz coçugu olan her türk vatandaşının özellikle kız coçugu olanların evinde oyuncak ayı vardır niye ayı makul sayılmaz kültürümüzde merak ettim.
    • Hasan Ali9 Şubat 2021 . 17:26

      Bolu Köroğlu ile bilinir. Bolulular olarak Ayı ile birlikte anılmak istemiyoruz.
    • İbrahim basar9 Şubat 2021 . 17:16

      Hadi aslanım,hadi koçum,hadi ayım,hadi çakalım,hadi kunduzum,tilkim,bitim pirem hangisi uydu.İsteyen kendine yakıştırdığını yaptırıp evinin önüne dikebilir ne diyek.Bide ayı 10 metre olacak işte o zaman dünyanın en büyük ayısı bizde diye övünebiliriz.
    • Bilinçli Tüketici9 Şubat 2021 . 15:13

      Burada sıkıntı bir hayvan heykeli yapmak değil o hayvanı sahiplenip Bolu kültürü ile özdeşleştirmek ve 10 m'lik dev bir heykel yapma niyetidir. Yazınızda belirtmişsiniz, Allahın yarattığı hiçbir hayvana karşı değiliz ancak kültürümüzde ayı domuz ghayvanlar makbul karşılanmaz. Milli park alanlarında yol üzerine ya da çocuk parklarında ve kavşaklarda muhtelif yerlere birebir ölçüde abartmadan heykeller tabii ki yapılabilir. Ayrıca kanlıca mantarı ve kı
    • Bolulu9 Şubat 2021 . 14:58

      Karaçayır Parkına nasıl, iskambil kağıdının figürünü yapmak uygun değilse, Boluyu yanlış simgeleyecek bir yaratığın heykelini yapmak da yanlıştır. Kanlıca mantarı, alabalık, Köroğlu heykeli vs. figürler, Boluya özgü simgelerdir. Eğer bu heykel yapılırsa, arkasından, hoş olmayan yaratıkların heykelini yapmak gündeme gelebilir. Bolu için daha ciddi ve üretime yönelik projelerin gündemde olmasını arzuluyoruz.
    • Erkan Türk 9 Şubat 2021 . 14:45

      Ne gerek var Ayı Heykeline... Bolu sınırları içinde yaşayan her hayvanın heykelini dikelim o zaman... Ayrıca Burası Rusya değil... Ayı Heykeline gerek yok gerçekten.
    • Ali yılmaz9 Şubat 2021 . 12:45

      Sonrr bey,.haklısın.AYI'lık bizde kalsın..Bır yere gittiğimizde Oooo Bolu Ayı'sı hoş geldiniz diğe iltifat'a öazhar oluruz...!!!
    • vatandaş9 Şubat 2021 . 12:39

      maktan dolayı çekinir çoğumuz. 34-06 vb plakalar takmayı tercih ederdik
    • vatandaş9 Şubat 2021 . 12:37

      Eski yıllarda arabamıza 14 plaka takmaktan bu hayvanla an
    • Soner İskenderoğlu9 Şubat 2021 . 11:20

      Yazınızı çok beğendim. Bolu Belediye Başkanımız Sayın Tanju ÖZCAN'ın ayı heykeli projesini doğru buluyorum. Teşekkürler.
    • Cemil9 Şubat 2021 . 10:59

      Ülkemizde kendini aydın gören,birtakım guruh'un heykel saplantısını anlamış değilim.Avrupa özentisi..!!..kendi ulus ve inanç kültürümüze ait bir yapıt olduğunda ayağa kalkarlar..