BolununSesi, Bolu Halkı'nın vicdanının sesidir

Türkiye’de böyle bir cezanın başka bir örneği var mıdır?

Türkiye’de böyle bir cezanın başka bir örneği var mıdır?
    31 Ekim 2020

    Türkiye’de böyle bir cezanın başka bir örneği var mıdır? ...

    Türkiye’de böyle bir cezanın başka bir örneği var mıdır?Türkiye’de böyle bir cezanın başka bir örneği var mıdır?

          Türkiye’de böyle bir cezanın başka bir örneği var mıdır?        Bolu’da mantar toplayan köylülere ormana izinsiz girdikleri gerekçesiyle para cezası uygulanırken, köylüler şaşkınlıklarını gizleyemedi.  

           Alınan bilgiye göre, ilçeye bağlı Hüsamettindere Köyünde ormanlık alanda mantar toplandığını öğrenen İlçe Jandarma Komutanlığı ve Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri çalışma başlattı. Ormanlık alana izinsiz girdikleri gerekçesiyle 2 kişiye 308'er lira idari para cezası kesildi.

           Ormana girmek için bugüne kadar hiçbir yerden izin almak gerekmediğini belirten köylüler bu ceza karşısında şaşkınlıklarını gizleyemeyerek; “Bolu ormanlarında şu mevsimde herkes mantar topluyor. Kimi toplayıp evinde yiyor. Kimi pazarda götürüp satıyor. Bugüne kadar ormana izin alarak girilecek diye bir kural da duymadık. Yetkililer ormanda mantar toplayan köylüleri kovalayacağına, ormanlarımızı yakan teröristlerin peşini sürsünler. Bizler burada mantar toplarken, bir yerde ormanlarımızın ücretsiz bekçileri olarak görev yapıyoruz” diyerek sitem ettiler.

            Diğer taraftan bölgeye mantar toplamak için gelen bazı kişiler de jandarmanın uygulamasını görerek ormana giremeden geriye döndüler.

            Ekipler, bölgeye giren vatandaşları orman yangınlarıyla mücadele ve yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri kapsamında ormanlık alanlara izinsiz girmenin yasak olduğu yönünde bilgilendirme de yaptı.

    • Agabey4 Kasım 2020 . 12:17

      Muhtar şikayet etmiş.. Bu yanlış bir ifade, komşu iki köyü ve ilçeyi birbirine düşman eder bu uygulama. Nallıhan ve Mudurnu sınır iki ilçedir ve köyleride ormanları birbirlerine sınırdır. Yasal olmayan bir şey orman içinde ateş yakmak, mesire yerinde ateşli silahla ateş etmek ise zaten şikayete bağlı değil suçüstü halleri geçerli. Peki sorarım size yarın sınır ilçelerin ormanlarında bir yangın olsa değer ilçe bu husumetten dolayı yardıma gitmeyecekmi? O
    • adilce2 Kasım 2020 . 23:32

      haber ne kadar doğru bilmiyorum ama lütfen açıklama yapın da sebep mantarsa ayıp etmişsin ORMAN TEŞKİLATI!!!!!!işgüzarlık yapıp da hem dinlenme hem sofrayı zenginleştirme için yapılan mantar toplamayı cezalandırarak vatandaşı bezdirmeyin de ormanı ağacı korumanın yollarını geliştirin
    • ahmet gündüz2 Kasım 2020 . 22:35

      NALLIHAN BEYPAZARI HALKLARININ T . C . ORMANLARINA GİRME HAKKI YOKMUDUR, ORMANLAR CUMHURUNDUR, HALKINDIR. BU YAPILAN HALKA EZİYETTİR.
    • İKS2 Kasım 2020 . 15:21

      İdare Mahkemesine cezalar için iptal davası açsınlar
    • VATANDAŞ2 Kasım 2020 . 11:00

      AMAÇ KRİZ ÇIKARMAK
    • sanayici2 Kasım 2020 . 09:28

      OGM BOLU ORMAN 12 saat · ___________________________________ Mudurnu’da, uyarılara rağmen ısrarla ormanlık alana izinsiz girmek isteyenlere idari para cezası uygulandı… ____________________________________ 30 Ekim 2020 Cuma günü Bolu'nun Mudurnu ilçesi Hüsamettindere Köyü halkının 177 orman yangını ihbar hattına sözlü şikâyetleri üzerine harekete geçen ekipler, ormana izinsiz girdikleri ve Ankara’nın Nallıhan İlçesinden geldikleri belirlenen gruba uyarıla
    • vatandaş2 Kasım 2020 . 07:53

      ormanlar herkesin sadece köylüye ait değil. ormanları sömüren şu an hep köylüler hep odun depolarına bakın en az 2 yıllık yakacakları var boşuna masal anlatmayın
    • at gafası1 Kasım 2020 . 14:54

      Her şey ceza ile çözümlenmez. Ceza, devlet kurumlarının sopası gibi kullanılmamalı. Ormana girilmesi yasaksa o vatandaşı çıkmaya zorlarsın olur biter. Şak diye ceza kesmenin manası ne? Madem öyle o fotoğraftaki orman görevlilerinin maskesi neden çenelerinde duruyor? Herkes birbirine ceza kesip dursun mu?
    • sabri dönmez1 Kasım 2020 . 13:24

      vatandaş bilenine bakın, dinleyin savcıların bilgisi dahilinde köylüler şikayet etmişmiş, bu memlekette mantar meselesine trilyon basacak meselelere parmak basan yok sıra mantara gelmişmiş.
    • Vatandaş 1 Kasım 2020 . 12:21

      Bilir bilmez yorum yapıyorsunuz. Haberci olarak siz de araştırmadan haber yapıyorsunuz. Olay savcılığın bilgisi dahilinde ve köylülerin şikayeti ile yapılan bir ihbar üzerine oldu..
    • Rıfat1 Kasım 2020 . 12:00

      Dünyaya gelmenin cezasını çekmekten kimse kurtulamadı (Seneca-M.S 65)
    • mehmet1 Kasım 2020 . 11:53

      bolu orman bölge müdürü sana gayri yol göründü ya istifa et yada seni uçursunlar bu kriz ortamında ormana girene ceza mı kesilir zaten vatandaş okeye dönüyor siz bu devlete düşman mısınız da vatandaşı devlete düşman ediyorsunuz
    • Paşaköylü transportcu1 Kasım 2020 . 04:29

      Ormana mantara gidersiniz hemi cereme eyleyince bakın bakalım gidecekmisiniz başınızı bile ormana çevirmezsiniz kundaklayana yakana açma açana müdahil olunmaz iki köylüyü sıkıştırıp zabıt tutup ceza yazmak kolay beykoz tepesine açma açıp konak dikenlere kim ne yaptı hee
    • H ö1 Kasım 2020 . 03:04

      Terbiyesizliğin danışası ayıp yahu orman köylünündür
    • CADDE ESNAFI1 Kasım 2020 . 01:21

      Şu yasaklama içeriğini vatandaş bilmiyor ya da duyurulmadı.. Valilik veya sorumlu olanlar bir acıklama yapıverse de halk konunun özünü ve gerekçesini anlasa daha mantıklı olurdu aslında..
    • EMAR'a1 Kasım 2020 . 01:17

      EMAR: Evet yagan yagmurdan cıftçiden para istenecek asrın Hökümetimiz sayesinde.. Hes kanunu iyi oku istersen.. !
    • Bırakın Artık Köylünün Ya1 Kasım 2020 . 01:16

      Nefes ALmaya vergi getirecekler az kaldı. Ormana girmek miş ceza falan. Devletin kasası boşalınca bunlar bahane olan yine garibana olurmuş. Yahu bu yasayı çıkartan çıkarmış hadi tamam da uygulayan nasıl bunu böyle yanlış uyguluyor anlamadım insanlar çarşıda kalabalıktan kaçıp bir hafta sonu mantar toplamaya gitmiş bunu çok görmeyiniz lütfen bırakın şu insanları artık rahat rahat gezsinler gidin asıl doğaya tabiata zarar verenleri yakalayiniz. Bırakın artık
    • TURHAN1 Kasım 2020 . 00:50

      (KOVİD 19 ) VATANDAŞLARDAN ORMANA BULAŞTIĞINI SAĞLIK KURULUŞLARINDAN İŞİTEN VARMI . ABANT , GÖLCÜK , YEDİ GÖLLER ORMANLIK ALAN DEĞİLMİ ? EVET KOLAYI VAR ORMANA GİRMEK İÇİN BİLET KESME MEMURLARI BULUNDURULSUN . ALLAH VEREKİ ORMANDAKİ KURT TİLKİ KUŞ VEYA AYILARA CEA KESİLMİYOR AH AH BİDE ONLARA KESİLİVESE DOKUNMA KEYFE .
    • AYHAN31 Ekim 2020 . 23:12

      bizim boludaki amirlere memurlara fazla rahat batıyor.bunları doğudan beri getirmeyeceksin.o zaman anlarlar bolunun kıymetini...
    • Bolulu31 Ekim 2020 . 23:09

      Bence çok abartıyorsunuz. Çay demleyin bakın keyfinize...
    • Erkbolu31 Ekim 2020 . 22:57

      Boluluya ormana girdi diye yağmurlu havada ceza kesmek??? Açık hava tımarhanesine döndü ortam.
    • emekci31 Ekim 2020 . 21:03

      yazık gerçekten BOLU halkı deneme tahtası gibi oldu. ormana girmek yasaksa neden köylü vatandaşa uygulanıyor ceza neden son model arabalarla ormanlarda gezenlere dere kenarlarında sefa yapanlar yazılmıyor ceza yazılamaz çünkü ensesi kalın çıkar yazanların başına bela olur.
    • Dündar31 Ekim 2020 . 20:17

      Halk ormana izinsiz girdiği için ceza, mantar topladığı için ceza. Fakat, ormandayken ağaçların ürettiği oksijeni soludukları için ceza kesmemişler. Olmaz! Burada kamu zararı oluşmuş işte. Görevi ihmal var. Orada solunan oksjien de orman ürünü çünkü.
    • MESUT ALDEMİRLİ.31 Ekim 2020 . 19:41

      ormanları yakanları yakalamak zor demi , yıldırım düştü , anarşistler yakmış, yüksek gerilim elektrikden ,salla gitsin babanızın malı değil demi yanarsa yanar ormanların düşmanlarıyle uğraş zor, mantarcılar kdınlarımız kızlarımız annelerimize bu yapılan, kurucu HALKA bunu yapamazsınız, ALLAH DA kul da surmalıdır ORMAN TEŞKİLATINA BU HESABI.
    • Adamın dibi 31 Ekim 2020 . 19:21

      Piknikçiler, yol kenarlarında ve Orman içinde kafa çeken ayyaşlar ateş yakıyor, pisliklerini ve kırık şişeleri oturdukları yerde bırakıp s* olup gidiyorlar. Asıl ceza kesilmesi gerekenler bunlar, haydi Orman teşkilatı mensupları bkz. At Yaylası yolu üzeri Ağaçcılar Köyü yol ayrımı ile her iki yönün devamı. Görelim bakalım..
    • Şerafettin nat31 Ekim 2020 . 18:58

      Yıl 2020 geldiğimiz noktaya bak.Yazık bize
    • Ört ki ölem31 Ekim 2020 . 17:47

      Virüs var dışarı çıkma, kalabalığa karışma. Kapalı ortam risk. Maskeyi çıkarma cezası 900 TL. O zaman oksijen al karbondioksiti maskeden tekrar içine çek zehirlen. Bolu orman şehri doğaya çıkalım nefes alalım. Hoop! ormana girmek yassah, ceza!
    • Zeliha31 Ekim 2020 . 17:43

      Annamadım ben bisey.. Ormanlara virus mu bulaştırılıyomuş..
    • Emar31 Ekim 2020 . 16:55

      Eski köye yeni adet. Genelgenin amacı dışına çıkılarak, insan özgürlüğüne aykırı davranılmış. Yakın gelecekte yağan yağmurdan dolayı çiftçiden para isteneceği varsayımı snki gerçek olacak gibi..
    • Sefiller31 Ekim 2020 . 16:41

      Bu haberi görünce nedense aklıma Jean ValJean ile Müfettiş Javert geldi. Kanuna tapan Javert! karşısındaki suçluyu tutuklaması gerekirken vicdan azabından intihar eden Javert !...
    • İnsaf be kardeşim.. insaf31 Ekim 2020 . 16:29

      Ooooofff offffff... İyi direkt vurmamışlar ya!.. O halde Cem Karaca'dan ''hep kahır'' şarkısı zavallı halkım için gelsin. Bu arada Orman Bakan Yardımcısı hangi şehirdendi, nereliydi ??!!