BolununSesi, Bolu Halkı'nın vicdanının sesidir

İzinli ve ruhsatlı alkolleri de topladılar

İzinli ve ruhsatlı alkolleri de topladılar
    15 Ekim 2020

    İzinli ve ruhsatlı alkolleri de topladılar Ülke genelinde 50’den ...

         İzinli ve ruhsatlı alkolleri de topladılar

           Ülke genelinde 50’den fazla kişinin metil alkolden zehirlenerek ölmesinden sonra, ülke çapında metil alkol ve sahte rakıya karşı başlatılan operasyonlarda, iddiaya göre Bolu’da ruhsatlı etil alkol satışı yapanlarda nasibini aldı.

          Ülke genelinde metil alkol içtikten sonra hastanelere kaldırılan vatandaşlardan 50’nin üzerinde ölüm olayı yaşandıktan sonra, polis birçok ilde sahte rakı ve metil alkol operasyonları başlattı.

            Bolu’da da yapılan operasyonlarda, Paşaköy Mahallesi'nde Havana Tekel olarak, izinli ve ruhsatlı bir şekilde faaliyet gösteren Göker Debaoğlu’na ait iş yerine de baskın yapan İl Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, ruhsatlı ve izinli olduğu için raflarda açık bir şekilde satışta bulunan etil alkol şişelerine de el koydu.

           “Etil alkol perakende satış belgemiz” olmasına rağmen…

            Havana Tekel isimli işyerinin sahibi Göker Debaoğlu, Etil alkol satışı yapabilmek için Tarım ve Orman Bakanlığı’ndan 2019 yılında alınmış izin ve ruhsatımız bulunmasına ve polis ekiplerine bu izinlerimizi göstermemize rağmen, polis bin 110 litre/şişe etil alkolümüze el koydu.

          “Sahte rakı imalathanesiymişiz gibi bizi teşhir etti”

           Polis ekiplerinin, izinli ve ruhsatlı olduğu için satışı serbest olan bin 110 şişe etil alkole el koymakla kalmadığını belirten iş yeri sahibi Debaoğlu; “Üstüne üstlük şişelerin fotoğraflarını çekerek, sahte rakı imalathanesiymişiz gibi bizi bütün Bolu’ya teşhir ettiler” dedi.

            “Bugüne kadar etil alkolden hiçbir şikayet olmamıştır”

            Havana Tekel’in sahibi Göker Debaoğlu, “Bakanlık’tan izinli ve ruhsatlı olarak satışını yaptığımız etil alkolden bugüne kadar hiçbir şikayet olmamıştır. Etil alkol ürünlerimiz İzmir’de, ithalat ve ihracat izinleri bulunan Biotekno firması tarafından tamamen yasal olarak üretilmektedir” diyerek, kendilerine haksız bir muamele yapıldığı ve yasal yollardan haklarını arayacaklarını ifade etti.

    • MESUT17 Ekim 2020 . 12:46

      BİR EKİM 2020 GUNU YASAKLANDI BU GUNE KADAR BİR TANE ETİLDEN OLEN VARMI ONU YAZSINLAR OLDUKI ARKADASIN SATTIGI FATURALI DEVLETIN VERDİGİ SATISIS RUHSATLI YORUM KAMU OYUNA
    • Şener17 Ekim 2020 . 10:51

      Saray bir tane olsa anlarım... Ahlat'ta bir saray, Okluk Koyunda yazlık saray... Para lazım elbette...
    • Huseyin17 Ekim 2020 . 01:59

      Arkadsslar saraya para lazim
    • Huseyin17 Ekim 2020 . 01:56

      Paralazim. Sarayin msrf cok agir sira bunlara geldi
    • adnan17 Ekim 2020 . 00:01

      Vergi para lazım tiroller AC kaldı
    • Aslan16 Ekim 2020 . 23:42

      Yüksek vergiler yüzünden bize devlet rakı ve kolonya yapmayı sigara sarmayı öğretti daha neler öğretecek.
    • Savaş16 Ekim 2020 . 23:30

      Etili alanda test kitini alsın 40 lira çok değil ama ben bu ölüm kere inanmıyorum amaçları insanları tekele yonlerdirmek ben iki senedir yapıp içiyorum hiç denk gelmedim metile yakınımda da duymadım olmadı damitiriz yani
    • Vergi16 Ekim 2020 . 23:03

      Bizi bu hale düşürenler utansın....
    • Bir bilen16 Ekim 2020 . 22:56

      Dematoryum benzoat maddesi yoksa 1 lt şişelerde evsel kullanım etil alkolü belgeniz olsa bile satamazdınız. Ben demiyorum. Yasa öyle diyor. Satıcınında bundan haberi var. Biraz araştırarak Doğru haber yapın.
    • adamolmaklazim16 Ekim 2020 . 21:25

      Etil alkol zehirlemez Metil zehirler Vatandaş etille metili ayırt edemez bunu fırsat bilen vicdan yoksunu caniler metil i etil diye vatandaşa satıyorlar.. devletin yapacağı şey ya tüm içki vergilerinde adamakıllı indirim yapmak ve etil alkolu rusatlı güvenilir bayiilerde satışına izin vermek ve oralardan makul vergisini almaktır.
    • Mehmet16 Ekim 2020 . 20:35

      21.yüzyılda nelerle uğtaşıyoruz avrupa uzayda alkol üretiyor
    • Kenan16 Ekim 2020 . 20:33

      Toplasın bakalım. Evde Etili kendi yapıyor millet sayenizde, onları nasıl bulacaksınız
    • Kamil Sarıbey16 Ekim 2020 . 20:25

      İçen içer, içmeyen içmez. Bazıları burada yasakçılığı savunuyor. Sana ne kardeşim. İçiyorsam zararı bana, vergisi devlete... İmamların maaşlarıda bizim vergilerimizden ödeniyor.
    • Kamil 16 Ekim 2020 . 20:11

      Amaç içkilere hunharca yaptıkları zamları tahsil etmek etil alkole falan tahammülleri yok.. Hazır bahaneyle haksız kanunsuz bir şekilde topluyorlar. Millet etil alkolünü evde kendisi yapıyor yinede bunlara o fahiş vergileri ödemiyor
    • Mensur Bin Ubeyde 16 Ekim 2020 . 19:13

      İçmeyin ve içirmeyin. Müslüman bir erkek içki içmez, içirmez ve içki satılan yerden alışveriş etmez. Keşke devlet yasaklasa hepsini.
    • İbo16 Ekim 2020 . 18:35

      Devletin umrunda deil sahte içki maksat tekelden alınsın vergi versin etil alkolu neden topluyorsun dikkat edin internette etil alkol.satisi yasaklaninca bir anda sahte içkiden ölenler ortaya çıkmaya başladı bu işte. Bit yeniği var maksat metili toplamak deil o arada etil alkolude toplamak maksatin hepsi bayiden tekelden alınsın vergi gelsin aynısı sarma sigara içinde yapıldı
    • Burak16 Ekim 2020 . 17:57

      Etil alkolun farkidan karli satis fiyati 40 tl civarinda.Ruhsatlı bayiler 60-70 satiyor. litrelik rakı ne kadar?210-220 tl. 150 tl vergi. Vatandaş ne yapsın?
    • Akşamcı Kamil16 Ekim 2020 . 17:39

      Esnafımızın satış izni var sürekli müşterisiyim içtikçe gençleşiyorum.Zehirlenme falan yok devlet içkiden vergi alamayınca garibanın kadehine el attı.1 lt yeni rakı fiyatıyla 2 litre ve 35,lik yapıyorduk çok mu geldi.Etil alkol zehirlemez metil alkol öldürür gidin de sahte satanları yakalayın
    • Reşat16 Ekim 2020 . 17:18

      Bundan sonra zehirlenmeler daha çok artatacak çözüm vergileri düşürmekte
    • Halktan biri16 Ekim 2020 . 17:10

      Burada tek suçlu devlet.insanları kötülüğe hem teşvik ediyor hemde insanla rin sağlığı ni hiçe sayarak tehlikeye sürüklüyor sürekli zam yaparak
    • Kutkan16 Ekim 2020 . 17:04

      Etil alkoller, denatüre edilmemişse yani acılaştırılmamışsa piyasada satılamaz.
    • Seyhan kurt16 Ekim 2020 . 16:51

      Bu hükümetin herseyi vergi bu kadar yuksek vergi ile bile işin içinden çıkamıyorlar az kaldi bu rakı işi akp yi bitirecek cok kişi öldü 3 liralık bira 13 lira 26 liralık rakı 200 tl hayat tarzına müdahale edio
    • guneş16 Ekim 2020 . 15:19

      feeman padisahindir
    • Yorumsuz16 Ekim 2020 . 15:08

      alkol zararlıdır, satanın da üretenin de bu zarara ortak olduğu bilinmelidir. Demiş vatandaşın biri ruhsatla satan yerler olmasa hastanede aile hekimlerine operasyon öncesi ne ile dezenfekte edilecek hiç düşünmüyor bu millet sadece tüketim olarak yorumluyor millet bir insanın fikri neyse zikri de odur diye boşuna dememiş atalar
    • Taylan ozgur16 Ekim 2020 . 15:07

      Devlet değil bu hükümet vergileri abarttı bundan öncede vargiler vardı yine ağırdı fakat şu anki hükümetimiz neden daha fazla vergi yükü koyuyor anlamıyorum
    • Diren kızışboğa16 Ekim 2020 . 13:45

      Kesinlikle Etil alkolden zarar görmedim bu Metil alkolden zehirlenen vatandaşlarımızın durumunu devlet fırsata çeviriyor Vatandaşa O kadar vergi yüklüyorlarki İnsanlara başka şans bırakmıyotlar etil alkolden rakı yapmakdan başka
    • Tür 16 Ekim 2020 . 13:29

      Bu zamana kadar yoktuda şimdimi çıktı bu ne zaman rte baktı içkiden vergisi düştü hemen yasaklar geldi ickideki vergiyi düşürdü millet alsın içsin ama yok ben halkı tabi ülkede çiftçi uretmiyor her türlü yiyeceği dışarıdan alıyor sonrafa vergi üstüne vergi yürü be sende bi
    • Yanlış bi uygulama16 Ekim 2020 . 12:55

      Ben 4. Yıldan. Beri. Biotekno.aldim. Hiç. Bi. Sorun. Yaşamadım
    • Vatansever16 Ekim 2020 . 10:06

      Bilerek yapılan operasyon bunlar. Ruhsatlı işyerini basmakta nedir.
    • Bahri ÇELİK16 Ekim 2020 . 09:37

      AKP hükümeti işin kolayını bulmuş. Her şeyde aşırı bir vergi yükü var. Araba alırken bir araba da devlete almış oluyoruz ve o arabanın da deposunu aldığımız akaryakıttan kesilen vergilerle yine biz dolduruyoruz. Telefon alırken adeta bir telefon da devlete almış oluyoruz. ÖTV, KDV.... Vergi... Vergi... Vergi... Ayıptır yahu...
    • Somer Baydar16 Ekim 2020 . 09:34

      Devlet vatandaşın sırtına aşırı vergi yükü yüklüyor. Ben içkiyi ara sıra içerim ama örnek verirsek dört kadeh rakı içersek bir kadehi rakının gerçek bedeli diğer 3 kadeh ise vergi olarak devlete gidiyor. Devlet işin kolayını bulmuş... Vatandaş da bu vergiden kaçınmak için başka yollara yöneliyor. Bence burada en büyük suçlu insanlara aşırı vergi yükü getirerek onları kaçak yollara iten devlettir.
    • KIRRAALLL KAMURAN16 Ekim 2020 . 09:30

      Sen nasıl Bi kıralsın Kamuran abi cumanın vaktinde Allah tuttuğunu altın etsin. Bilen bilmeyen doğru yanlış herkes konuşuyordu.. Gene işin aslını herzamankiler gibi BOLU'NUN SESİNDEN öğrendik. Kıralsın abicim.
    • dede16 Ekim 2020 . 00:34

      alkol zararlıdır, satanın da üretenin de bu zarara ortak olduğu bilinmelidir.
    • Deyalla16 Ekim 2020 . 00:23

      Ruhsatlı etil satanları zorla kapatıp ruhsatsız metil satanlara yönlendiren bu uygulama insanları çok daha fazla ölüme götürecektir. Çünkü vatandaş vergilerden dolayı çok pahallı olan tekel ürünlerini alamıyor.
    • Vatandaş15 Ekim 2020 . 23:41

      Vergisini vererek namuslu bi şekilde ticaret yapan büfeye yapılanlar bizim güvenli olan alkole ulaşmamızı engelliyor Önce sahte içki satanları yakalayın bırakın insanların ekmeğiyle oynamayı
    • Kanun15 Ekim 2020 . 23:11

      Memlekette ne hukuk kaldı ne de adalet. Satış belgesini veren devletin kurumu, mallara el koyan yine devletin kurumu. Guguk ülkesinde olur böyle şeyler.
    • Paşaköylü15 Ekim 2020 . 22:00

      Fahiş fiyatlara yükselen alkollü içkileri satın alabilmek için artık zengin bütçelere sahip olmak gerekiyordu.
    • Serdar 15 Ekim 2020 . 21:01

      Yanlış olan ruhsatlı satış yapan bayimizin mallarına el koymalari umarım en kisa zamanda geri iadesi olur sonrası daha vahim olur ve ölümler artar bu durumda