BolununSesi, Bolu Halkı'nın vicdanının sesidir

Veteriner Odası üyesine sahip çıktı

Veteriner Odası üyesine sahip çıktı
    2 Temmuz 2020

    Veteriner Odası üyesine sahip çıktı Geçtiğimiz günlerde Bolu Belediyesi ...

          Veteriner Odası üyesine sahip çıktı

          Geçtiğimiz günlerde Bolu Belediyesi Hayvan Barınağında çöp arabasında taşınan ölmüş köpeklerin fotoğrafı çekilmiş ve bu fotoğraflar bir basın kuruluşunda haber yaptırılmıştı. Barınakkta ne olup bittiğini yakından takip eden bazı kişiler ise bu gelişmelerin, Barınağın Müdürünü görevden almak için yapılmış bir kurgu olduğunu iddia etmişlerdi. Hatta yerine getirilecek olan kadının ismini bile ifşa etmişlerdi.

           Olayla ilgili Bolu Veteriner Hekimleri Odası yazılı bir basın açıklaması yaparak görevden alınan Veterinere sahip çıktı ve Başkan'a seslenerek bu göreve talip olan kişide mutlaka liyakat aranması gerektiğinin altını çizdi.      

            BOLU VETERİNER HEKİMLERİ ODASI BASIN AÇIKLAMASI 

           Veteriner Hekimler evcil, yabani ve ekzotik hayvanlar gibi birçok türün hastalıklarının tanı tedavi ve korumalarını içeren kapsamlı bir eğitim almaktadırlar. Veteriner hekimler yine hayvanlardan insanlara geçen zonooz infeksiyonlar konusunda da geniş bir bilgi birikimine sahiptirler. Veteriner hekimler farklı türlerdeki birçok hayvanı hastalıklardan koruyarak toplum sağlığını, gıda güvenliğini de sağlamaktadırlar. Şu an bilinen en az 1415 enfeksiyöz ajandan yaklaşık 868’i (%61’i) ve yeni ortaya çıkan etkenlerin %75’i zoonoz olarak tespit edilmiştir. Bunlardan bir tanesi ise COVID-19 hastalığına neden olan SARS-COV-2 virüsüdür. Veteriner Hekim Prof. Dr. Aykut ÖZKUL ve Veteriner Hekim Prof. Dr. Aykut ÖZDARENDELİ hocalarımız Türkiye’de Sars-Cov-2 ( COVİD 19 ) aşısı üretimi için ilk adım olan virüsünü izolasyonunu başarmış değerli bilim insanlarıdır.   

          Bu ve bunun gibi pek çok tarihi başarıya imza atan ve canını hiçe sayarak çalışan gizli kahramanlar olan meslektaşlarımız ülkemizde ne yazık ki gerekli ilgi ve önemi sahip olamamıştır. 

           Geçtiğimiz günlerde Bolu Belediyesi Geçici Hayvan Bakımevinden atıkları alarak çıkan çöp kamyonunda görüntülenen ve basına da yansımış olan, bakımevinde tedavisi yapılırken yaşamını kaybetmiş olan hastalarımızın usulüne uygun bertarafının sağlanmamış olması ve görüntülerin vicdani anlamda yaralayıcı olması bizleri de üzmüştür. 

          Bolu Bölgesi Veteriner Hekimleri Odası olarak ilimizin kamuoyunda bu imaj ile anılması bizleri de en az sizler kadar rahatsız etmiştir. Hayvan Hakları Komisyonu kuran, hayvan hakları ihlallerine karşı idari yaptırımlar uygulama kararı alan Bolu Belediye Başkanlığının bu süreçte gerekli hassasiyeti göstereceği kanaatindeydik; fakat zaman gösterdi ki bu konu değerli bir meslektaşımızın görevden alınması ile kapatılma yoluna gidilmiştir. 

          Bu kapsamda olayın gerçekleşmesine neden olan kişi veya kişiler ve uygulamaların yeniden gözden geçirilmesi gerekmektedir. Sorumluların bulunması, yaşanan olayın sonrasında kişiler değiştirilse ve gerekli yaptırımlara uğratılsa dahi tekrarının yaşanmaması için gereken teknik koşulların da düzenlenmesine dair uygulamaların Belediyemizce hayata geçirilmesi gerekmektedir. 

          Unutulmaması gereken hataların bireysel kabul edilmesi gerektiği ve mesleklerin sorumlu tutulmamasıdır. Dolayısıyla Veteriner İşleri Müdürlüğü makamının mesleki bilgi ve deneyim gerektiren teknik bir birim olmasının yanı sıra hayvan sağlığı, halk ve çevre sağlığının korunması için Veteriner Hekim bir yönetici tarafından yürütülmesi gereken bir müdürlük olduğunun altını çizmek istiyoruz. 

          Zaten adı üstünde olan Veteriner İşleri Müdürlüğü makamına konu hakkında yeterli mesleki bilgisi olmayan, sadece hayvanseverlik vasfı ile ön plana çıkmış olan bir kişinin atanması ileride daha büyük sorunların çıkmasına sebep olacaktır. Bu konu bir hekimin yapacağı işler hakkında hekim olmayan bir kişiden talimat almasına ve koordinasyon eksikliklerine bağlı olarak büyük sorunların yaşanmasına sebep olacaktır. 

          Sayın başkanımı çok değer verdiği ve her daim tekrarladığı LİYAKAT sözcüğünün manasını düşünmeye; mesleki ve teknik yeterlilik mi yoksa başka manalara mı geldiğini tekrar düşünmeye davet ediyor ve kararlarını alırken tenkit ettiği konularda geçmişteki yanlışlara düşmemesini istiyoruz. 

             KAMUOYUNA SAYGI İLE DUYURULUR… 

    • Gerçek sol12 Temmuz 2020 . 00:01

      Tanju evdeki kediyi de bir yere müdür yapsın!
    • haniii7 Temmuz 2020 . 08:55

      eee siz istediniz....müstehakkkkkk
    • engin 5 Temmuz 2020 . 01:39

      Hani liyakat söylenecek o kadar çok şey varki .
    • kemal5 Temmuz 2020 . 00:57

      Sahiden hastane müdürleri de doktor değil mi? Yöneticilik farklı bir şey. İyi bir veterinerin iyi bir yönetici olamayacağını kabul ediyorsanız, iyi bir yöneticinin de gerçekten yönettiği birimlerde çok başarılı olabileceğini göreceksiniz. Dışarıdan bir bakış açısı her zaman iyidir, bu kadar ses geldiğine ve özellikle bazı gruplarda rahatsızlık yaşattığına bakılırsa, Tanju Bey doğru bir şey yapıyor bence, ön yargılı olmadan bekleyin, bugün söylenen
    • Salih4 Temmuz 2020 . 21:50

      Belediyeye geydirenler...Alaattin zamanında Veteriner işl. müdürü kolludemiroğlu vardı. Ona kayseriden gelen bşk. yrd. tokat attı dövdü.O müdür kayseriliye bana iyiki tokat attın.. kendime geldim dedi..bunu biliyormusunuz.
    • Nezih3 Temmuz 2020 . 12:28

      Bir Müdür düşünün sadece hayvansever diye ataması yapılmaya çalışılan! Daha makama oturmadan çakalları mekana gelen! Talimat ile can tedavisi veteriner kliniğinde yaptırılan şov. nereye kadar susayım?
    • Ahmet3 Temmuz 2020 . 11:38

      Sn. Başkanın emekli vekil maaşını neden gündeme getirmiyorsunuz ve emekli vekil maaşı alan Tanju ve Fatihin peşinde neden koşuyor bu ahali? Bunları yazın bunları. AKP kadın kolları başkanına ödenen maaş, Serkan'a 6 yerden maaş ödemeleri geri alındı mı veya suç duyurusunda bulunup yargıya taşındı mı? Bunları belediye kendisi açıklamadı mı? Anlayın artık Ülkemde siyaset Millet için değil rant için yapılıyor. Ha ondan, ha bundan.
    • Adem3 Temmuz 2020 . 10:23

      "Liyakata falan gerek yok! CHP den olsun, çamurdan olsun" kafası...!
    • dede3 Temmuz 2020 . 01:25

      cabbar amca ben Alessandra Ambrosio ile podyuma çıktım, yetmedi 2 onüverstr! bitirdim,bi kartcızıt bulamadım ki torpilim olsun işe gireyim.. karıştırmadım bilerek yazdım,bir müdür var üst katta reisin odasına yakın yanına torpilsiz vardın mı sen daha konuşmadan ''işim var demogoji yapma,, diyen, al birini şeyet öbürüne boluluya layık millete trol diyenler 10. yıl marşıyla makrube sofrasından çilingir sofrasına...atımı ver atımı....sahi imar arşivi ne oldu?
    • Ayşe2 Temmuz 2020 . 22:26

      Aladdinden sonra büyük umutlarla gelen tanju başkan resmen hata üstüne hata yapıyor yapmak tan cok bozuyor el attığı bütün işleri berbat ediyor bizlerin güvenini kaybediyor Bolu yu mahvediyor resmen bu olaydada ilk başta görevden aldığı veteriner işleri müdürü bir hataydı şimdide soruşturmadan işçilerin hatalarını ağır bir şekilde mğdüre ödettiryo sırf kendine laf gelmesin diye,şimdide alakasız bir şahsı müdür yaparak ne kadar acemi ,yönetim ve idari kadro
    • Bolum2 Temmuz 2020 . 19:23

      TANJU ÖZCAN neden bu kadar hata yapıyor?
    • naz2 Temmuz 2020 . 18:34

      utanmadan hayvanseversınız sız niye ılgılenmedını dıyen bask. yard. var. beledıyecı biz miyiz acaba. :))
    • engin 2 Temmuz 2020 . 18:32

      LİYAKAT çok önemli gerçekten ama bilgili kültürlü insanların anlayacağı bir terim.Bu dediğiniz son 15 sene içinde hiç uygulanmıyor.İlk geldiğinde sayın başkan en yakınındaki elemanı nereye oturtdu ne görevi verdi,kişilik olarak kasdetmiyorum ancak o görev için uygunmuydu takdir bolu halkının zamanı geldiğimde sandıkta kararını verecektir.
    • Cabbar Candemir2 Temmuz 2020 . 17:52

      Dedeciğim herhalde bir karışıklık yaşıyosun. Önce mankenlik yapan Müdür değil. Eski başkanın bir çok yetki verdiği, şimdiki başkanın da ödüllendirdiği "Başkan Yardımcısı" kadrosunda. Sen de mankenlik yap, eski bir başkanın referansını al gel ve Başkan Yardımcısı ol. Nasıl kolay mı ? Hem CHP de kadro yok ki eskiden cemaat toplantılarına katıldığı iddia edilenler şimdi çok kıymetli imiş...........yaaaaa