BolununSesi, Bolu Halkı'nın vicdanının sesidir

Sorumluluk almayan ve çözüm üretemeyen idareciler !     

Sorumluluk almayan ve çözüm üretemeyen idareciler !     
    20 Haziran 2020

    Sorumluluk almayan ve çözüm üretemeyen idareciler ! Çocuk bu, ...

    Sorumluluk almayan ve çözüm üretemeyen idareciler !     

          Sorumluluk almayan ve çözüm üretemeyen idareciler !         Çocuk bu, insanlık hali, hayatında ilk defa önemli bir sınava girecek heyecandan kimliğini yanına almadan evden çıkmış sınava gelmiş.

            Sınav yerinde görevli koca koca adamlar sözde idareciler ve yöneticiler!

            Sizler nasıl idareci yönetici oldunuz?

            Sorumululuk alarak, inisiyatif kullanmayı öğretmediler mi size?

            Avrupa'da kişinin beyanı esas alınır.

            Kişinin aslı ve gerçeği canlı olarak karşınızdadır.  

            Günümüzde sahte kimlikle dolaşan binlerce insan olduğu ve yine binlerce yabancı uyruklunun hiç kimliği olmadan ülkede cirit attığı bilinip dururken, kişinin size gösterdiği kimliğin gerçek olup olmadığını nereden bileceksiniz? 

            Çocuğun adını soyadını alırsın, iki şahitle bir tutanak düzenleyip, kimliği daha sonra getirilmek üzere çocuğu sınava alırsın. 

            Siz ne yapmışsınız; 

            Çocuğu bir otomobile bindirip evine göndermişsiniz. Çocuğun sınav heyecanına kat be kat aksiyon katmışsınız. Olmadı Nüfus Müdürlüğü'ne göndermişsiniz. O çocuk sınava yetişmiş ve girebilmiş olsa bile, bu yaşta bu kadar heyecan ve aksiyon yaşadıktan sonra, sınavda başarılı olması mümkün mü?

           Peki şimdi basit bir kimlik unutma yüzünden sınava giremeyen bu çocuğun psikolojisi ne olacak? 

           Koca koca yetkili ve etkili adamlar bu kadar basit bir konuda mevzuata takılıp kalıyor ve çözüm üretemiyorlarsa, onların yöneticiliklerine yazıklar olsun diyoruz!  

          Bahse konu olay;          

          Kimliğini unutan çocuk sınava giremedi       

          Bolu il genelinde bulunan 70 okulda 4 bin 700 öğrenci Liselere Giriş Sınavı (LGS) için sabah saatlerinde sınava girecekleri okullara geldi. Okul yetkilileri ve güvenlik güçleri tarafından okul girişinde karşılanan öğrenciler el dezenfektanları yapılarak ve maske dağıtılarak sınav salonlarına yerleştirildi. Okul müdürünün çabası yetersiz kaldı Sınava girmek için 50. Yıl İlköğretim Okulu’na gelen bir öğrenci, içeride yapılan kontrollerde kimliğinin olmadığını farketti. Öğrencinin durumu okul yetkililerine söylemesi üzerine küçük çocuk bir otomobile bindirilerek kimliğini alması için evine gönderildi. Evine giden öğrenci anne ve babasının işe gittikleri için evde olmamaları üzerine tekrar okula döndü. Öğrencinin sınava girmesi için elinden geleni yapan okul müdürü, çocuğun geçici kimlik çıkartması için Nüfus Müdürlüğü’ne gönderdi. Sınava girebilmesi için son 15 dakika içinde Nüfus Müdürlüğü'ne gönderilen öğrenci tüm çabalara rağmen sınava yetişemedi.

    • rıza27 Haziran 2020 . 15:36

      sorumluluk bu yaşta başlar
    • Boluda öğrenci26 Haziran 2020 . 20:15

      Birine bu insiyatifi yapsa ardı arkası kesilmiycrk senelerdir bu durumu yaşıyanlarında hakkına giricekler gisin o cocugun anne babasından hesap sorun gereksiz bir metin
    • karalök22 Haziran 2020 . 19:24

      e okul sisteminde öğrencilerin kimlik bilgileri var.
    • karalök22 Haziran 2020 . 19:16

      Sınav giriş belgeleri resimli.Kimliği olmasa bile okulun öğretmenleri ve idarecileri kimlikteki resme bakarak aynı çocuk olduğunu teyit eder sorunu çözebilirlerdi.
    • vatandaş 22 Haziran 2020 . 12:43

      Bu habere göre okul yönetimi sınavı doğru uygulamış ve kanunlar çerçevesinde yapılması gereken ne varsa yapmış.Eğer bu öğrenci kimliksiz sınava alınsaydı bakanlık anında soruşturma açar ve bu sefer de buradan niye bu öğrenciyi sınava kimliksiz alıyorsun derdik.Bu ülkede bu şartlarda idarecilik yapmak gerçekten çok zor.Ülkemizdeki kutuplaşma malesef kuralları uygulayan işini iyi yapmaya çalışan kim olursa olsun açımasızca eleştirilmesine sebeb oluyor.
    • tarık akça22 Haziran 2020 . 10:07

      şu ülkede kaç tane anne baba sorumluluğunu biliyor, koca koca insanlar hata yapıyor unutuyor önemli şeyleri, çocok bu kardeşim kendi evladında olmasa o da bizim çocuğumuz yazık o yöneticilere ayıp ayıp çook yazık insanlık ölmüş burdan öyle şeyler yazardım ki siz anlayın yazdım sayın..
    • sosyalist vatandaş21 Haziran 2020 . 19:35

      bolunun sesi bu haberin bolu ya ne faydası var?yazdıklarınızı okudum adamlar işlerini doğru yapmışlar.benim bildiğim sınavın kuralları bakanlık tarafından belirleniyor.okulun ve yönetimin bu sorun karşısındaki tutumu sınav kurallarına göre doğru gözüküyor.Okul yönetimi kurallar çerçevesinde her şeyi yapmış. İnisiyatif alınmalı demişsiniz bu çocuk şayet sizin dediğiniz gibi kimliksiz alınsaydı ve bunu gören diğer öğrenciler bunu akşam velilerine söy
    • Abara gubara21 Haziran 2020 . 15:50

      Çocuğun hayatındaki en önemli sınav, üniversite sınavının tekrarı var, bunun yok, anne baba hazırlık yapmamış, çocuk sallamamış , suçlu öğretmen ve idare, yok böyle birşey, böyle habercilik olmaz
    • Sorumlu davranılsa21 Haziran 2020 . 15:12

      Herkes sorumsuz davransın sorun çıkarsın, birileri de çözüm bulmaya çalışsın. Sizin dünya görüşünüz bu olabilir. Kendi üzerine düşeni yapması gerekenler düşüncesiz. Bina girişinde polis ve gözetmen öğretmenin kimlik kontrolü varken okul müdürü daha ne yapacak. Mesleğini riske mi atacak sınav yönetmeliğini es geçip. Fazlasıyla sorumluluk almış okul müdürü, fazlasıyla.
    • Lütfenokuyun 21 Haziran 2020 . 13:42

      Sınava kimliksiz girilmez. Kimliği olmayan bir öğrenciyi müdür kendi oğlumda olsa sınava alma yetkisi yoktur. Esnetilecek ya da insiyatif kullanılacak bir kural değildir bu özellikle 15 temmuzdan sonra. Yoksa müdürden öğretmenine herkes soruşturma geçirir kesin ceza aldılar ve fetöcü damgası yerler en baştada gazeteciler tefe koyar. Sorumlu iki kişi var bu çocuğun anası ve babası.
    • Eğitici21 Haziran 2020 . 12:10

      Eski idareciyim e okuldan nufus kayıt örneği alınıyordu benim zamanımda
    • Toklu21 Haziran 2020 . 11:14

      Kendi okulunda sınava giren bir öğrenciyi, yanında kimliği olmadığı için tanımıyormuş gibi davranmak tam bir ahmaklıktır. O okulda o çocuğun tüm kimlik bilgileri de var olduğu halde sorumluluk alamayan ey yöneticiler... O çocuğu bu şekilde haber yaptırarak ona ne kadar zarar verdiğinizin farkında mısınız? Arkadaşları onu artık kimliğini unutan çocuk olarak parmakla gösterecek. Oturduğunuz koltuklarınızı dolduramıyorsunuz...
    • emekli eğitimci21 Haziran 2020 . 10:41

      Aile ve cocuk unuttu yada ilgilenmedi diyelim.çocuk okulun öğrencisi değil mi yöneticiler çocuğu tanıyor. okuldan öğrenci belgesi çıkartılsaydı. kanunlar ve kurallar insan yararına uygulanır. orada milli eğitim yöneticileri yok muydu , çocuğa bir esneklik düşünemediler mi? çocuk için yıllar boyu sürecek kötü bir anı olacak bu anıda sizlerinde payı olacak.
    • Vatandaş21 Haziran 2020 . 02:20

      Bu ne şimdi,kural kuraldır. Annesi,babası ve çocuk aksamdan lazım olan şeyleri hazırlamasın. Sonra da idareciler mecbur olmadığı halde o kadar çabalasın gene de suçlu onlar olsun. Pes yani
    • murat20 Haziran 2020 . 23:45

      Lütfen böyle bir haber mi olur? Sokaklarda sahte kimlikle dolaşanlar varmışşşş!!! Yanlıştan yola çıkıp doğruyu bulamayacağınızı bilmiyormusunuz? Kuralları kime göre neye göre esnetelim? İsterseniz onlarıda yazın bi daha ki sınavda o hataya düşmesin yöneticiler.. Örnek verdiğiniz Avrupalıların ne yazıkki verdiği sözlerin beyanlarının geçerli olması ama biz müslüman bir ülkede daha geçer akçe olduğu için olabilirmi? Bir de Avrupa da hiç bir gazete bu
    • Ertan20 Haziran 2020 . 23:15

      Bu çocuğun yaptığı unutkanlık filan değil, resmen umursamamazlık. Adam bir gece önceden bütün belgelerini hazırlar, bir köşeye bırakır. Kendine bile saygısı yok demek ki. Artık seneye sınava girersin. Müdürü de tebrik ederim, iyi uğraşmış. Herkes o kadar çabalamaz.
    • Koray20 Haziran 2020 . 22:15

      Bu nasıl bir manşet. Böyle habercilik olmaz arkadaş. Sınava giriş kurallarını okul idarecileri belirlemiyor. Milli eğitim bakanlığı belirliyor ve kimliksiz hiç bir öğrenci sınava alınmayacaktır diyor. Benim de çocuğum sınava girdi, inanın ogretmenlerimiz neredeyse 1 aydır uyarıyorlar. Tabi ki bu yavrumuzunda günahı yok, buradaki suç ebeveynlerde.
    • ziyaretçi20 Haziran 2020 . 21:44

      unutkanlık allah vergisi bir durum değilmi insan unutkan olabilir unutkan olan bir birey sınava girmekle nasıl başkalarının haklarını ezerki unutmuş olabilir çocuk sonuçta
    • Bolulu20 Haziran 2020 . 21:28

      Saçma sapan işler. Nüfus cüzdanında resim bile yoktur ki. Çocuk bu çocuk.
    • Cöle20 Haziran 2020 . 20:34

      Ki benim bildiğim kendi okul ve sınıfında sınava girdi bu öğrenciler..
    • Doğrucu Davut20 Haziran 2020 . 19:44

      Bir kurumda devleti temsil eden irade devlet adına inisiyatif kullanabilmelidir. Çocuğu sınava al, sınav bittikten kimliğini getirip ispat etsin. Edebiliyorsa sınavınıgeçerli say. Edemiyorsa iptal et. Hele bir de senin kendi okulunun öğrencisi ise daha da vahim! Bu kadar basit. İdareci kanunu değil hukuku tesis etmelidir. Kardeşim ben idareciyim, işimi yaptım diyebilir. İdareci "işi doğru" yapandır. Lider ise "doğru işi" yapandır. Yazık olmuş yavrum!
    • tarçın20 Haziran 2020 . 18:09

      asıl suçlu bu çoçuğun ailesi evraklarını kontrol edip eksiği varmı demeyen ebevyenleri ne ne demeli çoçuğa gelince kimliğini unutacak kadar unutkansa zaten sınava girmesin girmesin ki başkasının hakını ezmesin haber yazıyorsunuz sizde adam gibi haber yapın
    • kurallar20 Haziran 2020 . 17:49

      sorumluluklarını öğrensinler, kimliğine sahip çıksın.
    • Bolulu20 Haziran 2020 . 17:25

      TC numarası oldumu yeterli gelmezmi bu kardeşimizin şimdiye kadar yaptığı emeklerin vebalini kim ödeyecek bu konuda çözüm üretemeyenlere yazıklar olsun