Bayram tebrik ilanlarınızı İNANDIĞINIZ, GÜVENDİĞİNİZ gazetelere veriniz

Dükkan esnafının hakkını kim koruyacak ?

Dükkan esnafının hakkını kim koruyacak ?
    15 Mayıs 2020

    Dükkan esnafının hakkını kim koruyacak ? Dükkan açan esnafın; ...

             Dükkan esnafının hakkını kim koruyacak ?

             Dükkan açan esnafın; kira gideri, elektrik -su parası stopaj vergisi, KDV’si, gelir vergisi ve daha bir çok kalemde gideri vardır.

              Belediyeye iş yeri açma ruhsat harcı yatırır, tabela vergisi verir. katı atık gideri, esnaf odası aidatı derken daha birçok kalem gideri karşıladıktan sonra evine ekmek getirebilmek için en az 12 saat iş yerinde oturup müşteri bekler.

             Burada belediyenin ve esnaf odalarının aldıkları vergi, aidat ve harç bedellerinin karşılığında, yerleşik esnafa verecekleri en asli hizmet görevlerinin başında; esnafın haklarını korumak, onları haksız rekabet ortamları ile baş başa kalmasına meydan vermemek gelir. Önüne gelenin zevkine göre, işine geldiği gibi, seyyar tezgah açmasına izin vermeyecek olan zabıta kuvvetleri, bunun için geniş yetki ile donatılmışlardır.

              Belediyelerin seyyar tezgahların kurulmasına izin verdiği yerler Pazar yerleridir. Pazar yerlerinin dışında kaldırımlara seyyar tezgah açtırmak demek, yerleşik dükkan esnafına karşı haksız rekabet ortamı yaratmak ve bunlara göz yummaktır.

              Belediyelerin ve esnaf odalarının görevi; kendisine vergi, harç ve aidat ödeyen esnafın haklarını korumak, haksız rekabet ortamlarına engel olmak iken, tam aksine belediyeye üç kuruş para verdi diye yaya kaldırımlarının üzerine bu şekilde sergicilere peşkeş çekmek değildir. Yerleşik esnafın haklarını korumak zorundasınız. Bunlara göz yumamazsınız !

              Bu karpuz kamyonu, Bolu'nun her noktasına gitmek isteyen yolcuların otobüs beklediği Merkez otobüs duraklarının bitişiğine, kaldırım üzerine park ederek tezgah açmıştır.   

    • Bolu 1423 Mayıs 2020 . 00:13

      Bolulu esnaf boludan başka ilde tezgah açamaz boluya adapazarı ve düzceden izmitten esnaf boluda tezgah açıyor bolulu uyuma esnafına sahip cık
    • Zam da zam22 Mayıs 2020 . 10:33

      Bolulu ne doğru dedin 5 adet sarımsağa 25 TL dediler dedim bir tane sini çıkar 4 sarımsağa 20 TL para verdim.Hadi karpuz yeme sarımsakta mı yemeyeceğiz.Altın çilek ejderha meyvesi falan alamayacağımıza göre hastalıktan korunmak için sarımsakta mı yemeyelim?
    • bolulu20 Mayıs 2020 . 10:10

      EMEKLİ BELEDİYECİ, utanmadan birde emekli yazmışsın tuzun kuru herhalde 120 tl'ye sarımsak alabiliyorsun sanırsam yorum yaparken azıcıkta beyninizi kulanın tabi oda varsa.
    • ORHAN20 Mayıs 2020 . 10:05

      ey gazete kimden yanasın sen fahiş fiyata sebze, meyveyi satan bakkal,manavdan yanamı yoksa vatandaştan yanamısın? yazık sana gazeteciyim diye haber yapıyosun be bu gazeteyi takip etmeyi bırakıyorum.
    • Engin20 Mayıs 2020 . 01:32

      Doğu illerinden gelip ışıldar elektronik aletler satanlara ne demeli birde zabıta noktasından geçiyor bir allahın kulu sorgulamıyor.
    • Cöle'ye16 Mayıs 2020 . 13:05

      Halka verir talkını, kendi yutar salkımı..!
    • Tamer16 Mayıs 2020 . 12:38

      Bu görüntülere alışkınız! Yaklaşık 7-8 senedir Bolu Halk Eğitim Merkezi'nin önündeki otopark yerinde kışın boş, karpuz ve kavun mevsimi gelince dolu olarak bir kamyonet sürekli park halindeydi. Ortalık çürük kavun karpuz çöpü kokardı, hergün belediyeye şikayet ederdik. Bir muhatap bulup geri dönüş alamazdık. En son kamyonet hurdaya dönüp çürümeye başlayınca kaldırılmıştı. O zaman da esnafın hakkını koruyan yoktu.
    • Cöle16 Mayıs 2020 . 10:39

      Fukara vatandaş. Yarın öbürgün düşer kilosu bir liraya yetmiş kuruşa. Yemiyver şimdi. Ölümüyon karpuzsuzluktan..
    • Çetin Karakan16 Mayıs 2020 . 08:56

      Aday gösterilmeyeceğini bile bile siyasete soyun, sonra da nimetlerinden yararlan. Maliye Belediye ile ortaklaşa takibe alsa altından neler çıkar. Daha önce dokunulmazlığı olduğu söylenen bu kişiler nasıl böyle kollanıp korunuyor ? Ciro yüksek. Vergilendirme götürü............Belediye - Maliye uyuyor mu ?
    • Fukara Vatandaş16 Mayıs 2020 . 02:52

      Karpuzun kilosu 5 TL.. Normal bir karpuz 50-60 TL dükkanlarda.. yazıyı yazan onunda çaresini bulsun bari.. biraz da yoksul vatandaşın hakkını hukukunu koruyun.. onlar nasil yiyecek..?
    • EMEKLİ BELEDİYECİ16 Mayıs 2020 . 02:48

      Sadece bu hizmet yetmez (!) . Ayrıca istisnasız her gün sokaklarımızda ağızlarını bile yormadan kasetle Bangır bangır bağırarak sarımsak ve soğan satışları yapanlar olsa, hatta eskici/hurdacı lar da olsa mükemmel olmaz mı? Çokkk eski bir slogan " Belediye çalışıyor, Bolu güzelleşiyor...