Gazetemiz sadece ve sadece Türkiye Basın Konseyi'ne üyedir

"YHT'de konsensüs sağlanmalı"

"YHT'de konsensüs sağlanmalı"
    23 Şubat 2020

    "YHT'de konsensüs sağlanmalı" Bolu Platformu Başkanı Orhan Uçar, sosyal ...

        "YHT'de konsensüs sağlanmalı"

          Bolu Platformu Başkanı Orhan Uçar, sosyal medya hesabından Yüksek Hızlı Trenle ilgili yaptığı açıklamada; “Bolu için yüzyılın projesi” olarak değerlendirme yaptı ve bu fırsatın kaçırılmaması gerektiğininin önemini belirtirken, nüfusumuzun 3-4 kat artması halinde yaşanacak olumsuzluklarında altını çizdi.   

           "Bolu halkı YHT'ye çekimser"        

            Sosyal Medya hesabından yaptığı paylaşımla, Yüksek Hızlı Tren Hattının Bolu’dan geçmesinin önemine vurgu yapan Bolu Platformu Başkanı Orhan Uçar, açıklamasında şu ifadeleri kullandı; “Yüksek Hızlı Treni destekliyoruz, önemsiyoruz ama projeyi tüm bölgenin siyasi iradesi, kamu kuruluşları ve toplumun tüm kesimleri ile birlikte geniş bir konsensüs içinde planlamak daha yararlı olacaktır düşüncesindeyim. Yüksek Hızlı Tren(YHT)‘in Düzce-Bolu-Gerede hattı, bölgenin geleceği için son derece önemli. Ben bu değerli projeye, ilimize yararları bakımından, “yüz yılın projesi” diyorum. Yüksek Hızlı Tren hattının Bolu üzerinden geçmesi için yoğun çaba harcayan ve bölge kamuoyunu bilgilendiren Sayın Prof. Dr. Ayhan Şamandar’a da çok teşekkür ediyorum.”

           "Nüfusumuzun 3-4 kat artacağına dair söylemler de beni korkutuyor"

            Projeyi tüm bölgenin siyasi iradesi, kamu kuruluşları ve toplumun tüm kesimleri ile birlikte geniş bir konsensüs içinde planlamak daha yararlı olacaktır düşüncesindeyim. Gözlemlerim neticesinde, Bolu Halkı'nın, YTH’nin faydalarının yanında, zararlarının da olabileceği noktasında çekimser olduğunu düşünüyorum. Bolu’dan geçecek hattın teknik yapısı, eğim özelliği ve tarım alanlarından geçip geçmeyeceği gibi hususlar tam yanıt bulabilmiş değil. Bir başka önemli husus da, göç! Prof. Dr. Ayhan hocamızın ve diğer yetkililerin sürekli şehir ve üniversite nüfuslarının üç- dört kat artacağına dair söylemleri, beni korkutuyor. Şu an 170 bin civarında olan Bolu nüfusunun en fazla 250 bin olması ve üniversitemizin öğrenci sayısıyla değil, niteliğiyle anılmasından yanayım. Avrupa'da Bolu ölçeğindeki şehirlerin 30 yıl önceki nüfuslarıyla, şimdiki nüfusları arasında çok az fark olduğunu görüyoruz. Onlar bunu şehir master planıyla koruyorlar. Proje sunumunda bu konu özellikle vurgulanmalı.

           "Bursa’dan daha yaşanmaz bir şehir oluruz"
            Karşıt örneği de ülkemizden verelim. YHT'nin bulunmadığı 2000'li yılların öncesinde Bursa 1 milyon civarında nüfusa sahipken, bugün 3 milyonluk bir şehir. Öncesinde Bolu gibi “Yeşil Bursa” diye anılan şehirde bugün; hava kirliliği, trafik vb gibi olumsuzluklar en üst seviyede problem. Kısacası bugün yaşam kalitesi çok düşük. Bolu'nun yüzölçümü sınırlı, çevresi dağlarla kaplı, hava koridoru yok. Bu nedenle doğamıza ve çevremize sahip çıkmaz isek, Bursa’dan daha yaşanmaz bir şehir oluruz. Yüksek Hızlı Treni destekliyoruz, önemsiyoruz ama projeyi bölgenin tüm siyasi iradesi, kamu kuruluşları ve toplumun tüm kesimleri ile birlikte, ”siyaset üstü” geniş bir konsensüs içinde planlamak daha yararlı olacaktır, düşüncesindeyim.


     

    • Aladağ 27 Şubat 2020 . 08:55

      Devlet baba iligimizi kuruttu, bitirdi bizi. Topladığı tüm vergi, harç, ceza yetmiyor, yetmez. Para benden, ama paranın nereye gittiğine ben karar veremiyorum. Vatandaş olarak verdiğim verginin nereye harcanacagina karar veremiyorum. Devlet benden topladığı parayla bana değil suriyede libyada maceralara giriyor. 17 yılda özelleştirme, toplanan vergilerle devletin kasasına giren paranın haddi hesabı yok. Ama ortada icraat yok. Bolulular da hızlı tren derdinde. Geçiniz efendim
    • Refet GUCLU25 Şubat 2020 . 11:32

      Bizde güç yok bi tren hattını yapacak ama, dolaşıyolar ortada yalancı pehlivan gibi.. Bizim de kızdığımız bu ..!!!!
    • Seyfi Cevik25 Şubat 2020 . 00:46

      Sayin Guclu bu dedikleriniz ekonomik GUCLE ilgili.Ulkemuzin 450 milyar dolar borcu var.Cografyamiz kan golu.Sayin hoca ciddi bir calisma yapmis.Projeyi hazirlarken FINANSAL ayaginin gorusmelerini yapmamasi mumkun degil.Siz cuval dolusu para verip Abant'taki veya Kayak merkezlerindeki otellerde kalanlarin bu trene binip Bolu'ya gelip Garda dolmusa binip otellere gidecegine inaniyormusunuz.?Sayin hocalar onumuzdeki gunlerde bu projenin Finansal ayagini(uluslar arasi firmalari)bizimle payla
    • Seyfi cevik24 Şubat 2020 . 18:25

      Ik,topladik,cikardik mantigiyla bu isler olmaz diye dusunuyorum.!
    • Refet GUCLU24 Şubat 2020 . 17:24

      "LÜKSEMBURG'DA TREN, TRANMVAY VE OTOBÜS ÜCRETSİZ OLUYOR".. Sayın Seyfi ÇEVİK; Sosyal devlet görünüz.. Haber linki: https://indigodergisi.com/2020/02/luksemburg-tren-tramvay-otobus-ucretsiz/?fbclid=IwAR1H8CoXVem2QKy8Px4idnTs3qeluZ-zcBgxVdJqxjHpAeYrOjGCMdiFtmE
    • seyfi ÇEVİK24 Şubat 2020 . 16:53

      ık,topladık,çıkardık mantığıyla bu işler olmaz diye düşünüyorum.!
    • Refet GUCLU24 Şubat 2020 . 16:48

      Sayın Seyfi ÇEVİK.!. Niye devlet imkanlarıyla yapılamıyormuş..! AKP Hükümeti İstediğinde tak diye 40-50 milyar doları Suriyeliler için bulabiliyor.. Yada köprü otoyollara, geçenin-geçmeyenin cebinden ödenen Milyarlarca doları..Saraylara harcanan Milyarları.! Sonuçta kimse sadaka istemiyor.. Bolulular olarak ödenen vergilerimizle insanca bir ulaşım hakkı... Devlet bunu sağlamak zorunda değilmidir..? Siz de hala, sanki bu para babanızın cebinden çıkacakmış muamele
    • Seyfi ÇEVİK24 Şubat 2020 . 16:26

      Ayhan hocamızın bu projenizin DEVLET imkanlarimizla yapilmasi mumkun degil. En az 5 yıl sürecek inşaat süresinden sonra kendisini 15 yilda amorti edecek projeye köprü,altgeçit,havaalanı,otoyollar gibi GELIR TAAHHUDU bulunmadan bu projeye kimse girmez. Sayın hocamız bu projeyi hazırlarken proje paydaşlarını ve projeyi hazırlarken ulusal ve uluslar arası görüşme yaptığı kişi,kurum ve kuruluşlarıda bizlerle paylaşmalıdır(FİNANSAL AYAĞI).İşte biz,ben böldük ,çarpt
    • berk24 Şubat 2020 . 10:05

      Köy aklıyla düşünen il Bolu. İki tuzu kurunun rahatı bozulacak endişesi var,birçok sektörde kurdukları kartellerin bozulabileceği endişesi var,ulaşım tekelinin kırılacağı endişesi var. Hızlı tren zannedersin ki birilerinin rahatının rantının keyfinin ortasından geçecek. Hani ulaşım medeniyetti...Gelsin tren gelsin köprübaşalarını tutmuş tuzu kuruları biraz üzsün
    • Taner Ehil24 Şubat 2020 . 01:26

      "Küçük-Şirin Bolu" ne kadarda cezbediyor tuzukuru Kaymak tabakayı. Altında son model araba tabii hoşuna gider küçük-şirin Bolu. Oysa gariban askari ucretli Bolulunun, yada meteliksiz Öğrencinin halini soran varmı.! Tren hem ucuz, hemde hızlı ve hemde en çağdaş ulaşım aracıdır. Çevre-doğa diye tutturmuş birileri, boş laflar bunlar. Sanki birileri gelip alıp götürecek bunları. Aksine günübirlik Turizme de katkısı olacak Trenin. Esnaf kazanacak, dargelirli kazanac
    • Bolulu23 Şubat 2020 . 22:51

      Bolu Ankara'ya 1,5 saat istanbul2 a' 3 saat doğa katliamı ayrıca nufusun artması bolu' hiç uygun olmayan durumlar.Bolu şirin bolu olarak kalmalı sakin şehir üniversite şehri kültür merkezi olmalı
    • Çilekeş Emekli23 Şubat 2020 . 11:55

      Önce bi Merdümeni yapın..
    • Habib DOĞRU23 Şubat 2020 . 11:54

      Bu Tren projesini'nde komplo teoricileri, neden hemen detaylarda yada çıkarlarda buluşuyor.. Öncelikle ve temel olarak, bunu hızlı "ULAŞIM" açısından değerlendirmek gerekir.. İnsanların en temel bu hakkını, neden "ipe su serecek" kıvama getiryorlar anlamak güç.. Ayrıca Bolu'yu Bursa ile kıyaslamak da cok Objektif bulmuyorum.. Keza farklı kriterleri var bu iki şehrin.. 1 saatte ANKARA'dasınız, 2 saatte İSTANBUL'da.. Bu kadar basit..!!!
    • Ender Balcı 23 Şubat 2020 . 11:10

      Bolu hep söylendiği gibi bir turizm şehri olabilseydi, dağı taşı ağaçlar kesilip üç kuruş için çölleştirilmeseydi , yht ekonomiye katkı yapardı. Gün turizmi canlanırdı . Bugünkü rant yönetim anlayışı ile yap işlet devret , çevrenin ve tarım alanlarının daha da tahrip edilmesi sonucunu yaratması şaşırtmaz . E 5 ten gölcük tarafı dağlara bakın tahribatı görün , önlem alın sonra yht düşünün .
    • özata23 Şubat 2020 . 11:01

      Yht kulağımıza gayet hoş geliyor, anacak artılar ve eksiler iyi hesap edilmeli, öncelikle bolu dışarıdan daha ne kadar göç alabilir? Yht yatırım masraflarını kurtarır mı ne dersiniz.
    • Murat Yapıcı23 Şubat 2020 . 10:25

      Son zamanlarda bazı gelişmeler bana " iflas eden yahudi kapıyı camı boyarmış " özdeyişini hatırlatıyor.
    • oblektif23 Şubat 2020 . 09:01

      YHT İLE ŞİMDİ 3,5 GÜN OLAN ÜNİVBERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOLU DAKİ KALIŞ SÜRESİ 4,5 MU OLUR 2,5 MU OLUR İYİ HESAP EDİLMELİ. GERÇEKTEN BOLUNUN DOĞASINI DÜŞÜNÜYORSANIZ OTOBANMDAN GNEY E BAKIN DAĞLAR GİDİYOR. ÇİMENTO FABRİKASI ODUĞU SÜRECEDE GİDECEK SAYGILARIMLA