Olsun be aldırma Yaradan yardır... Sanma ki zalimin ettiği kârdır... Mazlumun ahı indirir şâhı... ELBETTE HERŞEYİN BİR VAKTİ VARDIR... (Yunus Emre)

Geri dönüşümlü yeni çöp uygulaması

Geri dönüşümlü yeni çöp uygulaması
    29 Ocak 2012
    Geri dönüşümlü yeni çöp uygulamasıGeri dönüşümlü yeni çöp uygulaması

         Bolu Belediyesi geri dönüşüm projesi dediği yeni çöp toplama uygulamasından çok çirkin bir çöp manzarası.

         Yer Kalıcı Konutlar.

         Yeni projeye göre yiyecek atıkları, kağıt havlu, tuvalet kağıdı, peçete, mendil, çocuk bezi ve benzeri atıklar yeşil renkli varillere, karton, kağıt, plastik, metal, cam ve bunun gibi geri dönüşümü olan atıklar da mavi renkli varillere konulacaktı.

         Kalıcı Konuklardaki bu çöp manzarasına bakıldığında, yeşili mavisi hepsi birbirine girdiği gibi, varillerden dolup taşan çöpler ayrı bir rek cümbüşü içersind, çok çirkin bir çöp manzarası oluşturmuş durumda.

    • cetin cortenlioglu3 Şubat 2012 . 03:41

      oyunu yanlis yerlere veripte basimiza boyle super baskanlarin secilmesine sebeb olan bolunun  birkisim halki:yanlis oy kullananlarin mahserde iki elim yakalarinda bolunun tarihinde boyle basiretsizliklerle karsilasmamistir. buna sebebte yanlis oy kullananlardir.
    • Ugur S2 Şubat 2012 . 23:10

      ana cevap veren ama ismini aciklamadan cekinen vatandasa;
      Ben uzayda degil,ben gercek ve reel hayatta yasiyorum.Vergi vermezsin demem size dokunmus olmaliki bana cevap verme zorunlugu duymusunuz.Türkiyede asgari ücret gösterek üstün maas alan cok kisi var.Vergi ödemeye cekinen bircok kisi var,vergi öderken bircok kisi var.yni siz gibi,faturalarda vergilere degilde usulsüz alinan paralara laf yetistirseniz size hak verebilirdim.Ben parti tutan biri degilim,ben haksizliga gelemeyen biriyim.Buradaki bircok tepki haksiz yere yapiliyor,önce kendi evimizin önünü süpürmemiz lazim.uba,Merdiven,Meydana tepki az ama cöp kutularina tepki var.Vah vah.Halk olarak biraz daha ekmek yememiz lazim.Elestiriyi dogru yere yapmamiz lazim.
    • necati sevinc2 Şubat 2012 . 18:48

      oguz akay isimli beyefendiye sözüm oki kimin nekadar bilgili oldunu tartismak istemiyorum önce almanyadaki geri dönüsüm sisteminin nasil isledigini arastirmasini isterim daha sonra yorum yapmasini dilerim isi fasiste koministe yuklemek bence tamamen ard niyetten baska bir dusunce de degildir tekrar ediyorum baskan bey olmak uzere herkesin cok iyi bilgilendirilmesi gerekir e-mail adresini yazda almanyadaki cop bidonlarimin sekillerini gondereyim halkda bu kafa olursa birak o sizin bahsettginiz conteyner her binanin onune copluk acmamiz gerekir saygilar
    • OĞUZ AKAY2 Şubat 2012 . 11:37

      SAYIN NECATİ SEVİNÇ SİZİ TEBRİK EDİYORUM BAYAĞI BİLİNÇLİ BİR YORUM YAPMIŞINIZ.BİGİLENDİRMESİ GEREKEN KİŞİNİN ÖNCE KENDİ BİLGİLİ OLMASI LAZIM.SİTELERE APARTMANLARA VERİLEN BU KOVALAR ANCA EVLERDE KULLANILIR.NEREYE GİDERSENİZ GİDİN BÜYÜK KONTEYNIRLARLA TOPLANIR.GERİ KALMIŞ TOPLUMLARIN UYGULADIĞI GİBİ KENDİ HATALARINDAN BAŞKALARINI CEZALANDIRMAK MÜSLÜMANLIĞA VE İNSANLIĞA YAKIŞMAZ.FAŞİST VE KOMİNİST TOPLUMLARDA HERŞEYE CEZA VARDIR.BİR İŞİ YAPARKEN BEN NE YAPIYORUM DİYE DÜŞÜNMEK LAZIM.SİZE ALMANYA BİRŞEYLER ÖĞRETMEMİŞ,BOŞA YAŞAMIŞINIZ.SAYGILAR
    • Boşver2 Şubat 2012 . 11:35

      Çöp olayı gönül,kültür işidir.Uygulama güzel,fakat eksik.3-4 ay önceden Bolulular eğitilmeli,mahalle mahalle uygulama anlatılmalı,yerel tv,gazetelerden konu özetle anlatılmalıydı. Eğer çöp kutuları belediye tarafından bedava dağıtılsa inanın herkes bedava diye başka amaçlı kullanırdı. Belki konut başına zimmetlenebilirdi. üzerinede sökülemiyecek bir numara basılırsa ve kimse başkasınınkini kullanamaz.(Kullanana Ceza uygulaması).Sonuç olarak geri dönüşüm malzemelerinin ön ayırmayla bırakılması ülke ekonomisi açısından büyük bir kazanç. Almanyada kesinlikle gazete,dergi ve kitap atamazsınız. Bina içinde kutular vardır, buraya bırakılır bina içinde diğer konutlarda bunları okusun diye. Büyük kalemleri para ödeyerek geri-dönüşüm firmaları alır.
    • necati sevinc2 Şubat 2012 . 07:54

      bilncsizce yorum yapanlara sòzüm oki ben sahsen senelerdir almanya da yasayan bir bololu olarak diyorumki baskanin yapmak istedigi cok dogru fakat yetersiz kendisi halkimizi biraz daha genis bilgilendirmesi gerekir ve agir ceza uygulamasi gerekir.
    • Aydın Aydın1 Şubat 2012 . 11:20

      Bolu halkının bir an önce bu başkandan kurtulması gerekiyor. Adam bir şeyi başardı; başkanlığı döneminde Bolu'yu kasaba görünümüne kavuşturmayı başardı. Bir çok il müthiş gelişmeler gösterirken, biz yollarımızı ve kaldırımlarımızı bile kaybettik. Bolu basını ve Bolu halkı başkana gereken tepkiyi göstermiyor. Yollar defalarca kazıldı. Perişan olduk. Ama elektrik telleri hala yer altına alınmadı. Bizler böyle bir başkan istemiyoruz. Çöp, yol, kaldırım, meydanın kapatılması gibi konular başkanın sınıfta kaldığını gösteriyor.
    • Cafer ersöz1 Şubat 2012 . 10:02

      Ben böylesine aciz bir başkanı daha önce ne gördüm ne de bundan sonra görebileceğimi düşünüyorum.İki dönemdir belediye başkanı, her hangi bir konu hakkında kaç defa birbirinin tam tersi karar aldı sayısını unuttum.Bu adama iyi niyetli demek insanların aklına hakaret olur.Yani aldığı geçmiş kararları uçuca ekleyip video yapsan komik paylaşımlar alanında tık rekoru kırar.
    • uğur s' ye cevap1 Şubat 2012 . 09:18

      ver gi vermezsin derken neyi kastediyorsun uğur. elektirik faturasında vergi,su faturasında vergi,doğalgaz faturasında vergi,telefon faturasında vergi,benzin alırken vergi herşeydi vergi. sen uzaydamı yaşıyosun. yoksa şirketin vardı kdv den mi yararlanıyorsun!!!!!
    • Y.U.31 Ocak 2012 . 13:16

      Şehir dışından izlediğim BOLU haberleri ile hergün daha da rezilleşen, yerel gazetelerin dışında bile gündem yaratabilecek haberlerin çıktığı bir il olduğumuzu görüyorum. Sanırım şehri tanıtmak için "Rezil Bolu" diye bi proje var ve bunun için de Belediye Reisinin dahiyane fikirleri kullanılıyor.
    • Ugur S31 Ocak 2012 . 05:33

      Rant falan yok cöp kutularinda.Tamamen kullanmasini bilmeyenler burada laf yetistirmeye kalkiyor.
      Ayir abi cöpünü,cikar sokaga yolun kenarina tembellik yapma.
      Mavi Bidonlar yetersiz,yani kagit bidonlari yetersiz kaliyor.Onlarin yerine bellirli yerlere sadece kagit atiklari icin büyük konteyneler yerlestirilebilirdi.Kagit kokmaz bisey olmazdi bi hafta beklese.
      Ama diger konularda millet haksiz,eger kurala uyan olursa hic ama hic problem kalmaz.Türk vatandasim benim biraz duyarli ol,vergi vermezsin ama lüks hayat istersin.
    • alp31 Ocak 2012 . 02:38

      farklı bidonlarda toplayıp ayırmak güzel ama vatandaşımız bunu anlamıyor.her şeyi her yere atıyor.para alınması yanlış.çöpler sabah ve akşam saatlerinde belli saat aralıklarında düzenli alınırsa ,herkes te saatinde atarsa sorun kalmaz.
    • vergimi ödüyorum31 Ocak 2012 . 00:44

      ben böyle bir saçmalık görmedim sanki bolu çok düzenli bütün sorunları halledilmiş yolları güzel yeraltı kazı işleri bitmiş iş çöp bidonlarına gelmiş yaa önce sen bir alt yapını bitir ondan sonra bunlara giriş bidonlarıda parayla satıp rant sağlamayınn kimin cebine paraların aktığı yakında ortaya çıkar. yazık bu vatandaşa çektirdiğiniz çilee yazıkkk koltuk sevdası yüzünden şu bolunun düştüğü duruma bak yazıklar olsunn.....
    • S.A30 Ocak 2012 . 23:31

      Alaattin bey dahiyane fikrinize, bakın.. Nasıl ama.. ''Şahane''.. Boluyu zaten ..k götürüyor. İleride yüzeceğiz.

      Kafanız Hayrolsun.
    • cansu koç30 Ocak 2012 . 16:14

      Önce yollara taş döşendi,dubalar şimdi de çöp konteynırı.Acaba sırada hangisi var?
    • El İnsaf30 Ocak 2012 . 12:55

      Niye Karaçayır Sümer Aktaş ve bir çok mahallede bu tür görüntüler yok iken Kalıcı Konutlarda var.Düzenli ve gününde atılsa çöpler bu tür pislikler olmaz.Herşey belediyede değil birazda kendinizde arayın.Siz belediyeye yardımcı olmazsanız daha çook böyle gürüntülere şahit olursunuz.Bidonla rantla alakalı bisey değğil.Yurtdışına gidenler bilir öçevreye ne kadar özen gözterdiklerini ama biz daha kendimizi eğitememişizki !!
    • İskender30 Ocak 2012 . 09:36

      kesinlikle çok kötü ve başarısız bir uygulama...benim oturduğum sitede  her blok un önüne ikişer adet çöp konteynırı yerleştirdiler.çöp toplama günleri konteynırları yol kenarına çıkarmamız isteniyor,hadi ben çıkarıyorum ama diğer bloklarda çıkarmayanlar var,çöpler yığıldı.çöpleri toplayan arkadaşlarda yolun kenarına çıkarmıyoruz diye görseler dahi almıyorlar.eski sistem bundan kat kat daha iyiydi.bide bunun yazı var.ortalık çöp kokusundan geçilmez artık.yandık ki ne yandık....
    • konteynır alamayangiller30 Ocak 2012 . 09:35

      Arkadaşlar tam 3 hafta oldu konteynıra başvuralı..
      Önceleri 3 hafta içinde teslim ediyoruz deniyordu..
      Şimdi ellerinde bitmiş en az 2 hafta daha yokmuş..
      Bizler çöpleri evde biriktirip, Televizyonlardaki gibi
      Çöp Ev yapacakmışız..
      Belediyemiz hizmette sınır tanımıyor..
      Bazen Başkanımızın röpörtajlarını okuyorum;
      Gerçekten iyi niyetle Bolu için birşeyler yapmaya çalışıyor diyorum ama işte bakın olmuyor yani ortada hep birşeyler eksik..
      Yahu Bi bakalım Ankarada Eskişehir de modern belediyecilik anlayışı olan illerde durumlar nasıl..Başkan/Parti/Meclis kim hangi partiden olursa olsun..Lütfen hep birlikte Bolu'yu yaşanılabilir bir hale getirelim..İnat/Kavga/Ben bilirimcilikle değil..Uzlaşı ve Vizyonla..
      Bilg.
    • Rektör vv30 Ocak 2012 . 00:01

      ne kadar slk ca bir fikirdir ya bolunun cöpü 3günde bir alınıröı avrupada şehirler 20 30bin kişlik yunansitanın nufusu 7milyon. bolu ise 200bin kova satmak için iyi bir cözüm
    • nejdet uçak29 Ocak 2012 . 23:01

      her blok 2.3 bidon satın aldıgını var sayarsak.BU RANT TAN KİM KÖŞEYİ DÖNDÜ ACABA.
    • cevahir29 Ocak 2012 . 20:12

      yiyecek atıklarıyla tuvalet atıkları aynı kovaya konulur mu?