Olsun be aldırma Yaradan yardır... Sanma ki zalimin ettiği kârdır... Mazlumun ahı indirir şâhı... ELBETTE HERŞEYİN BİR VAKTİ VARDIR... (Yunus Emre)

1967 yılında 23 Nisan böyle coşkulu kutlanıyormuş!

1967 yılında 23 Nisan böyle coşkulu kutlanıyormuş!
    22 Nisan 2019

    1967 yılından süper bir video görüntüsü İzlemek için aşağıdaki ...

    1967 yılında 23 Nisan böyle coşkulu kutlanıyormuş!

       

       

    Bolu 1967 yılından süper bir video görüntüsü 

         İzlemek için linke tıklayın


          Videonun yüksek çözünürlüklü orjinalini almak isteyenler 532 257 25 79 nolu telefondan talep edebilirler.     

           Bu yılki 23 Nisan kutlamaları ile ilgili programı, Valiliğin ve Milli Eğitim Müdürlüğü'nün resmi internet sitelerinde aradık ama maalesef bulamadık.  

           Madem öyle buyrun size 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı 52 yıl önce nasıl coşkuyla kutlanıyormuş bir görün istedik.

            Bolu'da böyle bir bayramı kaç kişi hatırlar bilinmez. Bilinen ve görünen bir gerçek varsa, son yıllarda böylesine coşkulu ve renkli bir milli bayram kutlamadığımızdır.     
             BolununSesi Gazetesi olarak, 52 yıl önceki bir 23 Nisan Bayramı videosunu (filmini) izleme imkanı sunanlara Bolu halkı adına teşekkür ediyoruz.       

          1967 yılının 23 Nisan Bayramı'nda çekilmiş olan bu video, 6 Aralık 2017 tarihinde Youtube'a Baha Bal isimli bir kişi tarafından; [Bolu'da 23 Nisan Töreni 1967] Yapımcı: MEB Film-Radyo-Televizyon ile Eğitim Merkezi Yapım Yılı: [1967] bilgisi ile yüklenmiş. 
          Görüntülerde o yıllardaki öğretmenler ve öğrenciler gayet net bir şekilde seçilebiliyor. 50 yaşın üzerindekiler; 1967 yılında 23 Nisan Çocuk Bayramı'nda, o yılların film teknolojisi ile oldukça profesyonel bir biçimde çekilmiş olan görüntülerde kendinizi bulabilirsiniz. Böylesine güzel bir 23 Nisan Bayramı görüntüleri ile hafızalarınızı zorlayıp 50 yıl geri giderek nostaljiyi yaşayabilirsiniz. 50 yıl önceki 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın ne kadar coşkulu ve görkemli bir şekilde kutlandığını hatırlayarak o günleri yad ederken, günümüzdeki milli bayramlarımızla karşılaştırıp kahrolabilirsiniz.
           BolununSesi Gazetesi olarak, 50 yıl önceki bir 23 Nisan Bayramı videosunu (filmini) izleme imkanı sunanlara Bolu halkı adına teşekkür ediyoruz.       
             

    • Mehmet YILMAZ10 Mayıs 2019 . 15:19

      Biz şimdide 23 nisana yani TBMM ye sahip çıksak düşmanlarımız bizden çekinirler. AMA GÜN GEÇTİKÇE MANEVİ VE MİLLİ DEĞERLERİMİZİ YOZLAŞTIRIYORUZ buda düşmanlarımızı işine iyi geliyor....
    • Mehmet YILMAZ10 Mayıs 2019 . 15:12

      hELAL OLSUN BEN DOĞMADAN ÖNCE KUTLANMIŞ BİR PROGRAM BUNU YAYINLAYANLARIN ELLERİ DERT GÖRMESİN SAKARYA DAN SELAM,GÖYÜKLÜ OLARAK GURUR VERİCİ..
    • jale SONER CANBOLAT19 Şubat 2018 . 18:33

      O günlere gittim çok duygulandım. Milli duygu diye buna denir. Milli bayramların anlamını tam manasıyla tattık , şimdiki nesil bunu bilmiyor. Bando çok  anlam katıyordu. Kıyafetlerde tam CUMHURİYETİ yansıtıyor du. Bugün ki  durumumuza çok üzülüyorum.
    • Hale Gökçesu17 Ocak 2018 . 18:27

      Önce videoyu YouTube'da yayınlayan Baha Bal, sonra Eski Bolu Fotoğraflarında paylaşan Selçuk Gündoğdu sayesinde bu anlamlı görüntülere ulaştık. Daha sonra Kamuran Alagözoğlu Bolunun Sesi'n de doğru yorumlamalarıyla daha geniş kitlelere ulaşmasında etkili oldu.. Hepsine teşekkür ediyorum..Hem anılarımızdaki görüntülere ulaştık hem de neleri yitirdiğimizi bir kez daha gördük. O zamanlarda şıklık, özen sadece görüntüyle değil düşüncelerleydi...Temelimiz Atatürk 'ün Cumhuriyetini uygulamak, yaşamak yaşatmaktı.Tarihe, dünyaya baktığımda Atatürk'ün yapmaya çalıştığını her geçen gün biraz daha takdir ediyorum..Ama ne yazık ki küresel güçlerin oyununa gelindi.Yeni Türkiye projesiyle geldiğimiz durum ortada!Ama biz hala varsak umutta var demektir...
    • KAYHAN YILMAZ17 Ocak 2018 . 11:04

      ÇOOK COOK GÜZEL VE SICAK GÜNLERMİŞ
    • sadi içten17 Ocak 2018 . 08:51

      çocukluğumun  video sunu görmek  beni çok mutluetti  nerde o TÜRKİYE çok yazık çoook
    • Orhan ÖZDEMİR16 Ocak 2018 . 21:19

      Kamuran,Bu filmi çok aramıştım, sayende bulmuş oldum. 1967 yılında Boluspor formasıyla resmi geçit yapmıştım. (filmin 6,26 dakikası) İşte 23 nisan ulusal Egemenlik çocuk bayramı 51 yıl önce böyle kutlanıyordu. Çok teşekkür ederim vesile olduğun için.
    • Filiz Hatipoğlu Çetinkaya16 Ocak 2018 . 19:54

      İlk 23 Nisan Bayramım çok mutlu oldum. Öğretmenim Tahir Can'ı gördüm Kendi tören geçişimi, emeği geçenlere ve bunu yayınlara sonsuz teşekkürler.
    • TURHAN16 Ocak 2018 . 02:40

      O GÜNÜN GENÇLERİ ŞİMDİNİN BABA ANNELERİ BÜYÜK BABALARI. BÜYÜK HEYECAN İÇİNDE TÖREN YÜRÜYÜŞÜ YAPARDIK İLK OKUL ÖĞRETMENLERİ MANDOLİN ÇALARAK BİZLERİN YANINDA YÜRÜRDÜ.MUZİK ALETİ ÇALMAYAN ÖĞRETMEN YOKTU.ŞİMDİ BAYRAMA KATILMAMAK İÇİN CAN ATAN OKUL TOPLUMU VAR. BİZLER NEDEN BÖYLE OLDUK DİYE DÜŞÜNELİM.EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM. SAYGILARIMLA.
    • Akif BILTIR15 Ocak 2018 . 18:26

      Sadece bir kutlama değil bu... Bu adeta bir destan!
    • Cumhur Bandakçıoğlu15 Ocak 2018 . 15:47

      Cahit Sinan, muhteşem yürüyor..
    • Bitik Esnaf15 Ocak 2018 . 15:09

      Çok güzel görüntüler.
      Sahi bu Andımız'ı kim ve niçin kaldırdı ?
      Unutma unutturma.
    • Orhan Çiçek15 Ocak 2018 . 14:16

      Videonun 7:44 dk.sı 2.sırada kendimi gördüm.Hayretler içinde kaldım.Emeği geçenlere tşk.ler.
    • bolulu15 Ocak 2018 . 14:14

      Yollar çamur çökek tıpkı bugünkü insanlar gibi (tabiiki bu bir sorun değil) ayrıca 23 nisanda çocuklar atlet ile dolaşıyor bu sene olsa çocuklar zaturre olur soğuktan mevsimler nasıl kaymış? Harika bir video