Bayram tebrik ilanlarınızı İNANDIĞINIZ, GÜVENDİĞİNİZ gazetelere veriniz

Gölcük'e dokunan yanar!

Gölcük'e dokunan yanar!
    13 Aralık 2017
    Gölcük'e dokunan yanar!

          Gölcük'e dokunan yanar!
          Küçük bir su birikintisinin zamanla Bolu'nun ve Türkiye'nin en güzel doğa harikalarından biri haline gelen Gölcük, son günlerde yeniden gündemi meşgul etmeye başladı. Yerel basından duyduğumuz Gölcük'e bir teleferik istasyonu ve 25 adet bungolov yapılacakmış. Yıllardan beri Gölcük'le ilgili yazılarım nedeni ile bu konuda kalem oynatma hakkımın olduğunu düşünüyorum. Küçük bir su birikintisinden nasıl bir turizm merkezi haline gelen bu güzel noktamız her zaman yazalıramda benim ilgimi çekmiştir. Hatta ve hatta diyebilirim ki Gölcük konusunu yerel basında en çok işleyen gazetecide benim. Yıllar önce Gölcük kimsenin dikkatini çekmeyen, Kıbrıscık'tan, Seben'den ve Aladağ ormanlarından Bolu'ya taşınan tomrukların şoförlerinin mola verdikleri ellerini yüzlerini yıkadıkları bir yerdi. Zamanla burası bir orman mühendisinin, ya da bir orman bölge şefinin, belki de bir orman işletme müdürünün dikkati ile bugün Türkiye'nin en güzel mesire yerlerinden biri haline geldi. 
            Bu su birikintisinin önüne ilk olarak ağaç kütüklerinden bir bent yapılarak su tutulmaya başlandı. Su tutuldukça bu küçük su birikintisi güzel bir gölcük haline gelemeye başladı. Yurdun dörtbir tarafından tirist kafileleri otobüslere doluşarak buraya tur düzenlemeye başladılar.        
            Bende uzun yazarlık hayatım boyunca çeşitli vesilelerle Gölcük'ü konu alan yazılar yazdım. Bunların içinde en çok Gölcük'ün kim tarafından keşfedilmiş olduğu konusunu dile getirdim. Hatta bu yazılarımdan birinde bu kişinin tespit edilmesiyle Gölcük'ün en güzel yerine bir büstünün konulmasını, büstün gövdesine de çok güzel bir kitabe yazılmasını teklif ettim. Maalesef bu çabalarımdan bir sonuç alamadım. Bolu'da büyük bir devlet organı olan Orman Baş Müdürlüğü, bugüne kadar bana doyurucu bir cevap veremedi. Herkes topu birbirine attı.
           Tespitlerime göre Gölcük'ün parlamasında zamanın Orman Bakanı Adana Milletvekili Turhan Kapanlı'nın da büyük gayretleri oldu. Cennetmekan Kapanlı bu arada sık sık Gölcük'e geliyor, hem gerekli direktifleri veriyor, hem de dinleniyordu.
           Bir müddet sonra Gölcük Türkiye'nin cennet köşelerinden biri haline geldi. Her hafta bilhassa cumartesi Pazar günleri sepetini alan soluğu Gölcük'te alıyordu. Bu şekilde günler haftalar birbirini kovaladı, bilhassa orman teşkilatı için yapılmış olan şirin ev fotoğraf karelerinin olmazsa olmazı haline geldi. 
          Artık Gölcük'ün bir zaptı rapta ihtiyacı vardı. Gölcük'ün sahibi olan Batı karadeniz Milli Parklar Bölge Müdürlüğü burayı kendi imkanlarıyla işletmeye başladı. Ancak burayı işletmeyi başarılı bir şekilde götüremediği için mecburen ihaleyle kiraya çıkardı. Bu ihale bir bakıma Gölcük bir sonun başlangıcı oldu. Gölcük'in ihalesini alan güney doğulu bir firmanın uyuşturucu kaçakçılığından dolayı hapse girmeleri ile burada hiçbir şey yapılamadan kapandı. 
           Gölcük daha sonra Bolu belediyesi'ne devredildi. Çünkü orman teşkilatının bu yeri çalıştırma gücü kalmamıştı. Belediyemiz bu sırada kendisine sunulan fırsatı havada kaptı. Gölcük bugüne kadar kör topal işletilmeye çalışıldı. Para getirecek lokanta otel gibi bir çok aktiviteler belediye tarafından çeşitli müstecirlere verildi. Hal böyleyken şimdilerde Gölcük'ün zaten küçük olan mesire alanları iyice küçüldü. Şimdilerde buraya yapılacağı söylenen 25 bungolov, teleferik ve bazı tesisler Gölcük'ün ortadan kalkmasını sağlamaktan başka işe yaramaz. Buraya bugüne kadar yapılanlar zaten Gölcük'ü berbat etmiş durumda. Bundan da fazlasına artık DUR denilmesi bir Bolulu olarak bekliyorum. 
           Gölcük hepimizindir. Buranın doğasını katledecek yapılara daha fazla izin verilmemesi görüşündeyim. 
            Sayın Başkan ilerde güzel sıfatlarla anılmak istiyorsa, bu yazdıklarıma kulak vermeli. Gölcük bir tabiat şaheseridir. Doğasını bozmaya hiç kimsenin hakkı yoktur.      
                                                    Yener Bandakçıoğlu 

    • NUR14 Aralık 2017 . 23:29

      Gölcük giriş ücretiyle zaten çok kazandırıyor üç beş zengin bungolovda kalacak diye doğamızı katlettirmeyiz ;yatırımlarınızı doğa üzerine yapmayın ;
    • N.Yılmaz14 Aralık 2017 . 22:02

      Bolu ile özleşmiş olan Gölcük bu haliyle korunmalı. Uzungöl'ün ne hale geldiğini gördük.Güzelim Gölcük bu haliyle doğa harikası. Avrupa böyle yerleri koruma altına alıyor. Yollarını bile bozmuyorlar doğal haliyle bırakıyorlar. Bizde bu talan niye???
    • gurbet6714 Aralık 2017 . 14:06

      Anayasa 'Ormanlara zarar verecek hiçbir faaliyet ve eyleme müsaade edilemez' der. Ormanlardan sadece kamu yararı gözeterek yaralanabilir, intibak hakkı denilen hak tesisi edilebilir.Bu binaların yapımında kamu yararı olup olmadığını kamuoyunun taktirine bırakıyorum. Ormanları Tabiat Parkı statüsüne alarak yapılaşma yapamazsınız. Anayasa ormanları teminat altına almıştır.
      hani tabiatın kalbi BOLU idi.
      bırakın rant peşinde koşmayı.
      paranın yeşilini değil doğanın yeşilini sevin biraz.
    • huzur bolu14 Aralık 2017 . 12:00

      Tabiatın Kalbi Bolu diye slogan yapıp, tabiatı bu şekilde yok ederek nasıl bir çelişkiye düşülüyor anlamakta güçlük çekiyorum. Gölcük Bolunun, tüm Boluluların huzur bulduğu yer, Huzurumuzu elimizden almayın. Buna engel olun, Biz gölcükle, piknikle, doğa ile huzur içinde büyüdük, bırakın çocuklarımızda , torunlarımızda bizim gibi büyüsün. Gölcüğe dokunmayın.
    • ÜZÜLDÜM14 Aralık 2017 . 10:27

      Zamanında Gölcük'ü Milli Parklar işletirken bir orman mühendisi ile sohbetim olmuştu. Eskiden bilirsiniz orada araba park yeri çok azdı. Bir ara fırtına devrikleri ve ağaçlarda oluşan hastalık nedeniyle yaklaşık 500 adet ağaç ilgili kişilerin raporuyla kesilmiş. o alan daha sonra otopark için uygun görülmüş. Şimdi bakıyorum yine yetmiyor..Bizim gibi aç gözlü milleteee.. Küçük bir Gölcük ten çok şey istiyoruz. Lütfen elinizi çekin ve ehil kişiler karar versin. Artık üniversite bile ses çıkarmıyor. O hocalarımız niye ses vermiyorlar...Nerdesinizi Bolulular...?
    • ALİ AKAR14 Aralık 2017 . 10:19

      Bizim Gölcük ten beklentimiz ne? Mangal mı yakmak; yoksa horon mu tepmek? Yada o muhteşem manzarayı mı izlemek?

      Niye mi? Ben oraya gittiğim zaman ben bu duygularımı yaşamaya fırsat bulamıyorum. Sözde stresimi atacakken daha stresli oluyorum. Yahu Bu GÖLCÜK ün kapasitesini kim belirleyecek. Belediye para kazanmak için balık istifi insanları oraya dolduruyor. BİRİ BUNA DUR DESİN!!!
    • endişeliyiz14 Aralık 2017 . 10:19

      Vesayeti ortadan kaldırma adına tüm kurum,kuruluş,sivil toplum örgütleri,vatandaşlar bırakın ülke yönetimine katkı ve müdahil olmayı,hiç bir konuda görüş açıklayamaz,konuşamaz duruma getirildiler,getirildik.Daha bu günler iyi günlerimiz.Muhalif olan herkes ya fetöyle,yada başka şeylerle suçlanıyor.Bilmiyorlarki hala fetö siyaset ayağı ortaya çıkarılmadan bu beladan kurtulunmaz.Ama kendilerine dokunacağı için başkalarını suçluyorlar.Ülkemizin zor günler geçirdiği bu günlerde özellikle ülkeyi yönetenlerin özür dilerim ama dillerini törpülemeleri,daha kucaklayıc,paylaşımcı olmalılar.En önemlisi bunda samimi olmalılar.Demem o ki ülkede bütün güçlerin tek elde toplandığı bir sonuçta sayın başkan kimseyi dinlemeyecektir.Saygılarımla..
    • BİR BOLULU14 Aralık 2017 . 10:14

      Bir Bolulu olarak üzülüyorum....Gölcük e kapasitesinden fazla baskı yapıyorlar ve daha da yapacaklar...Niye orman mühendisleri buna yorum yapmıyor. Niye seslerini çıkarmıyorlar? Yahu yurtdışında insanlar yeşil alanlara gitmeden önce bazı ülkelerde randevu alarak gidiyorlar ve oraya zarar da vermiyorlar. YAA BİZZZ? Örneğin Gölcük ün kapasitesi 500 kişi ise hafta sonarı 2000 kişi geliyor. YAZIK DEĞİL Mİ DOĞAYAAA...HİÇ Mİ ACIMIYORSUNUZ?
    • Olcay ULUTAŞ14 Aralık 2017 . 09:51

      Bolu'da yapılanlar hemşehrilerimin sadece gururunu okşar.Üç beş kişiye de istihdam sağlar o kadar.Elinin altındaki hazinenin kıymetini bilmez.Varsın zenginler hoş vakit geçirsinler der.Uzaktan da hazin hazin seyreder.Örnek mi? Kartalkaya'da kaç tane Bolulu bir gece kalıp kayak yapıyor? Diğer illerden parası olanlar gelip hoşça vakit geçirecek diye doğamızın,güzelliklerimizin  bozulmasına ben de "Dur" diyorum.
    • ORMANDA YAPILAŞMAYA HAYIR14 Aralık 2017 . 09:49

      Teleferik olayına bir nebze sıcak bakılabilir.Ancak Bungolov tarzı yapılara asla izin verilmemelidir.Bu tür yapılar hem çevre kirliliğine yol açar hem de yandaş ve kodamanlara peşkeş çekilir.Aynen Kamunun misafirhane, sosyal tesis ve kamplarından yararlanamadığımız gibi biz galiban kamu çalışanları da bu tür yapılardan asla yararlanamayız.Bu vesileyle, zarar eden tüm kamu lojmanları ve misafirhaneler ve kamplar da satılmalıdır. Galiban  yararlanamadıktan sonra hiç gerek yok...Kodamanlar zaten her yerde kalabilir...
    • Muro14 Aralık 2017 . 08:58

      Bolu daki milletin arazilerini emlakçı ve mütaitler belediye peşkeş çekti kimse tık demedi.fakat D100 güney den açmaya kimsenin gücü yetmez.orda işler değişir.gerekirse savaş çıkar turlar.
    • Vatandaş14 Aralık 2017 . 08:53

      Tarım arazilerini bitirdiniz,sıra milli parkları peşkeş çekmeye kadar gelmiş.Rant kimse ye yetmez,hep daha fazlasını ister.Daha sonra yedikleri ve abantıda satarsınız.gözünüzü ancak toprak doyurur.
    • Ramazan karataş13 Aralık 2017 . 23:16

      Güzel Bolumuza hepimiz sahip çıkalım.Yakında piknik yapacak yerimiz kalmayacak.Taşlıyaylayada sıra gelecek herkeź duyarlı olmalıyız.Sayıp çikalım
    • İsmail13 Aralık 2017 . 22:31

      Golcukte. 25 adet bungolov yapmakla boluya para gelmez. Bu golcugun hunharca katledilmesinden baska bir ise yaramaz.birakin tabii haliyle kalsin.gelcek nesillere tbii bir mirasimiz olsun.golcuk tum bolulularindir.golcuge dokunan bolu halkini karsisina alir.
    • çelik13 Aralık 2017 . 22:06

      işleri güçleri dinleri imanları para...para her şekilde bulunur...yazık..allahın verdiği bu güzellik geri getirilebilirmi...yatırım başka yerlere yapılsın...doğallık bozulmasın....uzungölün hali ortada...pişmanlık duyuyolarmış...neye yarar...
    • Çevreci13 Aralık 2017 . 21:18

      Bolu ya yatırım lazımmış!  Aklınız fikriniz para. Aç gözlü kasabalılar. Alllah gözünüzü doyursun..
    • mühendis13 Aralık 2017 . 17:42

      Sayın Yener Bey yazınız çok güzel olmuş burayı tabii haliyle korumak en doğrusu .Bahattin Terzioğlu adında bir Orman Mühendisi bana burayı kendisinin gayretiyle yapıldığını ve anlattığınız olayları kendisinden dinlemiştim.Orman teşkilatı durumu daha iyi aydınlatabilir kanısındayım.İşallah mantık işletilerek bu harika bölgenin bozulması önlenir.
    • ayşe bayındır13 Aralık 2017 . 17:35

      Çeşitli kurumlara birileri artık asaleten atandı. Artık onlardan ses çıkarmalarını beklemeyin...Boluluların yine sesi çıkmıyor.
    • tuna kaan13 Aralık 2017 . 17:33

      Zamanında sırrı burayı verirken hiç kimsenin sesi çıkımıyordu...