Olsun be aldırma Yaradan yardır... Sanma ki zalimin ettiği kârdır... Mazlumun ahı indirir şâhı... ELBETTE HERŞEYİN BİR VAKTİ VARDIR... (Yunus Emre)

Cinsel istismarı meşrulaştıracak bu düzenlemeye karşı çıkın!

Cinsel istismarı meşrulaştıracak bu düzenlemeye karşı çıkın!
    20 Kasım 2016
    Cinsel istismarı meşrulaştıracak bu düzenlemeye karşı çıkın!

          Cinsel istismarı meşrulaştıracak bu düzenlemeye karşı çıkın!
           Bolu Baro Başkanı Ferit Atalay çocukların, tecavüzcülerle, istismarcılarla evlendirilmelerine ilişkin AKP önergesinin derhal geri çekilmesini isteyerek; “çocuğun cinsel istismarını meşrulaştıracak düzenlemeye karşı çıkın!” çağrısı yaptı. 
            Baro Başkanı Ferit Atalay'ın bu konudaki açıklaması şöyle;  
            “Anayasa Mahkemesi'nin çocuğunun cinsel istismarı ile ilgili yasal düzenlemeyi iptal etmesi ile birlikte korkulan ve beklenen düzenleme geldi. Çocukları istismar edenlere istismar edilen çocukla evlilik yolu açılıyor. Hükümet tasarısında Cinsel İstismar failinin mağdur küçük ile evlenmesi halinde verilen ceza erteleniyor HAGB kararı veriliyor.
            Çocukla failin evliliğinin failin kusuru nedeniyle sonuçlanması halinde ceza infaz edilecek....miş.  Ya bir yıl sonra anlaşmalı boşanma gerçekleşirse veya küçük anlaşmalı boşanmaya ikna edilirse? Tecavüzcünün yanına kar kalmayacak mı? Keza çocuğu istismar eden adam evli ise ne olacaktır. Bir küçüğe 5 veya 10 kişi tecavüz ederse biriyle evlenecek diğerleri cezasız kalacaktır. Aklımızla dalga geçmeyin hiçbirimiz aptal değiliz..
            Getirilen düzenleme 15 yaşından küçük çocukların cinsel istismarına yöneliktir. Yaş sınırı koymamakta alt sınır ayarımı yapmamaktadır. 11-12 yaşlarında küçük çocuğu cinsel istismar eden 50 -60 yaşındaki yetişkin, mağdure çocuk 16 yaşına geldiğinde çocukla evlenebilecek ve cezasızlıktan yararlanacaktır.    Kırsal kesimde, yoksulluğun diz boyu yaşandığı yörelerde hangi veli veya çocuk bu baskıya karşı duracaktır. Bu düzenleme yasalaştığında 'Cinsel İstismar' meşrulaşacaktır. 
            TÜM HUKUKÇULAR BAROLAR VE KAMUOYUNUN DİKKATİNE SUNULUR.”
     

    • Dursun YILMAZ21 Kasım 2016 . 12:19

        60 Milyon insanın sadece ve sadece yaşaması için karnı doyuruluyor ve biz bu ülkede cinselliği tartışmaya kalkışıyoruz. İnsan standartlarında insan gibi kaç insanımız var ? İnsan ve insanlık standartlarının yükselemediği ülkelerde kanunların bile hükmü sıfırdır. Onun içindir ki akıl ve mantık dışı olaylarla yüz yüze geliyoruz.Bunun içindir ki doğumdan ölene kadar akıl ve mantık dışına çıkmayalım.Çıkanları da insanca uyaralım.
    • bedrüddin Boluvi21 Kasım 2016 . 11:50

      Kanunun kapsamını okumadan sırf yüzeysel olarak veya siyasi taraflılıkla konuya tek pencereden bakmak sanırım cahillik yada siyasi tarafgirlik eseridir. Burada şahısların fikirlerini değilde şahsiyetlerini itham ederek cevap bekleyen ve aile'sinin olup olmadığı yönünde gönderme yapanlara gelince bırakın fikri yönden eleştirilmesi konusunu her insanın kusur ve kabahati ancak ve ancak kendisini bağlar ailevi durumun bahse konu edilmesi ise ahlaki düzeyin ne kadar düşük olduğunun göstergesidir. Konunun özüne dönerek tekrar hatırlatıyorum, Kanunun hazırlanmasına konu teşkil eden mağdur ailelerin durumunu lütfen objektif olarak değerlendirelim ve yapılan düzenlemenin kesinlikle zorla ırza geçme ve tecavüz suçlarını kapsamadığını dikkate alalım.
    • bedrüddin Boluvi21 Kasım 2016 . 11:40

      Kuru sıkı yazan, insanların iç dünyasına nüfuz etmeye çalışan yahut kadın'ın hürriyet ve fikir hürriyeti ve bireysel ehliyetinden bahseden ve sırf yazmış olmak için yazanlar; Öncelikle şunu bilin ki Lise ve Üniversite eğitiminin hemen hemen hiç olmadığı yıllarda kadın ve erkeklerin evlenme yaş ortalamaları 16-18 idi. Bu insanlar erken yaşta evlenerek kendi hayatlarını ve aile ocaklarını kurmuşlardır. Bugün bir çoğumuzun anne ve babasının evlenme yaşları bu seviyelerdedir. Şimdi Teknolojinin ve eğitim seviyesinin yüksek olduğu bu çağımızda erken yaşta evlendiği için hukuken suç işlemiş konumuna düşenleri kapsadığını, tecavüz suçlarını içermediğini ve hatta 16 kasım 2016 dan sonraki muhtemel erken evlilikleri kapsamayacağını bilmeniz gerekir.
    • akil adam21 Kasım 2016 . 10:27

      ölürken evlatlarıma tek bir vasiyetim olacak dostlar,dicemki güzel ülkemde siyasi bi yorum ,karar,vs verecekseniz chp ye bakın ne diyorsa tersini yapın inanınki doğrusu budur.ya bu ülkenin gerçekten tüm sıkıntılarının tek sebebi chp dir.insanlar bukadarmı halkına düşman olabilir,ya sizde hiç sağ duyulu kimse olmazmı arkadaş.
    • öz bolu20 Kasım 2016 . 23:35

      bakanın açıkladığına göre Düzenleme geçici bir düzenlemedir. 16 Kasım 2016 tarihinden önce işlenmiş suçlar yönünden bir kereye mahsus olarak uygulanacaktır.tecavüz suçlarını kapsamamaktadır.bunu gelecekte istasmara yol açar demek, baro başkanının, gelecekte Tanju özcanın yerine bende varım deyip chp seçmenine göz kırpmasıdır..
    • Polat20 Kasım 2016 . 22:39

      bedrüddin Boluvi cevap: senin ailen yok mu?
    • Ömer Faruk Dalsarar20 Kasım 2016 . 19:57

      14 yaşında hiç bir çocuk ben evleneceğim diye tutturmaz. aileler buna zemin hazırlar. Medeni hukuk evlendirmeyeceğini söylüyorsa, kalkıp mağdurum diyemezsin.
      Devlet; sosyal devlet olsa idi medeni kanununun uygulanıp uygulanmadığını denetler, uygulanmıyorsa cezasını verirdi ve böyle bir garabetlik yaşanmazdı.
      Ükede medeni kanun var. Başka bir kanun mümkün mü, değil. sırf inancın var diye kendi kanunu koyarsan devletin seni içeri tıkması doğaldır, doğal. Neymiş çocuk yapmış, neymiş rıza ile sevişmişler, neymiş mağdurmuşlar. 14 yaşındaki bireyin ehliyeti yoktur. ölümle tehdit edersen çocuk yaparsın, sevişirsin. Daha kadının adı yok ulan bu ülkede.BEDRÜDDİN EFENDİ sizin içiniz fesat dolu.Bunu ben biliyorum sizde bilin artık.
    • bedrüddin Boluvi20 Kasım 2016 . 14:08

      Hukuk namına ilimizde yıllardır tepe noktayı işgal eden zevat bile kanunun ve ülke probleminin farkında olmadan konuşup toplumu yanıltıyorsa vah vah yazık ülkemin haline. Sokaktaki insanımız bu zevatı işgal ettiği makam sebebiyle muteber görüyor ancak unutmayın ki bu ve bunun gibi zevattan daha sağduyulu bir toplum haline geldik. Neyin nereye varacağını artık dağdaki çoban ahmet aga bile vakıf. Bu yüzden bırakın artık bu milleti yanıltmayı ve onların bu türlü tezviratlarına basın aracılığı etmeyi ve milleti asıl siz salak yerine koymayın. Problemleri çözmek yerine daha çok problem üzerinden rant sağlama alışkanlığınız ve bunun üzerine kurduğunuz varlık dünyanız artık güneş doğduğu için apaçık meydandadır ve sizin devriniz geceler bitmiştir.
    • Polat20 Kasım 2016 . 09:57

      Bekir Bozdağ 1 Nisan 1965 tarihinde Yozgat'ın Akdağmadeni ilçesinde Mehmet Duran ve Nuriye Bozdağ çiftinin çocuğu olarak doğdu. NE BEKLERSİN Kİ ...!