Bolu'da BolununSesi Gazetesi okunur

Tanesi 1250 liraya alınan ağaçlar kuruyor

Tanesi 1250 liraya alınan ağaçlar kuruyor
    14 Eylül 2013
    Tanesi 1250 liraya alınan ağaçlar kuruyorTanesi 1250 liraya alınan ağaçlar kuruyor

            İzzet Baysal Caddesi'ne dikilen ağaçların bir kısmı kuruyarak yapraklarını döktü. Aynı yerde bazı ağaçların yeşilliğini koruduğu gözlenirken, yaprak dökümünün sonbaharla alakası olmadığı anlaşıldı.   
           

           İzzet Baysal Caddesi'ni güzelleştirme çalışmaları kapsamında yapılan icraatlar iyi mi oldu veya kötü mü oldu şeklinde tartışılmaya devam ederken, her birinin 1250 liraya alındığı iddia edilen ve dev saksılarla Bolu'ya getirilen boylu ağaçların yerlerini beğenmediklerinden tutmadığı için kurumaya başladıkları belirtildi.  
          

            "Sıcaktan beynimiz sulanıyor"        
            Caddedeki banklara oturan vatandaşlar; İzzet Baysal Caddesi ile diğer cadde ve sokaklar arasında belirgin bir ısı farkı oluştuğunu belirterek; "Dinlenmek veya vakit geçirmek için banklara oturuyoruz. Ancak aşırı sıcaktan beynimiz sulanıyor. Cadde boyunca beton zemin yanlış bir uygulama oldu. Güneşi tersine de yansıtarak aşırı bir sıcaklık oluşturuyor" dediler. 
           

           Ters ışık ağaçları kurutuyor !      
            Zeminde kullanılan beton malzemenin ağaçları olumsuz etkilediğini belirten uzmanlar; "Cadde boyunca kullanılan beton malzeme ile oluşturulan zemin, güneşi tersine yansıtarak, caddede aşırı bir sıcaklık oluşturuyor. Doğası gereği güneşi yukarıdan alan ağaçlar, parlak zeminli betondan yerden doğru tersine yansıyan güneş ışığıyla birlikte ters ışığın etkisinde kalıyor. Dolayısıyla bu da ağaçları ne kadar sularsanız sulayın, kurumasına neden oluyor" şeklinde yorumda bulunuyorlar.

    • Sabahattin Oral15 Eylül 2013 . 17:37

         Olsun, bi daha alırız. Ağaçlar nereden,kimden kaç liraya alınmış? Gerçek değeri ne ? Bir araştırın bakalım!
    • vatansever15 Eylül 2013 . 00:50

      Sayın editör; Bolu Türkiye'nin en zengin illerinden biri seçilmedi...???? Ne olmuş yani söker bir daha dikeriz...olmadı bir daha dikeriz...olmadı....
    • ahmet14 Eylül 2013 . 23:42

      NE KURUMASI BILDIĞIMİZ SONBAHAR BU TÜR AĞAÇLAR ERKEN YAPRAK DÖKER ,DOĞA RENK DEĞİŞTİRİR. Editörden: resimde sağda görünen yaprakları halen yemyeşil duran ağaçlara sonbahar gelmemiş mi acaba? Bu farkı fark edemeyenlerin son baharı gelmiş bence..!
    • Erengül14 Eylül 2013 . 23:35

      Başkanın bilgisi görgüsü ancak bu kadar. Buna oy verip başımıza bela edenler nasıl pişman olduklarını her yerde söylüyorlar.
    • Hürdoğan14 Eylül 2013 . 23:33

      AKP işi hizmet böyle oluyor işte. Yollar ve kaldırımlar yapılalı daha bir kaç ay oldu ama hemen bozulmalar başladı. Çünkü yapılan işler denetime tabi tutulmuyor. İlim ve fene aykırı yapılıyor. Nasılsa hesap soran da yok. Ohhh. Ne ala memleket. Uyan Bolu halkı. Uyan ve hesap sor.
    • tuncay/canan14 Eylül 2013 . 20:02

      bakım mı yapıyolar ki.. diktiler gösteriş için ama gerisi gelmedi. tabi kururlar. ağaç kesmeye geldimi bizimkilerin eline kimse su dökemez.. bakmaya geldi mi yok.. hani nerdeler.. bu seçimde bu halk biraz uyanması lazım
    • masumca14 Eylül 2013 . 19:45

      Habere bakarmısın "AĞAÇLAR KURUYOR" .. :) Hangi mevsimdeyiz sayın Editör Bey... Kuruması normal değilmi ? Akdeniz ikliminde yaşamıyoruz.Başkanın yerine olsam ne kadar ağaç varsa söker yerlerine şemsiyeler koyardım bizim milletimize gölge lazım (!) vesselam.. Editörden: Aynı fotoğraf karesinde sağda yemyeşil ağaçlar da görünüyor. Bunları görmüyormusunuz?
    • necmettin açıkalın14 Eylül 2013 . 18:12

         Bu iş, bilim işi. Ben bilirim,ben yaparım derseniz olacağı budur. Beton zemin en az ortamdan 4-5 derece dahan fazla ısı yayar.Ayrıca ters ışık ta doğru bir tesbit. Yerden yansıyan ışınlar yaprağın alt yüzüne gelir. Bu da en büyük risk tir ağaçlar için.Anlayana!
    • başkanın son baharı 14 Eylül 2013 . 17:57

      Sağ tarafta görünen ağaçlar yemyeşil duruyor. Bu sonbahar olsa olsa başkanın son baharının habercisi olsa gerek.