BolununSesi, ne belediyeden, ne de devletten 1 krş. almadan, tenezzül bile etmeden yaşayan TEK gazetedir

Bizler Müslümanlığı yeni öğrenmiyoruz

Bizler Müslümanlığı yeni öğrenmiyoruz
    2 Ağustos 2012
    Bizler Müslümanlığı yeni öğrenmiyoruz

        İzzet Baysal Vakfı başkanı Ahmet Baysal önemli açıklamalarda bulunarak; "Sayın Başbakan siyasette din hassasiyetini ön planda tutuyor. Bizler Müslümanlığı daha yeni öğrenmiyoruz. Şu an için olmasa da ileride bu tutum ülkeyi tehlikeli bir ayrışmaya sürükleyerek, Türkiyemiz'i bölünmeye bile götürebilir" şeklinde konuştu.
     
         İzzet Baysal Vakfı başkanı Ahmet Baysal Bolu Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliğini ziyaret ederek çalışmalar hakkında bilgi aldı. Türkiye'nin politik ve ekonomik yapısı hakkında önemli açıklamalar yapan Baysal; "Bolu'nun ilçeleri yıllardan beri göç veriyor. Üç sene önce Kıbrıscık ilçesine gitmiştim. O ilçe'nin ne kadar göç verdiğini kendi gözlerimle gördüm. Eğer Bülent Ecevit'in Taşkesti'de yaşama geçirdiği Köy-Kent Projesi tüm Türkiye'de yaşama geçirilerek desteklenseydi köyden kente göç bu kadar olmaz ekonomik yapı bu kadar bozulmazdı" dedi.
     
          Hükümetin elinde çok daha fazla imkân var
          Köy-Kentlerin yaygın olduğu yerlerde halkın kent yaşamına adapte olduğunu ve merkeze olan göçlerin durduğunu vurgulayan Baysal; "Maalesef ondan sonra gelen iktidarlar buna gereği kadar sahip çıkamadılar. O dönemki CHP hükümetinin elinde şimdiki hükümet kadar para yoktu. Şu anda hükümetin elinde çok daha fazla imkân var. Bu proje devam ettirilseydi Türkiye için çok iyi olurdu. Buna imkân lazımdı. O gün Ecevit'in elinde olmayan parasal olanakların çoğu şimdiki hükümetin elinde var. Bu fırsat değerlendirilseydi çok iyi olurdu" şeklinde konuştu.
     
          İzzet Baysal, İnönü'den sonra politikacılara soğuk bakmıştır
          Amcası İzzet Baysal'ın İsmet İnönü'den sonra politikaya hep soğuk baktığını vurgulayan Baysal; "Sevgili Amcam kendisine devlet nişanı veren Süleyman Demirel, Tansu Çiller ve Erbakan'a pek sıcak bakmazdı. Özellikle Erbakan'la olan olaylarını birçok insan yakından bilmektedir" dedi. Daha sonra sözü Adalet ve Kalkınma Partisi'nin iktidar olduğu yıllara getiren Baysal; "Şu an Türkiye'de birçok Avrupa ülkesinde olmayan bir refah var. Bunun sebebini irdelediğim zaman hükümetimizin bu refahı sağlayan mali kaynakları ülke varlıklarının satışı kanalıyla elde ettiği gerçeğine ulaşıyorum. Bunlar Yap-Sat-İşlet ya da usulüne uygun satışlarsa bir sorun yoktur. Eğer böyle değilse durum çok vahimdir" diye konuştu.
     
     
            Türkiye'yi bölünmeye bile götürebilir
     
            Türkiye Cumhuriyetinde yaşayan insanların sanki Müslümanlığı yeniden öğreniyormuş gibi bir dayatmayla karşı karşıya kaldığına dikkat çeken Baysal; "Bizler 40 yıl, 50 yıl önce oruç tutup, namaz kılmıyor muyduk? Tüm bunları Türk halkı şimdi mi öğrenmeye başladı. Sayın başbakan siyasette din hassasiyetini ön planda tutuyor ama şunu da görmek gerekir. Ya bu iş bir ayrışmaya giderse bu çok tehlikeli ve üzerinde durulması gereken bir gelişmedir. Bir yerde bu tutum ülkeyi ayrışmaya götürerek Türkiye'yi bölünmeye bile götürebilir" Şeklinde konuştu.
     
          Gayret, "Ne kadar göç verdiğimizi üzülerek görüyorum"  
          Bolu Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği başkanı Tahir Gayret ise Ahmet Baysal'ın ziyaretinden büyük bir memnunluk duyduklarını vurgulayarak "Bolu'nun ilçelerini gezdiğim zaman ne kadar göç verdiğimizi üzülerek görüyorum. Kıbrıscıkta pazarın kurulduğu gün bile ortada kimsecikler yok bu durum beni çok üzüyor" şeklinde konuştu. Daha sonra yapılacak olan Bolu Büyük Sanayi sitesi ile ilgili olarak Baysal'a bilgiler veren Gayret; "Bolu halkı modern bir sanayi sitesine nihayet kavuşacak. Mevcut sanayi sitesi ise kalkacak. Küçük Sanayi sitesinin arazisinin nasıl değerlendirileceği konusunda şimdiden bir çalışma yapılarak ortak proje geliştirmek lazım gelmektedir. Çünkü bu yer Bolu'nun en değerli arazilerinden birini teşkil etmektedir" dedi.

           Böyle bir projenin varlığından ilk kez haberdar olduğunu söyleyen Ahmet Baysal ise yapılan çalışmalarla ilgili olarak Gayret'ten bilgiler aldı.

    • Din sömürüsü yapanlar iyi5 Ağustos 2012 . 13:16

      Sayın Baysal'a çok teşekkürler... İktidardakilerin işi gücü muhtelif yöntemlerle din sömürüsü yapmak. Halk her geçen gün bölünüyor. Bırakın kardeşim milletin dini ile uğraşmayın. Siz her şeyi iyi biliyorsunuz ya... Dinin gereklerini de yerine getirin. Dini reklam aracı olarak kullanmayın. Bize şehitlerimizin hesabını verin. Yanlış politikalarınız, açılımlarınız yüzünden sürekli şehit veriyoruz. Asıl işinizi yapın. Yönetebiliyorsanız ülkeyi yönetin, yönetemiyorsanız bırakıp gidin.
    • mahmut büyük5 Ağustos 2012 . 11:37

      sayın baysal ailesi sizleri çok seviyoruz.Sizler tüm boluluların ve hatta tüm türkiyenin sevglililerisiniz.her kesimi temsil ediyorsunuz.Lütfen bir kesimi rencide edecek şekilde beyanlarda bulunmaktan kaçınınız.Eğer ben dindarsam her icraatımda dindarlığımı ön plana çıkarırım.Çünkü bana göre bütünlük dindarlaşmayla sağlanır.nasıl bundan önce bütünlüğü din karşıtlığıyla sağlamaya çalıştılarsa ve katlanıldıysa bugün de bu duruma katlanmak gerek...
    • köprü4 Ağustos 2012 . 12:12

      çok sayın Ahmet Baysal Beyefendi her zaman çok doğru ve yerinde konuşur kendileri son derece saygı değer bir kişiliktir.  
    • cevat arslan3 Ağustos 2012 . 16:33

      sayın baysal ailesine akıllarınca bişiler anlatmaya çalışanlar sizler onların yaptıklarının binde birini yapsanız memlekette aç açık kalmaz Bolu küçük yer herkes bir birini tanır ama rumuzlarına isimlerini yazamayanlar ahkam kesiyorlar
    • HACI'YA CEVAP3 Ağustos 2012 . 15:50

      Hacı rumuzlu arkadaşım bu yazımı okur okumaz anırmaya başlayabilirsin, eğer Bolu merkez'de yaşıyorsan belki sesini bile duyabilirim. O dediğin dönemle ilgili yüzlerce eser okumuşumdur her görüşten. Sen ve senin gibi at gözlüğünü takıp etrafa bakmaya çalışan, çevrede olan bitenleri anlamaya çalışınlar daha çok anırmaya devam edecektir.
    • Hacı3 Ağustos 2012 . 12:32

      Talihsiz Bir Açıklma rumuzlu arkadaş..Eğer  İnönü dönemini  zerre kadar biliyorsa anırırım. Seçtiği kelimelerinden  bu konuda  abilerinden ders aldığı çok net. Basma kalıp laflar.. İnönü dönemi ve CHP  zihniyet... Bu lafları  sohbetlerde  öğretiyor olmalılar. Ahmet Baysal, senin bildiğinin enaz 50 katını biliyordur  merak etme kardeşim.
    • gerçekler inatçıdır3 Ağustos 2012 . 12:04

      kralın çıplak olduğunu aklı selim her vatandaş görüyor fakat örnekleri olduğu gibi vatan sever bir köşe yazarı veya aydın aynı şeyleri dillendirdiğinde soluğu nerde alıyor görüyoruz tam bir istibdat devri.ha bu arada büğük san sit ne 6.ayda kazma vurulmuş inşaat hızla toki tarafından ilerlemektadir.bilgilerinize:)
    • Sade Vatandaş3 Ağustos 2012 . 11:34

      Ahmet amca çok doğru söylüyor umarım bu ülke ayrışmaz. insanlar birbirine müslüman- müslüman olmayan şeklinde bakmaya başladı bu iyi yola gitmediğimizi gösteriyor.
    • Talihsiz Bir Açıklama3 Ağustos 2012 . 11:30

      İnönü ve CHP zihniyetinin bu ülkede camilerden Türkçe ezan okutmaya zorladığını, Kuran - ı Kerimi okumak ve öğrenmek isteyenlerin çeşitli eza - cefa ve zorluklarla karşılaştığını sanırım Ahmet Baysal Bey bilmiyorlar. Ya da bu dönemlerde Türkiye'de yaşamadılar.

      Dinin sadece namaz kılmak oruç tutmakla ibaret olduğunu mu düşünüyorlar? Değişmiyor insanlar yaa, ülke kalkınsada - büyüsede - çevresinde merkez haline gelsede, bu zihniyete sahip olan insanlara yaranamıyorsun.

      Merhum İzzet Baysal hayatta olsaydı, teşviklerle - hibelerle Cumhuriyet tarihinde olunmadığı kadar müteşebbisin - üreticinin yanında olunan şu dönem için müteşekkir olurdu, ve sanayici'ye her anlamda destek olan iktidarın destekçisi olurdu.
    • Cumhur Bandakçıoğlu3 Ağustos 2012 . 11:19

      Ahmet Baysal'ın sözlerinin altına imza atılır! Ama bunu halkımızın büyük çoğunluğu görmüyor. Gördüklerinde çok geç olacak.. İyi noktalara gitmiyoruz! Politikacılarımızn da hayal dünyasından bir önce çıkmaları gerekir! En azından bölgemizde olup bitenlerin kendilerine ders olması gerekir. Cetvelle hazırlanan sınırlarla ülke ve batılar tarfından seçilerek devlet adamı ve kral olanların, bugün karşılaştıkları durumu bizlerinde iyi okuması gerekir.
    • ziya demir3 Ağustos 2012 . 10:51

      Sayın Ahmet Baysal çok doğru söylüyor. Ülkemiz insanları ayrışmaya doğru zorlanıyor.Bazı gruplar saf belirlemeye çalışıyorlar bile. Biraz uyanık olup yaşadığımız yeri görelim.Suriye'den sonra sıra kimde acaba.BOP içinde yurdumuz yok mu sanıyorsunuz.
    • bolu'lu3 Ağustos 2012 . 09:47

      Sn.Gayret, Bodrum'larda toplantılar yapacağına ilçelerde yapsa daha güzel olmazmı idi? Bizdeki oda başkanları nedense doğru konuşur yanlış icraat yapar ve bunu biz millet olarak afiyet şeker gibi yeriz. Ahmet amcanın konuşmaları da olumlu değil.
    • selami duvarcı3 Ağustos 2012 . 08:48

      Sayın Ahmet Baysal beyefendiyi Izzet Baysal beyefendiye yakını olmasından dolayı saygı duyuyorum fakat soylediklerini dogru bulmuyorum. Izzet Baysal beyefendi hayatta olsa mevcut hukumet ve uygulamaları hakkında boyle konusmazdı. Izzet Baysal'ın anısına hurmeten kendisininde bu konularda fikir serdetmemesi gerekirdi.

    Yorum yazın

    İsim (Gerekli)
    Yorumunuz (Gerekli)

    Sayfada yer alan yorumlar kişiye ait görüşlerdir. Yapılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu değildir.

    Erpiliç

    GÜNÜN SÖZÜ

    Ey kahraman Türk kadını, sen yerde sürünmeye değil, omuzlar üzerinde göklere yükselmeye layıksın.

    SON YORUMLAR
    Sağlık İlaç Gıda Takviyesi