Bayram tebrik ilanlarınızı İNANDIĞINIZ, GÜVENDİĞİNİZ gazetelere veriniz

Camları filmli araçlara uygulamada arbede yaşandı

Camları filmli araçlara uygulamada arbede yaşandı
    5 Ağustos 2010
    Camları filmli araçlara uygulamada arbede yaşandı

        İzzet Baysal Caddesi'nde camları fimle kaplanmış içerisi görünmeyen araçlara yönelik başlatılan uygulamada, koyu renk camlı araçları ile dolaşan gençler polis ile arbede yaşayınca karakolluk oldular.

       İzzet Baysal Caddesi'nde 14 AS 210 plakalı koyu renk filmli araçları ile dolaşan bir grup genç, trafik ekipleri tarafından durdurularak uyarıldı.
       Uyarıda bulunan trafik ekiplerine saldıran dört genç, uzun süren arbedenin ardından, çevik kuvvet ekiplerinin gelmesi ile gözaltına alındı. Alkollü olduğu belirlenen gençlerin birinin de asker ve izinde olduğu öğrenildi.
     

         Gazetemiz uyarmıştı

        Yaklaşık üç ay önce camları fimle kapalnmış içerisi görünmeyen araçlarla ilgi uygulama başlatılacağını belirten; "İçerisi karanlık araçlara ceza yağacak !" başlıklı haberimizde uyarmış ve şöyle demiştik;   
     
     
         Yasak olmasına rağmen, araçların camlarına koyu renkli filmler taktırarak aracın içinin görünmez hale getirilmesi işlemi, son günlerde adeta moda haline gelmişti. Aracın içerisini hiçbir şekilde görünmeyecek şekilde simsiyah cam filmleri ile kapatmak trafik kanunlarına göre yasak olmasına rağmen, bu sayede sanayi çarşısında yeni bir sektör meydana gelmişti. İçi görünemeyecek şekilde camları filmle kaplanmış araçların içinde ne olup bittiğini anlayamadıklarını belirten vatandaşlar, yasağa rağmen araç sahiplerinin yasağı delmek için adeta birbirleri ile yarıştıklarını belirttiler.

         Konu ile ilgili görüşüne başvurduğumuz Emniyet Genel Müdürü Trafik Daire Başkanı Nevzat Önder gazetemize yaptığı açıklamada; "Trafik güvenliği açısından otomobil camlarının, sürücüye iyi bir görüş olanağı sağlaması ve sürücünün görüş alanını kısıtlamaması gerekmekte olup, yukarıda belirtilen şekilde olan araç camlarının kullanılması durumunda, sürücüler özellikle gece görüşün daha da azaldığı zamanlarda sağ ve soldan ani olarak çıkan canlı veya cansız nesneleri algılayamamakta, akan trafiği rahat takip edememekte bununla birlikte, aracın içinin rahat görülememesinden dolayı güvenlik zafiyeti oluşmaktadır.

        Bu nedenle Türkiye genelinde başlatılan uygulama, önümüzdeki günlerde Bolu'da da yapılacaktır" dedi.

        Cam filimleriyle ilgili Türkiye'nin çeşitli illerinde başlatılan uygulamada; Trafik ekipleri, içini göstermeyecek şekilde siyah film çekilen araçlara belirli kavşaklarda uygulama yapılıyor. Siyah camlı araçları tek tek durduran polis ekipleri, filmleri söktükten sonra sürücülere 115 YTL para ve 8 puan ceza kesiyor. Camlarından filmleri sökülemeyen araçlar ise otoparka çekilerek trafikten men ediliyor.

     

     

    • DOST9 Ağustos 2010 . 23:22

      Eğer bu filimli camları yasaklıyacaklarsa eğer ilk önce güvenlik güceleri kendi arabalarındakileri söksünler ondan sonra vatandaşa saldırsınlar....... Anlayan anlamıştır....
    • bolu148 Ağustos 2010 . 20:37

      bi tanıdıgınızımı kaybettiniz camları filmli arabada???? size ne kardeşim kendinize başka iş bulun haberciyseniz gidin yolsuzluk haberleri bulun, kaza haberlerini yayınlayın, hava durumunu yazın, esnaflarımızı gezin sorunlarını paylaşın..iş bulamayınca oturdugunuz yerden kendınıze haber çıkarıyorsunuz... hangi gazete bugune kadar yok arabada filmler yasaklanmalı,çok geziyorlar diye haber yapmış... biraz ufkunuzu açın at gözlüğüyle dolaşmayın... yarın birgün suçlular tanınmaz diye güneş gözlükleride yasaklansın dersiniz... :)))) allah akıl fikir versin... Editörden: Allah sana akıl fikir versin. Kavşakta yan yana durduğumum birn aracın acmalıranda simsiyah film varsa ve sağdan araç geliyormu gelmiyor mu bu görünmüyorsa. Yani daha net bir dille camları film kaplı araç resmen duvar oluşturuyorsa bu bir suçtur. Özellikle terör bölgelerinde camları flim kaplı araçla polis ve askeri birliğe yaklaş bakalım neler oluyor. Savunduğunuz şeye bakın. gülünç oluyorsunuz.
    • size ne7 Ağustos 2010 . 13:51

      ya adı üzeinde özel araç değilmi size ne kardeşim size ne içinde bişey olduğunu düşünen kolluk kuvveti durdurur gerekirse varsa izini en ince ayrıntısına kadar da arar diğer tarafta arabanın içi görünmüyormuş sana ne benim arabamın içinden kediyi merak öldürür çok merak ediyorsan bin gör içinde ne olduğunu yapacak başka bişey kalmadı da bu işler le mi uğraşıyorsunuz gidin turizm şehirlerine tüm arçlar böyle yobaz etmeyin bolu yu
    • kobra147 Ağustos 2010 . 02:06

      ilk önce yetkililer uygulasın makam araçlarındaki filmleri söksün sonra bizimkileri söksün..ayrıca emniyet araçlarını komple filmlettiriyor üstüne üstük birde kendi özel araçlarınıda filmlettiriyor sonra sivil uygulamada denk gelince devrem bende sizdenim diyip geçiyor var mı böyle şey..ayrıca içinde malıum şeyler oluyormuş falan vs.size ne kardeşim senin evinin önündemi yapıyor alan memnun veren memnun size ne?bence filmler güneşin iyinize ışınlarından koruyor..çok koyu olmamak kaydıyla müsade edilebilir..birde şunu düşünüyorum bolunun sesi haber yapacak haber bulmamış galiba baksanıza boş işlerle uğraşıyor daha önemli işlerle uğraşın haber üretin..emniyet müdürünü kışkırtmakla bu iş olmaz...şimdiye kadar nerdeydiniz bu işten ekmek yiyolar.
    • S.A7 Ağustos 2010 . 00:10

      Şimdi ; güvenlik zaafiyeti deniyor. Pardon ! Peki öyle ise ; değerli bakanlarımızın, belde ve belediye başkanlarımızın, cumhurbaşkanımızın, başbakanımızın araçlarındada içeriyi göstermeyen filmler var. Sökmeye onlardan mı başlansa.? Madem böyle film yasak muayneden geçirmeyin ya hu.? Salt fikir uygulamasıdır bu. Her aracın içinde gayr-i meşru işler yoktur vesselam. Evet, fabrikadan araçlar artık filmlide çıkıyor. Filmler kalkar..Perdeler fora..Böğüren egzos'u kaldırabildiler mi? -Hayır.. Xenon farlar yasak olacak natürel farlar döndü mü.? -Hayır.. Efendim, diretmeler ile toplumun alışılmışlarını değiştirmek kolay birşey değildir. Camlardaki film tonaj oranını biraz daha açılabilir.
    • aykut oral6 Ağustos 2010 . 18:10

      her ıs bıttı memlekette cam fılmlerı kaldı.bı ceza yazmadıkları o kalmıstı ozaman muayene ıstasyonunda gecıt vermıcekler yurttakı aracların yuzde 75 belkı fılm camlı ve arac fabrıkaları sımdı ole karartılmıs camlı araclar cıkarıyoo ona nedemelı
    • aliihsan acar6 Ağustos 2010 . 17:30

      yazın bakalım nerey ekadarı yaza cakı sın nız siz yazın biz de çekelim filim leri
    • Başka yapacak iş kalmadı 6 Ağustos 2010 . 14:52

      Araçların camlarının içi görülse ne oluyor ki??? akşam caddede müzik sesi yüksek, çeşitli haereketler yapan ve çevreyi her şeklilde rahatsız eden şöforler caddede gezerken ya da park halindeki aracın arkasına uygunsuz park edip giden araçların sahiplerine ulaşmak için trafikten yardım istenildiinde kimse görev için bu kadar görevine sadık kalmıyorda, film çektiren araçların görünüşünü beğenmedikleri için mi oluyor bunlar acaba??? ayrıca gerçekten anlaşılmayan ir durumda gazetecilerin neresine dokunmuş bu filmlerde bunun muhabbetini yapıyorlar ....
    • Kemal DURKUT6 Ağustos 2010 . 09:25

      SİS LAMBALARINI UNUTMAYIN SIRA ONDA OLSUN.
    • yorum farkı5 Ağustos 2010 . 14:13

      bence ceza falan kesilmemeli arabaların camları  çok koyu olmadıktan sonra bir sıkıntı yok filmli arabalarda muayeneden geçiyor  buraya  yazsı yazanların  çoğunun arabası yok sanırım... içinde ne oluyorsa  oluyor  milletin ne  yaptığına kimse  karışamaz. fabrikadan  karartılmış camlı çıkan arabalara  ne diyceksiniz bakalım?
    • bolulu5 Ağustos 2010 . 14:00

      araçların içine  gelince  araçlar  özel araç diye  geçmiyormu  içini  merakeden durdurur  bakar  adam boğuluyormus arkadaş daha nelerr...
    • ışık5 Ağustos 2010 . 13:43

      Adam boğsalar kimsenin ruhu duymaz.Tabi ki herkes yasadışı birşey yapmak için kaplatmaz ama toplum güvenliği için bu yasak gereklidir.
    • Ayse5 Ağustos 2010 . 13:11

      Sonradan görme derim ben bunlara!!!
    • Emanet.by5 Ağustos 2010 . 13:07

      Camları koyu renkli arabaların içerisinde neler olmaz ki?
      Kamuda olsun özel araçlarda olsun bunlara derhal son verilmelidir!
      Bu camları üreten firmalara ağır müeyyide uygulanması gerekir!
      Trafik ekiplerimizi ve haberi yayınlayan gazetemizi kutluyorum!
    • BAŞKAN5 Ağustos 2010 . 12:38

      her iş bitti bir tek camlarımız kalmıştı...
    • gürsel esen5 Ağustos 2010 . 11:47

      tşk ler yazılarınız için birde normal gecelerde şu sis lambalarını yakanlara ceza kesilse.
    • Yorum Farkı5 Ağustos 2010 . 11:33

      Araç camlarına siyah film çeken herkes gayrimeşru iş mi yapmak zorunda?? Şu sıcak güneşli havalarda araç içine giren güneş ışınlarını en aza indirdiği için film çekilmiş olamaz mı? Boş keseden atıp tutan yorumculara, saygılarımla.
    • Bolu'lu5 Ağustos 2010 . 11:22

      Bolunun sesini tebrik ederim ama Resmi araçlardada aynı film kaplı camlı araçlar mevcut.Bunlarada müdahale edilsin.Makam aracı olmamasına rağmen bazı bürokratlar hizmety araçlarını saltanat arabası olarak film kaplı olarak kullanmaktadırlar. Aynı uygulama bunlarada uygulansın.
    • boşver5 Ağustos 2010 . 10:36

      bu tip gençler kurtlar vadisi gibi dizileri izleye izleye kendilerini birşey sanıyor. kural kardeşim film yapılmayacak.
      içinde ne yaptığın belli değil gelmişsin bide devletin polisine artislik yapıyosun. doğuda polise laf edene herşey idersin uygulamya gelince sende onlar gibisin. biraz akıllı olun
    • bolulu5 Ağustos 2010 . 10:07

      araçların  filimli olması   bolunun sesini ilgilendirmez asayişmisiniz sizzz
    • Kahraman5 Ağustos 2010 . 10:00

      Trafik ekiplerini tebrik ediyorum.Bolu' da bulunan tüm koyu renkli camları olan araçların camlarının bir an önce eski haline getirmeleri için sürekli uygulama yapmalarını rica ediyorum.Gayri meşru bir iş yapacak olanlar aracının içinin görünmesini istemez.
    • sabahattin gulen5 Ağustos 2010 . 09:56

      Bu uygulama için önce valilikteki,emniyette ki ve belediye araçlarınlarındaki arabalardaki filmleri sökün vatandaşa örnek olun sonra vatandaşa yasaklayın.Kurallar sadece vatandaşlara değil herkese eşit uygulanmalıdır.
    • Yorum Farkı5 Ağustos 2010 . 09:23

      Bütün sivil - askeri makam araçlarının camları simsiyah, polis onlara da yazabilecekse ceza, ondan sonra vatandaşa da yazsın. Birde araçlara ceza yazılıyor da, bu yollara ceza yazan yok mu yaa? Avrupa standartlarına göre araç muayeneleri başladı, birilerine rant kapısı açıldı, yaa senin ülkenin yolları bırak Avrupa standartlarını, Afrika'nın kabile ülkelerinin standartlarına bile uygun değil. Saygılarımla.