Basın Konseyi dışında, hiçbir gasteci cemiyetine üye değiliz

Hakim Oktay Tabur'un görevine son verildi

Hakim Oktay Tabur'un görevine son verildi
    30 Mayıs 2024

    Adliye odasına astığı silahlarla poz vermişti! Hakim Oktay Tabur'un görevine ...

    Adliye odasına astığı silahlarla poz vermişti! Hakim Oktay Tabur'un görevine son verildi

    Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, İzmir Adliyesi'nde bulunan dinlenme odasındaki duvara silahlar dizdiği ortaya çıkan İzmir Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanı Oktay Tabur hakkında inceleme başlatıldığını ve yetkisinin sonlandırıldığını açıkladı. CHP lideri Özel gündem yaratan kare için "Bu bir başkaldırıdır" ifadesini kullanmıştı.

     İzmir Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanı Tabur'un, İzmir Adliyesi'nde bulunan dinlenme odasındaki duvara silahlar dizdiği, Hakimler Savcılar Kurulu Teftiş Kurulu Başkanı ve yardımcılarıyla poz verdiği ortaya çıkmıştı. Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Oktay Tabur hakkında inceleme başlatıldığını ve yetkisinin sonlandırıldığını duyurdu.

          POZ VERENLER ARASINDA HSK YETKİLİLERİ DE ÇIKTI

    Türkiye ile ABD arasında diplomatik krize dönüşen Rahip Andrew Graig Brunson Davası'na bakan İzmir Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanı Oktay Tabur'un makam odasının arkasındaki dinlenme odasında çekilen fotoğrafta metal panoya 13 tabanca ve 7 uzun namlulu tüfek asılı olduğu görülürken BirGün'den Timur Soykan'ın haberine göre; Oktay Tabur ile poz verenler ise; Hakimler Savcılar Kurulu (HSK) Teftiş Kurulu Başkanı Osman Nuri Yiğit, HSK Teftiş Kurulu Başkan Yardımcıları Mehmet Şirin Işık ve Murat Gülaç olarak kayıtlara geçti.

         BAKAN TUNÇ'TAN "YETKİSİ SONLANDIRILDI" AÇIKLAMASI

    Adalet Bakanı Yılmaz Tunç söz konusu fotoğrafa ilişkin sosyal medya hesabından bir açıklamada yaptı. Bakan Tunç, "Hakim ve Cumhuriyet Savcılarımız Yargı Etiği ilkeleri çerçevesinde, tüm faaliyetlerinde uygunsuz davranışlardan kaçınmak zorundadırlar. Bu kapsamda, İzmir Adli Yargı Adalet Komisyonu Başkanı hakkında kamuoyuna yansıyan görüntüler ve iddialarla ilgili olarak Hakimler ve Savcılar Kurulunca inceleme ve soruşturma başlatılmıştır. Ayrıca ilgilinin, İzmir Adli Yargı Adalet Komisyonu Başkanlığı yetkisi sonlandırılmıştır." ifadelerini kullanarak Oktay Tabur'un görevine son verildiğini ifade etti.

          ÖZEL'DEN DUVARA CEPHANELİK DİZEN HAKİME TEPKİ

    İzmir Adliyesi'nde hakim olan Oktay Tabur'un, lüks marka araç kullanması ve adliyenin dinlenme odasında silahlarını sergilemesine tepki gösteren CHP lideri Özgür Özel ise, "Türkiye'de kimin hapse gireceğine bizim dünya liderimiz, hapisten kimin çıkacağına dünyanın öbür liderleri karar veriyor. Bu kararların altına imza atanlar hepimiz adına karar veriyor gibi yapıyorlar, ama aslında talimatları yerine getiriyorlar. O talimatları yerine getirirken görünün o ki sadece aldıkları maaşla yetinmiyorlar. Altındaki Türkiye'de satılan en pahalı araba, ki sorulan soruya borsada kazandım demiş, o araba Türkiye'de satılan en pahalı arabadır ve bir hakimin altında." ifadelerini kullandı.

          "BU BİR BAŞKALDIRI MESELESİDİR"

    CHP lideri Özel ise, "Duvardaki silahlar ise devlete güveni tesis etmesi gerekenlerin kendisini devlet adına, hepimiz adına silah taşıması gereken, onlar silah taşıyınca bizim taşımamamız gereken kolluk kuvvetlerinin zimmetli silahlarının 15 katını duvarda sergilemektedir. Uzun namlulu silahlar dahil. Bunlar birilerinden aldıkları talimatı yerine getirerek, birileri adına orantısız, kanunsuz ve anayasa dışı güç kullanarak, altlarında pahalı arabaları, arkalarında uzun namlulu silahlarıyla hepimize meydan okuyorlar. Bu görüntü demokrasi meselesi değildir; bu bir başkaldırı meselesidir. Orada başkaldıranlardan, onun başını kaldıranlardan cesaret alan kifayetsiz muhteristir." sözleriyle o fotoğraf karesine tepki göstermişti.

    • Akademisyen 1 Haziran 2024 . 12:45

      Bolunun sesi tarafsız haber yapar onun için güvenerek takip ediyoruz.Boluda birçok gazetenin cesaret edemediği haberleri Bolunun Sesinin sayesinde öğreniyoruz. Son günlerde ülke gündeminde gazetelerde televizyonlarda yer alan S.Ateş olayında bile Bolunun adı geçmesine rağmen Boludaki hiç bir gazete yazmadı onlar her saat başı yok Sakarayada o oldu yok Bartında bu oldu iş olsun haberleriyle vakit geçiriyor
    • Bolulu141 Haziran 2024 . 11:18

      Bana cevap yazan sayın yorumcu yazımı lütfen tekrar okuyun
    • Bolulu 14'e cevap1 Haziran 2024 . 00:04

      Bolulu 14; Biz de her gün Bolununsesi Gazetesini takip ediyoruz. Arada bir ülkeden hatta dünyadan haber yapmasının sakıncası nedir izahı varsa izah edin. Sanki her dakka başı Bolu dışı haber yapıyormuş gibi abartmanız pek de samimi görünmüyor. Bu da benim görüşüm...
    • Vedat31 Mayıs 2024 . 09:51

      Bugüne kadar bu rezilliğe göz yumanların hepsinin soruşturmaya dahil edilmesi cezalandırılmaları gerekir hukuk vicdan hak adalet ve meslek etiği adına çok çirkin bir görüntü
    • Talat31 Mayıs 2024 . 09:32

      Çağların ölümcül hastalığı : Güç (silah) gösterisi. Fakat ne yazık ki vatandaşlarca adaletin ayağının altında görülmesi arzu edilen o güç adaletin başının üstünde gözüküyor. Adalet gücünü yasadan alır. Silah yasanın olmadığı yerde ortaya çıkar. Ve adalet, şeyleri yerli yerine koymaktır. Uygar bir hukuk devletinde silah, sadece kolluk kuvvetlerinin elinde ise görüntü normaldir, olağandır. Ülke adına talihsiz bir görüntü.
    • Ertan30 Mayıs 2024 . 21:05

      Haberde eksiklik var, makam aracini atlamissiniz.Bence butun hakim ve savcilarin mal varliklari, bindikleri arabalar falan arastirilmali.Tabi bunu yapabilecek bir savci cikarsa...
    • Köroğlunun Torunu30 Mayıs 2024 . 20:46

      Bu azgın güruha karşı iyiki yanımızda ve bunların karşısında CHP var.
    • Bolulu30 Mayıs 2024 . 19:37

      Yanlış bir haber dir aklı başında bir insan bunu yapar mı.
    • ⁷7⁶630 Mayıs 2024 . 19:21

      Durum vahim. Amerika da olsa serbest olurdu. Geri kalmış bir ülkede ise yasak. Varsayalım köpek koleksiyonu yapsaydı serbest mi olacaktı.
    • MOD 30 Mayıs 2024 . 18:06

      Medal of honor hayranıymış anlaşılan
    • Vatantaş30 Mayıs 2024 . 17:49

      HSK başkanının ve yönetminde fotoğraf çekinenler hakkındada işlem yapılmalıydı neden ilgisiz kaldınız meşru bir vaka gibi tepki göstermediniz ikaz etmediniz diye
    • sait30 Mayıs 2024 . 17:45

      Böyle ilginç bir haberin yerlisi Ulusalı olmaz.Sıradan bir haber değil bu
    • Aladağ30 Mayıs 2024 . 17:20

      Türkiye hukuk devleti olmaktan çıkıp garip bir devlet oldu. Devlet ve sermaye el ele verip, adaletin, eşitliğin olmadığı bir düzen oluşturdu. Parası olan gücü olana herşey serbest. Kanunlar kişiye göre esniyor
    • Göktürk III30 Mayıs 2024 . 16:41

      Ne güzel bir adalet ki, kralın arka bahçesinde bir değirmenci… Adalet, bir kralı ve bir değirmenciyi dost ve komşu etmiştir. Ve belki kim bilir, sabahları Prusya Kralı II. Frederick arka bahçeye çıktığında değirmenci seslenir ona; "Hey Frederick, sıcak ekmek yaptım göndereyim mi?" Ve belki, Prusya Kralı II. Frederick der ki; "Adalet her sabah bana, taze ve sıcak bir ekmek kokusuyla gelirdi." Yıllar sonra genç bir Osmanlı subayı, Berlin'de bir davete katılır. Arkadaşlarına bu hikâyeyi anlatır ve sonra da derki; "Haydi gidelim ve bu sarayı görelim. Değirmen hala duruyormuş. "Kimse o soğukta dışarı çıkmak istemez. Bir tek o subay gider. Sarayın karşısına geçer ve tek başına bu eşsiz eseri izler. İşte o genç subay, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'tür. Kuvvetler ayrılığı bunun için vardır ve mahkeme salonlarında hâkimin arkasındaki duvarda yazılı olan, “Adalet, mülkün temelidir” sözünün manası da budur. / Sanssouci Sarayı : https://www.shutterstock.com/tr/image-photo/windmill-sanssouci-park-potsdam-germany-223000519
    • Göktürk II30 Mayıs 2024 . 16:41

      Bunun üzerine sinirlenen Kral Frederick ayağa kalkar ve “Sen benim Prusya Kralı Friedrich olduğumu bilmiyor musun yoksa?” diye gürler. Değirmenci; “Senin kral olduğunu biliyorum. Ama ben de bu değirmenin ve arazinin sahibi Sans-Souci’yim. ”Kral iyice köpürür ve; “Madem benim kim olduğumu biliyorsun, o halde zorla alabileceğimi de biliyor olmalısın. Bakalım o zaman ne yapacaksın? Benim binlerce askerim var. Senin kimin var?” der. Değirmenci bu söz üzerine hiç telaşa düşmeden tarihe geçecek o ünlü sözü söyler: “BERLİN’DE HÂKİMLER VAR! Ben de onlara güveniyorum. ”Kral bu cevap üzerine ıslah ettiği mahkemelerin adaletinin kendi aleyhine bile güvenildiğini anlar ve tarihe geçen şu ünlü sözünü söyler: "Hiçbir güç, hiçbir siyaset, hiçbir iktidar kral bile olsa adaletten üstün değildir. Hiç kimse adaletin üstüne çıkamaz. "Kral İkinci Friedrich bu yel değirmeninin Prusya Krallığı devam ettikçe korunmasını ister ve onun daha altında olan tepeye sarayını diker ve adını da değirmencinin ismi olan Sans-Souci Sarayı koyar. Saray ve değirmen günümüzde hala orada bir "Adalet Simgesi" olarak yan yana ve birlikte durmaktadır.
    • Göktürk30 Mayıs 2024 . 16:40

      Bir hâkim neden böyle bir şey yapar, anlamak mümkün değil. Bizim halk olarak bunun mantığını da amacını da çözebilmemiz mümkün değil. Devlet çözer! 1750 yılında, Alman Prusya Kralı Büyük II. Frederick, Berlin yakınlarındaki Postdam ormanlarında gezinirken, bir değirmenin bulunduğu alçak bir tepe üstünde durur. Değirmenin olduğu yeri satın alacağını ve yerine bir saray yaptıracağını söyler. Kralın adamları değirmenciye gider ve kralın bu isteğini iletirler. Fakat adam değirmenini satmak istemez. Adamları gelip Kral'a durumu anlatırlar. Kral bunun üzerine değirmenciyi huzuruna çağırtır. Değirmenci gelip, Kral'ın karşısında durur. "Kral:Yanlış anladınız beni herhalde beyefendi,ben satın almak istiyorum orayı. Kaç para?"der, önce. Sonra değirmen için değerinin kat ve kat üstünde bir ücret ödemeyi teklif eder. "Değirmenci:Hayır yanlış anlamadım, adamların da bunu söyledi. Satmıyorum!" "Beyefendi inat etmeyin, paranızı fazlasıyla vereceğim","Değirmenci: Sen koskoca Kralsın, paran çok. Git Almanya'nın her yerine saray yap. Burayı benden önce babam işletiyordu. Ona da babasından kalmış, ben de çocuğuma bırakacağım. Satmıyorum!"
    • Bolulu1430 Mayıs 2024 . 16:31

      Sayın editör; ulusal bir haberi özellikle neden seçip yayınladığınızı anlayamadım, resimde bulunan kişiler mi Bolulu, olay Bolu'da mı geçiyor? ya da sizde bazı çok mecbur kalmadıkça veya haftada bir falan yeni bir şey var mı diye baktığımız diğer yerel gazeteler gibi haber sıkıntısı çektiğinizden mi yerel ve ulusal haberleri karıştırıp vermeye başlayacaksınız. Eğer böyle yapacaksanız ben şahsen pek taraftar değilim, ulusal haber almak istersem anında haberlerin yayınlandığı pek çok site var oraya bakarım, bana göre çizginizi bozmayın. Tabi ki bu benim şahsi düşüncem, siz bilirsiniz.
    • Tamaer30 Mayıs 2024 . 15:50

      Bu kadar süre makam odasında sergilenmesi bile başlı başına garip bir olgu.